Ako mať dokonalý profil na sieti Linkedin? Veľký sprievodca krok za krokom

0
Ako mať dokonalý profil na sieti Linkedin? Veľký sprievodca krok za krokom

Ako predať svoju osobnú značku? Získať vysnívané miesto v práci alebo rozbehnúť vlastný biznis? Marketingovo, celkom jednoducho. Linkedin je stále najpopulárnejšou sieťou a my vám pomôžeme zorientovať sa v ňom krok za krokom. 

V minulosti sa pojem „značka“ bežne používal pri označovaní produktov alebo odvetví. V dnešnom svete sa však už aj ľudia považujú za značky. Osobná značka zahŕňa definovanie vašej jedinečnej hodnoty, aby ste ovplyvnili svojho potenciálneho zákazníka a zaujali vašou kariérou a vašim podnikaním. Ľudia používajú LinkedIn na založenie svojej osobnej značky a na získavanie informácií o profesijných cestách iných.

Predtým podnikatelia robili dobrý prvý dojem počas obchodných stretnutí, akcií alebo pohovorov. Teraz to však možno urobiť na sociálnych platformách. Výsledkom je, že ľudia ukazujú svoju značku pomocou LinkedIn, aby zapôsobili na potenciálnych kupcov, klientov, kolegov a partnerov.

Používanie LinkedIn pre vašu osobnú značku má niekoľko výhod:

  • Lepšie príležitosti na partnerstvo s ostatnými
  • Rýchly kariérny rast
  • Zvýšenie predajných, náborových a poradenských príležitostí
  • Podpora dôveryhodnosti a poznávanie iných
  • Zlepšuje vytváranie sietí

Pri vytváraní osobnej značky musíte poskytnúť presné informácie o sebe, svojich schopnostiach, hodnotách a osobnosti. Nemá zmysel klamať a vyvolávať falošné dojmy. Ak chcete úspešne používať LinkedIn, musíte neustále zdieľať informácie o svojich silných stránkach. Vaša značka a odbornosť budú rásť, keď o nej budete písať a hovoriť. Naučte sa tiež získavať spätnú väzbu od ostatných – získajte recenzie ľudí o vašich kvalitách a spôsoboch, ako sa zlepšiť.

Nasledujúce riadky poskytnú pohľad na to, ako naučiť uchádzačov o zamestnanie a profesionálov, aby si ich všimli a boli úspešnejší vo svojej kariére tým, že prevezmú zodpovednosť za svoju značku na LinkedIn.

Príďte na event LinkedinLovers do Bratislavy a naučte sa ako začať s Linkedinom

Každý, kto hľadá kariérne príležitosti, by mal mať profil na LinkedIn, pretože veľa vyhľadávaní mien ľudí na Googli smeruje priamo tam. Umožňuje klientom, kolegom a náborovým manažérom ľahko nájsť uchádzačov o zamestnanie.

Čo môžete urobiť, aby si vás všimli na LinkedIn:

  • Majte úplne vyplnený profil.
  • Uistite sa, že váš profil je verejný a viditeľný.
  • Napíšte svoje celé meno.
  • Uveďte svoju polohu, mesto, v ktorom pracujete, a svoje odvetvie.
  • Uveďte webovú adresu, ktorá obsahuje vaše presné meno a priezvisko.
  • Môžete zdieľať svoje kontaktné informácie.

Ak ste uchádzači, musíte byť opatrní pri slovách, ktoré používate na LinkedIn, pretože nimi vytvárate istý druh dojmu. Ďalším tipom je vybrať si správny jazyk odvetvia pri vypĺňaní svojich profilov. Snažte sa písať v prvej osobe, aby to bolo pútavejšie a zaujímavejšie. Okrem používania dobrého štýlu jazyka by ste mali pridávať vizuály, ako sú obrázky, odkazy a médiá.

Profilové fotografie by mali pôsobiť profesionálne

Zvážte napríklad umiestnenie obrázka, na ktorom sa usmievate a ste oblečení v oblečení, ktoré sa hodí k vášmu odvetviu.

Mali by ste tiež využiť ďalšiu zaujímavú funkciu LinkedIn: obrázok na pozadí. Obrázok, ktorý nahráte na obrázok na pozadí, by mal odrážať vašu osobnú a profesionálnu značku. Vyhnite sa používaniu náhodných obrázkov ako obrázka na pozadí. Namiesto toho zvážte použitie obrázkov, ktoré ste nasnímali, osobne navrhli, zakúpili, alebo obrázky zadarmo z online stránok.

www.freepik.com

Na LinkedIn môžete pridať multimédiá, ako sú prezentácie, fotografie, videá o vašich skúsenostiach a vzdelávacie sekcie. Na platforme je tiež odporúčaná sekcia, v ktorej môžete prezentovať ukážky svojej práce, brožúry, videá a dokumenty, čo vám umožní poskytnúť dôkaz o zručnosti, ktorú máte. Okrem toho môžete do sekcie kontaktných informácií pridať svoje odkazy na sociálne siete.

Maximalizujte sekcie vo svojom profile LinkedIn a zobrazte osobné a profesionálne úspechy

Píšte do sekcii profesionálnych skúseností v prvej osobe, aby bola pútavejšia. V tejto sekcii môžete vylepšiť svoju značku pomocou odborného jazyka, kľúčových slov, akčných slovies, odkazov a obrázkov.

Uveďte svoj titul, názov spoločnosti, miesto, dátumy a popis každej pozície, ktorú uvediete v sekcii skúseností. Skúste sa sústrediť skôr na svoje úspechy ako na povinnosti. Hovorte napríklad viac o tom, čo ste v danej úlohe dosiahli, nie nevyhnutne o povinnostiach, ktoré ste vykonávali. Tiež urobte dobre, ak vo svojom profile uvediete presné informácie a pri písaní o svojich skúsenostiach zvážte dôvernosť.

Sekcia vzdelávania je ďalšou časťou, ktorú musíte vyplniť pri vytváraní profilu LinkedIn. Poskytnite presné informácie týkajúce sa vysokej školy a strednej školy, ktorú ste navštevovali, presné zameranie a tituly, aby ste zlepšili vytváranie sietí.

Medzi ďalšie časti, ktoré je potrebné vziať do úvahy, patria:

Sekcia aktivity. Tu sú zvýraznené vaše interakcie vrátane označení páči sa mi, komentárov a zdieľaní. Na kartách s príspevkami, článkami a dokumentmi sa v tejto časti zobrazuje prispôsobený obsah.
Organizačná sekcia. Toto je váš zoznam mien, pozícií, dátumov a stručných popisov profesijných združení a organizácií, v ktorých pôsobíte.
Jazyková sekcia. V tejto časti pridajte jazyky, ktorými hovoríte, a úroveň svojich znalostí. Táto časť je kľúčová pre viacjazyčných ľudí, pretože potenciálni zamestnávatelia vo všeobecnosti radi komunikujú s jednotlivcami, ktorí hovoria ich rodným jazykom.
Licencie a certifikácie. Tu uvádzate názvy svojich poverení, certifikačné autority, licenčné čísla, adresy URL certifikácie a príslušné dátumy.

Všetky uvedené časti by ste mali vyplniť presne a čestne. Okrem toho urobte informácie v každej sekcii tak zaujímavé, aby im nikto neodolal.

Reklama na Linkedine – Ako na to? Dozviete sa na workshope v Košiciach

www.freepik.com

Využite titulok vo svojom profile a zviditeľnite svoju kariéru

Sekcia nadpisu je prvá vec, ktorú potenciálni klienti a náboroví manažéri uvidia, keď navštívia váš profil. Takže ak hľadáte kariérne príležitosti, mali by ste zvážiť napísanie presvedčivého, autentického a kreatívneho titulku.

Je vhodné, keď sa vyhnete používaniu slov ako „nezamestnaní“ alebo „hľadajú“ vo svojich titulkoch. Namiesto toho by mali zvážiť použitie strategických kľúčových slov a vyjadrenia hodnoty. Pri písaní tejto časti môžete použiť nasledujúce tipy:

  • Buďte konkrétni a používajte slová, ktoré vás odlišujú od ostatných.
  • Buďte pravdiví.
  • Získajte inšpiráciu od ostatných vo vašom odvetví.
  • Váš nadpis by mal byť niečo, čo vás vystihuje.

mali BY STE zabezpečiť, aby sa vaše titulky zameriavali na osobnú značku a profesionálne priority.

Ďalšou dôležitou sekciou je sekcia „About“

Je to príbeh, ktorý priťahuje pozornosť tých správnych klientov alebo recruiterov. Uistite sa, že túto časť napíšete zaujímavým spôsobom. Môžete napríklad začať svoju úvodnú vetu a odsek pútavým háčikom o tom, ako ste na svojom bývalom pracovisku pristupovali k mätúcemu problému.

Tento úvod prinúti vaše publikum, aby s vami malo chuť pracovať alebo vás odkázať na niekoho iného. Neponáhľajte sa s písaním tohto príbehu. Venujte tomu čas a sústreďte sa na cieľ, ktorý chcete dosiahnuť, a napíšte vynikajúcu esej, ktorá vás odlišuje od ostatných.

Musíte vedieť, čo chcete svojou esejou dosiahnuť, aby to, s čím prídete, bolo v súlade s vašimi cieľmi. Píšte tak, aby ste v ňom vzbudili záujem o vašu sekciu Informácie. Okrem toho môžete do eseje zahrnúť svoj osobný záujem.

Potvrdenia a odporúčania potvrdzujú vaše schopnosti, schopnosti a prácu

Keď si používateľ LinkedIn nájde čas na výber správnych zručností relevantných pre ich značky, potenciálnym zákazníkom to uľahčí nájsť. Uchádzači o prácu musia byť úprimní o svojich schopnostiach, pretože náboroví pracovníci hľadajú ľudí so špecifickými zručnosťami.

Môžete sa rozhodnúť absolvovať test spôsobilosti, ktorý poskytuje LinkedIn na overenie. Po strategickom výbere zručností, ktoré sa na vás vzťahujú, ako je písanie obsahu, projektový manažment a verejné vystupovanie, je ďalšou vecou, ​​ktorú musíte urobiť, je získať súhlas od ostatných a tiež podporiť ľudí.

To umožňuje ostatným potvrdiť zručnosti, ktoré ste si vybrali vo svojom profile. Zvyknite si podporovať kolegov, klientov, predajcov alebo ľudí, ktorí vám pomohli alebo vás niečo naučili, ako spôsob ich podpory. Toto umožňuje ostatným, aby im dôverovali a boli ochotní zamestnať alebo vyskúšať ich služby.

Je tiež v poriadku, ak požiadate o schválenie od ostatných. Môžute to urobiť tak, že sa s ostatnými porozprávate o zručnostiach, ktoré uviedli v ich profile na LinkedIn. Dajte ľuďom vedieť o svojich zručnostiach a tých, ktoré rozvíjate, aby ste začali konverzáciu.

Uchádzači o prácu alebo zamestnanci sa môžu posunúť ďalej, ak získajú odporúčania od najmenej troch ľudí, ktorí im poskytnú cenný dôkaz pre ich siete. Odporúčanie LinkedIn je verejné potvrdenie ich schopností alebo ich práce.

Môžete požiadať klientov, partnerov, zdroje odporúčaní, zamestnávateľov a kontakty z komunity o odporúčania. Najlepšie je tak urobiť po dokončení projektu. Nezabudnite vždy poslať ďakovnú správu alebo správu cez LinkedIn tým, ktorí vás odporúčajú.

Pred poskytnutím odporúčaní ich prediskutujte s danou osobou a potom prejdite na jej profil na LinkedIn a overte si jej zručnosti. Uistite sa, že píšete niečo skutočné a opíšete konkrétnu situáciu, keď ste s nimi pracovali alebo vám pomohli. Odporúčanie by malo byť konkrétne a aktuálne.

Čo robiť, aby bol váš profil LinkedIn atraktívny a zmysluplný

Po dokončení každej sekcie LinkedIn by ste mali vykonať poslednú kontrolu, aby ste sa uistili, že všetky poskytnuté informácie sú presné a konzistentné. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť:

  • Skontrolujte, či nemáte vo svojom profile nepotrebné informácie, ktoré nesúvisia s vašou značkou. Vďaka presnosti vás ostatní ľahšie pochopia a spoznajú.
  • Odstráňte príliš dôverné informácie, aby ste sa nedostali do problémov.
  • Uistite sa, že dátumy vášho profilu sú podobné tým, ktoré máte vo svojom životopise.
  • Skontrolujte si pravopis a gramatiku.
  • Použite svoj telefón alebo tablet na zobrazenie svojho profilu a skúste upraviť čokoľvek, čo nevyzerá profesionálne.
  • Vždy zvážte celkovú čitateľnosť a vzhľad svojho profilu.
  • Uistite sa, že všetky informácie sú správne a zvážte použitie symbolov a odrážok, aby vyzerali krajšie.
  • Vždy si nájdite čas na premyslenie, kým niečo zverejníte na svojom profile, aby ste nevyzneli kontroverzne.
  • Na úpravu akýchkoľvek informácií vo svojom profile použite namiesto smartfónu alebo tabletu laptop alebo počítač.

Po vykonaní potrebných zmien by ste mali zvážiť propagáciu svojich profilov LinkedIn pridaním odkazu do svojho e-mailového podpisu a pripojením profilu LinkedIn k sociálnym stránkam, ako sú YouTube, Instagram, Twitter a Facebook.

Vždy sa uistite, že je váš profil aktuálny. Vaša osobná značka sa neustále mení, preto sa uistite, že je váš profil aktuálny.


Dobrým spôsobom, ako urobiť svoj LinkedIn profil zaujímavým, je vytvárať obsah. Vždy buďte sami sebou, keď píšete a zdieľate cenné poznatky. Pre začiatočníkov je vhodné začať čítať a komentovať príspevky iných ľudí. Musíte zabezpečiť, aby vaše príspevky mali čistý a vzrušujúci vzhľad, aby si ich ľudia mohli ľahko prečítať a pridať až tri hashtagy, aby sa zvýšila viditeľnosť vašej stránky. Nakoniec zapojte do svojho obsahu aj ostatných – pomôže vám to vybudovať hodnotné vzťahy.

Vedeli ste?

Podľa magazínu Forbes 95 % recruiterov hľadá kandidátov na prácu na LinkedIn.

LinkedIn je prospešný v mnohých smeroch

Pomáha budovať zmysluplné vzťahy s ostatnými a dáva ľuďom príležitosť podporovať a povzbudzovať svojich kolegov, klientov a predajcov. LinkedIn môže tiež pomôcť uchádzačom o zamestnanie spojiť sa s potenciálnymi manažérmi a zamestnávateľmi.

Ale používanie tejto platformy prináša aj niekoľko nevýhod:

Riziko krádeže identity je, žiaľ, bežné. Platforma LinkedIn vyžaduje, aby jednotlivci zobrazovali množstvo osobných informácií, aby ich potenciálni zamestnávatelia videli. Zlodeji identity môžu kradnúť informácie ľudí odosielaním phishingových e-mailov, ktoré sa vydávajú za legitímne spoločnosti, aby oklamali ľudí, aby poskytli citlivé informácie, ako sú heslá alebo čísla kreditných kariet.

Používanie platformy môže byť časovo náročné. Na to, aby sa ľudia naučili efektívne používať LinkedIn a vyťažili z platformy maximum, je potrebné veľa času. Budete potrebovať veľa času, napríklad mesiace alebo dokonca roky, aby ste si mohli vybudovať dobrú pozíciu na LinkedIn. Každý deň si musíte vyhradiť niekoľko minút, aby ste z platformy vyťažili maximum.

Prémiový balík LinkedIn môže byť pre niekoho drahý. Hoci sa k platforme môže pripojiť každý zadarmo, za prístup k prémiovému balíku budete musieť zaplatiť. Napríklad stredná kariérna úroveň stojí približne 29,99 dolárov mesačne, čo môže byť pre začínajúcich podnikateľov alebo stredne veľké podniky nákladné.
Dokonca aj profesionáli nemusia získať uznanie na platforme. Ak chcete byť známy, musíte byť aktívny na LinkedIn. Takže aj keď ste expert a máte všetko, čo potrebujete na to, aby ste boli uznávaní, ale váš profil je zastaralý a nespájate sa s ostatnými, možno vás neuvidia.

Záver

Hoci používanie LinkedIn má svoje nevýhody, stále je to skvelá platforma na vyhľadávanie a uverejňovanie dostupných pracovných miest, odborných skúseností, príležitostí na stáž a dokonca aj na pripojenie sa k profesionálnej komunite. Jednotlivci by však mali platformu používať opatrne a zodpovedne. Komentujte príspevky, prispievajte obsahom a zabezpečte, aby bol váš profil aktuálny, aby ste získali väčšiu viditeľnosť a čo najlepšie využívali LinkedIn.

Skúste to! Vylepšite svoj LinkedIn profil a zahrňte všetky nové skúsenosti, ktoré máte. Ak chcete získať viac sledovateľov, skúste denne uverejňovať užitočný obsah. Tiež komentujte príspevky iných ľudí, aby ste získali trakciu a budovali vzťahy.

zdroj: https://www.amazon.com/LinkedIn-Personal-Branding-Ultimate-Guide/dp/B08VCQWRQ8

žiadne príspevky na zobrazenie