Sam Altman z OpenAI: Stroje budú schopné myslieť ako ľudia

0
Sam Altman z OpenAI: Stroje budú schopné myslieť ako ľudia

Sam Altman z OpenAI tvrdí, že Všeobecná umelá inteligencia príde v roku 2025 a keď sa to stane, stroje budú schopné „myslieť ako ľudia.“

Ledva sa naša spoločnosť ako-tak prispôsobila umelej inteligencii, generálny riaditeľ OpenAI Sam Altman hovorí, že svet AI sa má na čo tešiť, keďže Umelá všeobecná inteligencia (AGI) – Artificial General Intelligence – príde už budúci rok.

AGI je forma AI, ktorá je schopná, ak nie schopnejšia, ako ľudia, a to takmer vo všetkých oblastiach inteligencie. AGI bol „svätý grál“ pre každé veľké laboratórium AI a mnohí predpovedali, že to potrvá desať alebo viac rokov, kým sa k nemu dostaneme.

Altman, počas rozhovoru pre Y Combinator, povedal, že AGI by sa dalo dosiahnuť v roku 2025, pričom vyhlásil, že teraz je to jednoducho len technický problém. Povedal, že veci sa dejú rýchlejšie, než sa očakávalo, a že cesta k AGI je „v podstate jasná“.

Čo je AGI a prečo na tom záleží?

Umelá všeobecná inteligencia nemá žiadnu presnú definíciu. Je to v podstate vlastnosť AI mať schopnosti ako ľudia, a to vo všetkých oblastiach. Ale to nie je jediná definícia.

AGI je tiež schopná učiť sa, prispôsobovať sa a vykonávať úlohy podobné ľudskej inteligencii, ktoré presahujú len „vedomosti“.

Prečo je Sam Altman taký sebaistý?

OpenAI má vlastný záujem na vyhlásení, že dosiahli úroveň AGI. Dohoda OpenAI so spoločnosťou Microsoft sa skončí po dosiahnutí AGI, čo núti Microsoft podpísať novú dohodu a potenciálne platiť viac za používanie modelov OpenAI. Vyplýva to zo správy New York Times.

Laboratórium AI definuje AGI ako „systémy AI, ktoré sú vo všeobecnosti inteligentnejšie ako ľudia“ a vysvetľuje, že bude dosiahnutých viac ako päť úrovní AI, pričom AGI bude na úrovni 5.

https://pixlr.com/

Úrovne umelej inteligencie

Úroveň jeden: Chatboti

Umelá inteligencia chatbotov úrovne 1 so schopnosťami prirodzeného konverzačného jazyka.

Je to prvá úroveň, kde AI slúži najmä na komunikáciu. Chatboty nám pomáhaju so základnými otázkami a riešením problémov, či už ide o zákaznícku podporu, informačné centrá alebo asistenciu v eshopoch. Ide o AI, ktorá reaguje na základné otázky a vykonávanie odpovedí podľa jasných pokynov.

Úroveň dva: Riešitelia

Riešitelia úrovne dva majú schopnosť riešiť problémy na úrovni ľudí v širokom rozsahu tém.

Na tejto urovni sa AI snaží napodobniť ľudské myslenie a riešenie problémov. Umožňuje riešiť zložitejšie úkony, ako je analýza dát, strategické rozhodovanie a poskytovanie odporúčaní, ktore vyžadujú určitý stupeň logického myslenia a hodnotenia kontextu.

Skok z úrovne jedna na úroveň dva je významný, pretože zahŕňa prechod od základných a obmedzených schopností ku komplexnejšej a ľudskej zručnosti. Tento skok predstavuje úžasné príležitosti v podnikaní.

Úroveň tri: autonómna AI

Na tretej úrovni môžu systémy AI známe ako „agenti“ niekoľko dní autonómne fungovať v mene používateľa. V súčasnosti automatizácia nefunguje vždy, pretože potrebuje monitorovanie. Technológia smeruje k realite, v ktorej sa len zriedka niečo pokazí, a keď sa to stane, opraví sa to bez ľudského pričinenia.

Agenti fungujú ako členovia tímu, ale za zlomok nákladov. Fungujúci výlučne podľa pravidiel a procesov. O koľko viac môže vaša firma dosiahnuť za pomoci tretej úrovne AI?

https://pixlr.com/

Úroveň štyri: inovatívna AI

Tieto systémy umelej inteligencie nazývané „inovátori“ môžu vyvíjať inovácie nezávisle. Nielen spustenie procesov, ale aj ich zlepšenie. Nielen dodržiavať pravidlá a predpovedať budúcnosť, ale kriticky premýšľať o tom, ako urobiť lepšiu prácu a dosiahnuť cieľ efektívnejším spôsobom.

Koľko ľudí vo vašej firme práve teraz aktívne uvažuje o jej zlepšení? Mohli by ste použiť malú pomoc od nástroja AI, ktorý pochopí váš cieľ a dá vám nápady. To bude predstavovať obrovský skok v schopnostiach a aplikácii AI.

Úroveň päť: organizačná AI

Táto posledná fáza super AI, nazývaná „organizačná“, zahŕňa umelú inteligenciu, ktorá je schopná vykonávať prácu celej organizácie. Každá osoba, ktorú momentálne máte, každá funkcia, je vykonávaná agentmi, ktorí spolupracujú, robia vylepšenia a riadia všetko potrebné bez toho, aby ju musel kontrolovať človek. Je schopná vykonávať všetku prácu spoločnosti nezávisle.

V skutočnosti bude AGI nabiehať postupne

Nebude to žiadny blesk z neba, ktorý okamžite zmení všetko. Stane sa to v podstate rovnakým spôsobom, akým sa objavila generatívna AI – postupným zdokonaľovaním, až kým nebude súčasťou všetkého, čo robíme.

Dúfajme len, že ľudia, ktorí ho budujú, si uvedomujú potenciálne dôsledky viac ako Miles Dyson, keď vytváral Skynet v kultovom filme Terminátor.

Zdroj: Ryan Morrison, Sam Altman claims AGI is coming in 2025 and machines will be able to ‘think like humans’ when it happens | Tom’s Guide

žiadne príspevky na zobrazenie