Revolučné Qerko v platení: Už žiadne objednávanie a čakanie na čašníka, žiadne rozrátavanie účtov

0
Revolučné Qerko v platení: Už žiadne objednávanie a čakanie na čašníka, žiadne rozrátavanie účtov

Do slovenských reštaurácií prichádza revolúcia. Qerko zmení spôsob, ako si objednávate a platíte za jedlo či nápoje.

Na Slovensko prichádza nový spôsob platenia prostredníctvom QR kódu umiestneného na stole a jednoduchej aplikácie v smartfóne. Prináša ho česká startupová spoločnosť Qerko.

Bude to ďalšia z inovácií, o ktorých si o nejaký čas poviete: Ako sme bez toho vôbec mohli žiť? Systém objednávania a platenia v reštaurácii, pri ktorom s objednávkou či platbou nemusíte čakať na čašníka ani chodiť k pultu s platobným terminálom, prináša česká startupová spoločnosť Qerko aj na slovenský trh. V Česku zaznamenal systém Qerko za tri roky úspešný rozbeh a využíva ho tam takmer tisíc stravovacích zariadení.

Princíp je jednoduchý. V reštaurácii s Qerkom si môžete prostredníctvom rovnomennej aplikácie cez QR kód umiestnený na stole priebežne kontrolovať zoznam konzumovaných jedál a nápojov a kedykoľvek svojím mobilom zaplatiť tie položky, ktoré si označíte. Takže už žiadne: „Platíte spolu alebo zvlášť?“ a chodenie k pultu s platobným terminálom, čo často zdržiava hostí i obsluhu, a to najmä v čase podávania obedových menu. 

 

Ako nás nebavilo stáť v rade na zaplatenie

QR kód na stole

Nápad na relatívne jednoduchý a inovatívny koncept dostal pri platení za obed v jednej pražskej reštaurácii Lukáš Kovač, CEO a spoluzakladateľ Qerka: „Jedlo bolo skvelé, obsluha bola skvelá… Ale potom prišiel čas na platenie. Čašník sa spýtal, či budeme platiť spolu alebo zvlášť. Odpovedali sme – zvlášť, pretože som bol na obede s kolegami. A čašník odpovedal, „tak vás poprosím ku pokladni“. Tak sme šli do radu, kde už čakala na platenie iná skupinka hostí. Prekážali sme tam, pretože okolo kasy potrebovala obsluha chodiť a nosiť taniere. Očividne z toho neboli šťastní ani oni, ani ja.“

Najpohodlnejší spôsob (nielen) platenia v reštauráciách

Naoko jednoduché zaplatenie účtu pokazilo dojem z dobrého obeda v obľúbenom podniku a Lukáš začal rozmýšľať, čo by sa s tým dalo robiť. Výsledkom je Qerko, ktoré zbytočne zdĺhavé platenie skracuje, zjednodušuje a spríjemňuje. Hosť môže zaplatiť účet kedykoľvek, hoci aj počas prestávky medzi chodmi. Šetrí tak svoj čas a zároveň môže presne vybrať položky, ktoré platí len za seba. Obsluha má cez pokladňu okamžitý prehľad o platbách pri jednotlivých stoloch a tým, že nemusí riešiť účet, môže rýchlejšie obslúžiť ďalších hostí. Nepríde pritom ani o prepitné – aplikácia ponúka voliteľné možnosti prepitného v percentách z účtovanej sumy. Zaplatený účet okamžite odchádza zákazníkovi na e-mail, nič sa teda nemusí tlačiť na papier.

Qerko je jednoduché, rýchle a navyše aj ekologicky udržateľné.

 Revolúcia v gastronómii

Startupová spoločnosť Qerko vznikla v januári 2019, vtedy ešte pod názvom It Is Paid. Startup spoločne založili Lukáš Kovač, Miloslav Mrvík, Jan Dorazil a Roman Kantor. Krátko na to investovala do perspektívneho projektu česká technologicko-investičná skupina Miton a partnermi sa postupne stali silné značky z nápojovej brandže ako Plzenský Prazdroj či Mattoni.. V rámci Slovenska pracuje Qerko na implementácii pokladničných systémov PORTOS, Asseco BLUEGASTRO a Papaya POS, službu teda potenciálne môže využiť viac ako 3500 podnikov, ktoré používajú tieto pokladničné systémy.

Spoluzakladateľ spoločnosti Lukáš Kovač vysvetľuje: „Z QR platieb sa stal jasný trend. Odteraz za pár rokov už nikto nebude chodiť do radu pri kase rozpočítavať svoje účty. Určite nie v dobrých reštauráciách.“ 

Qerko v súčasnosti funguje v pokladničných systémoch už od 18 výrobcov a dnes ho využíva viac ako 900 stravovacích podnikov a 250 000 registrovaných používateľov v Českej republike.

Príležitosť dostávajú aj slovenské reštaurácie a slovenskí zákazníci

Po troch rokoch úspešného fungovania u susedov sa teraz chystajú zaviesť Qerko aj vybrané slovenské reštaurácie. Vôbec prvou sa v máji 2022 stala reštaurácia Kolkovňa Eurovea a následne Kolkovňa River Park v Bratislave a postupne pribúdajú ďalšie prevádzky. „Qerko bude v tomto roku dostupné dovedna už v štyroch krajinách a som rád, že je medzi nimi aj Slovensko. Verím, že aj slovenskí prevádzkovatelia podnikov a ich hostia ocenia výhody nášho systému, ktoré sa naplno osvedčili v prevádzkach, ktoré Qerko aktívne používajú.“ dopĺňa Lukáš Kovač.

Výhody Qerka

Qerko poskytuje výhody pre obe skupiny používateľov – prevádzkovateľov aj návštevníkov reštaurácií, ktoré sa nekončia jednoduchým platením účtu. Medzi ďalšie výhody patrí:

  • umožňuje zobraziť zákazníkom informácie o jedálnom lístku,
  • objednať si jedlo cez telefón, upozorňuje na zľavové akcie,
  • podporuje vernostné programy aj prevádzkovanie e-shopu,
  • podnikom pomáha získať komplexný prehľad o preferenciách ich zákazníkov.

Čísla Qerka

  • systém využíva viac ako 900 podnikov v ČR,
  • aplikáciu si stiahlo viac ako 250 000 používateľov,
  • v roku 2022 sa bude používať až v 4 krajinách vrátane Slovenska,
  • v Česku je aplikácia Qerko v top 10 v kategórii jedlo a nápoje v App Store a Google Play.

Akčné ženy sa pýtali, Qerko odpovedalo:

  1.  Ponúka QR kód aj možnosť rezervácie stola? 

Áno, túto funkcionalitu pripravujeme a v krátkom časom horizonte by malo dôjsť k jej aktivácii.

     2. Akým smerom sa chce Qerko ďalej rozvíjať? Je zámer rozšíriť tieto možnosti aj iným smerom, k inému segmentu, či chcete sa sústrediť na reštaurácie a gastro podniky?

Naším hlavným cieľom je pomáhať reštauráciám a gastro podnikom, spolu s našimi partnermi však pôsobíme aj v iných segmentoch. Spolupracujeme napríklad s Oktagonom a TV JOJ – cez Qerko je možné zaplatiť za video obsah. Existujú aj iné projekty, kedy je Qerko v pozícii platobnej metódy, ktorá okrem samotného zaplatenia za tovar alebo služby prináša aj ďalšie výhody pre koncových používateľov.

    3.  Ako je riešená bezpečnosť QR kódu z pohľadu reštaurácie/podniku? Nemôže dôjsť k zneužitiu? (že niekto napríklad príde a nalepí na stôl svoj QR kód a podobne)

Dôležitá otázka! Qerko, na rozdiel od množstva iných „podobných služieb“, ktoré používateľov presmerovávajú na webové stránky, kde majú zadať údaje o svojej platobnej karte, využíva aplikáciu, ktorá prečíta iba naše QR kódy a platba prebehne bezpečne prostredníctvom nášho zabezpečeného riešenia. Mimochodom, Qerko je držiteľom licencie Českej národnej banky.

   4.  Ako je riešená bezpečnosť z pohľadu zneužitia osobných údajov (číslo karty, údaje z platobnej karty) a možnosti zneužitia?

V Qerku ctíme zásadu, že právo na súkromie je základné ľudské právo a nikdy nepredávame údaje o zákazníkoch tretím stranám. Spracovanie všetkých údajov prebieha striktne podľa pravidiel GDPR. Naše Zásady ochrany osobných údajov možno nájsť na našom webe.

  5. Na čom je postavený biznis model?

Ide o jednoduchý transakčný biznis model, kde Qerko poplatok je stanovený vo výške 0,10 €, teda 10 centov za platbu, viď náš cenník.

    6. Funguje aplikácia na všetkých smartfónoch?

Aplikácia funguje na všetkých iphonoch a androidoch a taktiež na Huawei telefónoch. Zákazník aplikáciu nemusí mať nainštalovanú. Hoci prax ukazuje, že zákazníci aplikáciu majú, keďže ju často používajú, ale nie je to podmienkou k jej používaniu a využívaniu.

   7. Nestretli ste sa pri aplikácii s problémami v reštauráciách?

Dnes Qerko beží na niekoľkých lokalitách, používame amazonové služby, je vybudovaná silná redundancia. Sme pripravení aj na veľkú záťaž, ale môže sa stať, že nepojde chvíľku Qerkom zaplatiť (napríklad výpadok internetu), ale myslím si, že systém je postavený tak robustne, že netreba sa toho obávať. Reálne sa to ešte nestáva.. Ale ako sa hovorí:“nikdy nehovor nikdy“, hoci nerád priznávam, môže prísť niekedy k výpadku našej služby. Je tam isté percento, keďže Qerko je onlinová služba a oje napojená na platobný systém. V prípade, že vypadne internet v reštaurácii a nemajú pripojený pokladničný systém, tak služba neumožňuje platiť.

  8. Takže na horských chatách vás nenájdeme?

Pokiaľ tam vôbec nie je signál a nemali by signál ani užívatelia, tak Qerko sa do tohto prostredia nehodí.

 9. Ako vy vnímate vašu konkurenčnú výhodu oproti iným spôsobom platieb? Prečo by som si ja ako užívateľ mala zvoliť platbu cez Qerko a nie platbu kartou alebo v hotovosti?

Nemusíte svoj účet rozpočítavať v pokladni, nemusíte čakať na účet, dokážete zaplatiť za 10 sekúnd a môžete odísť kedykoľvek chcete, máte kontrolu nad svojim účtom a taktiež zbierate výhody vernostného programu.

žiadne príspevky na zobrazenie