Zo zákulisia zrodenia knihy – 8 časť: Začiatky marketingovej spolupráce autorov

0
Zo zákulisia zrodenia knihy – 8 časť: Začiatky marketingovej spolupráce autorov

Rozmýšľate o napísaní knihy? Tento seriál vás prevedie zákutiami, čím všetkým si začínajúci autor prechádza, kým svoju vysnívanú knihu konečne drží v rukách.

Ak sa spýtate marketéra, ako začať s knižným marketingom, isto vám povie, že si treba najprv odpovedať na zopár základných otázok. Poďme teda na to. 

  • O čom je kniha

Kniha “Som skvelé dieťa: 7 pilierov detského sebavedomia” je určená na spoločné čítanie rodičov s dieťaťom (od 3 do 8 rokov). Kniha je inšpirovaná mojimi skúsenosťami a prácou s dospelými. Inovatívne som v nej spojila žáner rozprávky, poznatky z neurovedy a osobný rozvoj. Rozprávka je nástroj, ako otvoriť dané témy a vytvoriť priestor na rozprávanie a podporu sebavedomia.  

  • Kto som ja – autor

Som koučka NLP (neuro-lingvistického programovania), autorka knihy pre ženy o vzťahoch. V rokoch 2014 – 2015 som sa vyškolila na NLP Univerzite v Kalifornii s certifikáciou „NLP Master Practitioner“. Vďaka NLP som si spracovala podvedomé bloky a zvýšila sebavedomie. Neskôr som začala pomáhať aj iným ženám. Všimla som si, že pôvod ich problémov pramenil v podobných situáciách z detstva. Po narodení dcéry som rozmýšľala, ako ju bezpečne previesť týmito situáciami. A tak prišiel nápad na knihu.

  • Kto je môj potenciálny zákazník

Niekedy sa začínajúci autor domnieva, že potenciálni zákazníci sú všetci ľudia. Nie je to však tak. Treba sa zamyslieť, kto by mohol mať úžitok z knihy, komu sa kniha hodí do životného štýlu, záujmov, hodnôt, resp. aký problém pomôže vyriešiť. V mojom prípade sú to väčšinou mamičky, ktoré chcú dať to najlepšie svojim deťom a rady si rozširujú obzory. Sú to aktívne mamy, ktoré sa zaujímajú napríklad o detskú psychológiu, vzťahové rodičovstvo, osobný rozvoj a podobné témy.

  • Kde sa združujú moji ideálni zákazníci – teda aktívne mamičky? 

Spýtala som sa Veroniky Boškovej na workshope Literárneho domu. Odporučila mi skupinu Čo dokáže mama, magazín Akčné mamy / Akčné ženy. A tak som sa dostala aj k vám. Zapáčilo sa mi medzi vami a som rada, že aj takto na diaľku môžem byť súčasťou skupiny, kde sa cítim ako doma. Oceňujem tu priateľské prostredie a vzájomnú podporu. Začala som sa zapájať a zoznamovať s inými mamičkami.

Nečakane výhody z marketingovej pomoci iným autorom

Chcela som spoznať aj ďalšie autorky, a tak mi napadalo robiť s nimi interview. Autorky boli radi, že im tak pomôžem s ich marketingom a ja som zas dozvedela ich príbeh, ako sa dostali k písaniu. S viacerými sme sa aj skamarátili. Mala som tušenie, že z tejto spolupráce vznikne niečo pozitívne.  

A tak som sa spoznala aj s Katkou Brňákovou. Neskôr som si všimla na FB, že ponúka poradenstvo začínajúcim autorom. Hneď ma to zaujalo a objednala som sa na konzultáciu. Zistila som, že máme rovnakú víziu: vytvárať lepší svet. Páčil sa mi jej férový prístup a dohodli sme sa, že moju knihu vydáme cez jej vydavateľstvo. A tak som z ničoho nič našla vydavateľa. Ešte pred pár mesiacmi som si myslela, že je to pre začínajúceho autora skoro nemožné! 

Zoznámila som sa aj s ďalšími autorkami a rozvinuli sme vzájomne podporujúcu spoluprácu. Jednou z nich je aj Daniela Maťuchová. Dnes ma potešila tým, že si objednala úplne prvý výtlačok mojej knižky v práve spustenom predpredaji. Mám teda dnes už čo oslavovať, aj keď samotná kniha vyjde až v marci. Ďakujem. :-) 

Marketingová aliancia autorov

Keď autor dopíše knihu, musí investovať veľa času, aby preskúmal, kde sa pohybujú jeho potenciálni čitatelia (napr. rôzne FB skupiny, časopisy a pod). Ešte len potom má priestor riešiť nejaký marketing. Keby sa spojili autori, ktorí píšu podobný žáner, môžu si vzájomne poradiť, pomôcť, zdieľať kontakty a ušetriť veľa času. Začínajúci autori majú tiež čo ponúknuť do spolupráce, lebo skúsení autori potrebujú napr. recenzie či testovacích čitateľov pre svoju ďalšiu knihu. 

Chceli by ste aby aj vám pomáhali iní autori? Prezradím len toľko, že projekt sa už pripravuje. Sledujte tento seriál a čoskoro sa dozviete, kde sa dá zapojiť.

Výzva predo mnou

Ešte mi teda zostáva dotiahnuť ilustrácie, ktoré sa doteraz hýbali slimačím tempom. O tom, ako začať s PR, alebo ako sa dostať do časopisu, keď nemáte žiadne kontakty, si povieme nabudúce v 9. časti seriálu. Viac o pripravovanej knihe pre rodičov, ktorú môžu čítať deťom (3-8 rokov) na podporu zdravého sebavedomia je na www.sebavedomie.com

žiadne príspevky na zobrazenie