Akčne a bezpečne: Najväčším problémom plynulosti a bezpečnosti v premávke je ego vodičov

0
Akčne a bezpečne: Najväčším problémom plynulosti a bezpečnosti v premávke je ego vodičov

“Ja som v Bratislave plynulosť premávky ešte nezažila,” hovorí navigátorka relly, Zuzana Lieskovcová, s iróniou v hlase. V piatom dieli Akčne a bezpečne sa Lucia Solomon zo SuperDRIVE a Zuzana Lieskovcová rozprávali o plynulosti premávky a rozostupov počas jazdy. Dámy si to otestovali v bratislavskej premávke.

Seriál Akčne a bezpečne vznikol v spolupráci s Peugeot Slovensko a SuperDRIVE.

Aké by mali byť rozostupy medzi autami?

“Autá by mali ísť v dvojsekundovom rozostupe – nepočíta sa to v metroch, ale v sekundách,” vysvetľuje Zuzana. “My odporúčame pri rýchlejšej jazde, čo je už 50 km za hodinu, až štvorsekundové intervaly. Umožnia nám čas na reakciu,” hovorí Lucia Solomon.

“Žiaľ, častý úkaz vodičov lepenie sa na auto,” opisuje správanie sa vodičov Lucia Solomon. “Ak sme menej ako jednu sekundu vzdialení, a vodič zabrzdí, máme problém a možno budeme musieť použiť krízové brzdenie alebo spôsobíme problém vodičovi za nami,” vysvetľuje.

Nízka tolerancia vodičov

“Prekáža mi v dnešnej dobe, keď je veľký pohyb áut, že je nízka tolerancia vodičov, nemyslí sa na cudzincov,” hovorí Zuzana. “Veľa ľudí, ktorí prídu do iného mesta, ide podľa navigácie, ale robia chyby a dostávajú sa do krízových situácií. A sú vodiči, ktorí to netolerujú a ešte sú na nich zlí,” dodáva.

Ako znížiť riziko mŕtveho uhlu pri šoférovaní?

“Najväčším problémom plynulosti a bezpečnosti v premávke je ego vodičov,” hovorí Lucia. “To ego ich motivuje jazdiť tak, že nebudú udržiavať rozostupy, lebo sa im tam niekto pichne, a potom vznikajú krízové situácie veľmi často,” dodáva.

Vo videu sa ešte dozviete:

  • Ako šikovne odmeriate správny rozostup?
  • Čo sa stane, keď kopírujeme jazdný štýl vodiča pred sebou.
  • Viete, že v meste nie je pomalší a rýchlejší pruh?

 

žiadne príspevky na zobrazenie