LinkedIn je najväčšia profesionálna sieť na svete, ktorej poslaním je spájať profesionálov na celom svete, aby boli produktívnejší a úspešnejší. Ak chcete začať s LinkedIn, musíte si nastaviť osobný profil aj firemnú stránku – ale čo potom? Luan Wise vysvetľuje, čo robiť ďalej.
1. Urobte dobrý prvý dojem
Uistite sa, že sa prezentujete tým najlepším možným spôsobom – dobrou profilovou fotkou, výrazným nadpisom a vyplnenými všetkými kľúčovými sekciami.
2. Uvádzajte svoj LinkedIn
Uveďte podrobnosti o svojom profile na svojej vizitke, vo svojom e-mailovom podpise a pridajte odkaz na LinkedIn aj v sekcii informácií „O mne“ na vašej webovej stránke.
3. Vyhnite sa tvrdému predaju
LinkedIn nie je miesto na predvádzanie, preto odstráňte všetky siahodlhé zoznamy o svojich službách a namiesto toho pridajte multimediálne odkazy, ktoré reprezentujú vašu prácu. Video a dokumenty môžete pridať do sekcií zhrnutia a skúseností vo vašom profile.
4. Uľahčite ľuďom kontakt
Uistite sa, že vaše kontaktné údaje sú vo vašom profile na LinkedIn-e jasne viditeľné. Uveďte svoje telefónne číslo a e-mailovú adresu ako súčasť výzvy na akciu v sekcii súhrnu. Vyplňte polia v sekcii kontaktov.
5. Premýšľajte o tom, čo zdieľate
Skontrolujte svoje nastavenia a súkromie. Skôr než aktualizujete svoj profil alebo uverejníte akýkoľvek obsah, uistite sa, že viete, aké informácie zdieľate so svojou sieťou. Chcete, aby vaše kontakty napríklad videli všetky vaše spojenia?
6. Pridajte existujúce kontakty
Prejdite si krabicu alebo zásuvku s vizitkami, ktoré ste zbierali na networkingových podujatiach a stretnutiach, a pridajte ich do svojej siete LinkedIn.
7. Buďte osobný
Nezabudnite upraviť požiadavku na pripojenie! Vždy pošlite krátku poznámku, aby ste zdôraznili, ako sa poznáte.
8. Vybudujte si svoju sieť LinkedIn
Hľadajte nových ľudí, s ktorými sa môžete spojiť. Použite tlačidlo „Pripojiť“ na profile niekoho, aby ste mohli poslať požiadavku na skontaktovanie.
9. Vyhnite sa všeobecným požiadavkám
Používate mobil? Keď sa pozeráte na niečí profil, vpravo hore sú tri bodky. Stlačte ich a budete môcť prispôsobiť žiadosť o pripojenie – tak už žiadne výhovorky!
10. Pamätajte na svoje spôsoby
Keď niekto prijme vašu žiadosť o pripojenie, poďakujte sa. Pokračujte v konverzácii.
11. Spravujte svoje požiadavky na LinkedIn
Keď dostanete žiadosť o pripojenie, máte tri možnosti: Ignorujte ju – čo je v poriadku, ak danú osobu nepoznáte a nespĺňa kritériá vašej cieľovej skupiny. Prijmite ju – ak danú osobu poznáte. Neklikajte však vždy len na tlačidlo prijať. Odpovedzte na ňu – aby ste pokračovali v komunikácii.
A ak sa s niekým spojíte, pošlite mu správu. Ak je to pozvánka od niekoho, s kým ste sa ešte nestretli, alebo si nie ste istí, či vyhovuje kritériám vašej cieľovej skupiny, prejdite na „Moja sieť“ a „Spravovať všetko“ v sekcii pozvánok a budete im môcť poslať správu a dozvedieť sa viac.
12. Pozrite si, kto vás vyhľadal
Tieto informácie budete môcť vidieť iba s prémiovým účtom LinkedIn. Ak si váš profil pozerá to niekto z vašej siete, s kým ste neboli v poslednom čase v kontakte, prečo mu neposlať rýchlu správu, aby ste zistili, ako sa má? Ak je to niekto, kto ešte nie je vo vašej sieti, môžete sa s ním skontaktovať a zistiť, či si môžete pomôcť. Priznajte, že ste si všimli, že si nedávno prezeral váš profil, a použite tieto informácie ako spúšťač na začatie konverzácie.
13. Využite príležitosti na kontakt
Spúšťač konverzácií – napríklad zmena zamestnania a narodeniny – nájdete ho tak, že sa pozriete na svoje upozornenia. Ak je to relevantné, kontaktujte dané osoby.
14. Buďte nápomocní
Zdieľajte články (považujte to za dlhodobú alternatívu k štandardnej aktualizácii), fotografie, videá alebo nápady so svojimi kontaktomi. Pokúste sa aspoň raz týždenne niečo zdieľať, aby ste zostali v hľadáčiku svojich kontaktov.
15. Zvážte formát obsahu
Vyberte formát, ktorý je najvhodnejší pre obsah, ktorý zdieľate. Nápad má krátku formu (do 600 znakov) a okrem textu môže obsahovať aj odkazy, fotografie a video. Článok je dlhý obsah a mal by poskytnúť pohľad a názor na nejakú tému.
16. Používajte hashtagy
Pomáhajú používateľom a redaktorom LinkedIn nájsť vaše príspevky, ak ich raz budú hľadať.
17. Zdieľajte lásku
Lajkujte, komentujte a zdieľajte obsah uverejnený vašou sieťou. Robte to, keď sa chcete dostať do povedomia, ale pamätajte, že všetci ostatní vo vašej sieti uvidia vašu aktivitu vo svojom newsfeede.
18. Označujte ľudí
Spomeňte ľudí vo svojom obsahu – dostanú upozornenie, keď to budete potrebovať.
19. Buďte v obraze
Pozrite si „Denný prehľad“, kde nájdete najnovšie hlavné správy. Ak je to pre vás alebo vašu firmu relevantné, zdieľte a komentujte.
20. Nasledujte tých, ktorí niečo vedia
Sledujte jednotlivcov, ovplyvňovateľov a firmy, aby ste vo svojom newsfeede získali viac noviniek a informácií z odvetvia. Použite relevantné informácie na oslovenie a začatie konverzácie.
Napísal Luan Wise.
Zdroj: www.pexels.com, www.marketingdonut.co.uk