Na Slovensku je sociálna sieť Linkedln stále v plienkach. Využívajú ju veľké firmy na budovanie identity a HR oddelenia na vyhľadávanie nových pracovných síl. Viete, že vďaka sociálnej sieti Linkedln si dokážete nájsť nového obchodného partnera, či budovať vašu osobnú značku online? O sociálnej sieti pre profesionálov sme sa rozprávali s Kristínou Kováčikovou.
Čomu sa profesne venujete?
Som hrdou súčasťou malej rodinnej konzultačnej spoločnosti. Spolu s mojou sestrou pripravujeme pre našich klientov LinkedIn sales stratégie na mieru, workshopy a konzultácie v oblasti efektívneho využitia LinkedInu ako top B2B predajného a marketingového nástroja.
Čo je to Linkedln a pre koho je určený?
LinkedIn je sociálna sieť, ktorá umožňuje užívateľom využívať bezplatne databázu profesionálnych kontaktov. Už dávno neslúži iba na účely hľadania zamestnania. Spoločnosti ju využívajú na budovanie firemnej značky, osobnej značky zamestnancov, zvyšovanie kredibility a silný predajný kanál.
Čo je vhodné pridávať na Linkedin?
S LinkedInom pracujem už veľmi dlhú dobu, počas ktorej vnímam veľký posun obsahu, ktorý pridávajú užívatelia na “nástenku”. V súčasnosti čoraz viac vnímam zaujímavé informácie z oblasti biznisu, manažmentu, a nielen z HR. Najvhodnejšie volený obsah je ten, ktorý obohatí čitateľa, a zároveň dodá kredibilitu užívateľovi. Ideálne je zdieľanie noviniek z oblasti, v ktorej pôsobí. Prípadové štúdie, či zaujímavosti z pracovného dňa.
Využívajú ho ľudia na Slovensku?
V súčasnosti ho na Slovensku využíva približne 450 000 užívateľov. Prevažne ide o ľudí, ktorí sú na tzv. “white collar jobs”, no môžete tu nájsť aj šikovného fotografa, ktorý sa prostredníctvom LI prezentuje. Časom predpokladáme posun aj pre prezentáciu napr. živnostníkov vykonávajúcich manuálnu prácu.
Čo znamená pojem “white collar jobs”?
Tento pojem sa využíva pre pracovné pozície od kancelárskeho typu – od asistentskej až po manažérsku pozíciu.
Záujíma vás Linkedln a možnosti jeho využitia? Príďte aj na podujatie: LinkedIn ako marketingový nástroj
Na čo všetko možno Linkedin využiť?
Ide o výborný nástroj na profesnú prezentáciu osôb či firmy. Budovanie značky je dôležitou súčasťou každej spoločnosti. Dobré meno potenciálneho dodávateľa alebo zamestnávateľa v mnohých prípadoch rozhoduje. Ľudia dnes dôverujú online referenciám takmer ako tým od priateľov či známych. LinkedIn je možné taktiež využiť ako predajný kanál, na ktorom sú zdieľané novinky z produktového portfólia, expertné informácie, rôzne akcie, či súťaže. Viete odkiaľ prichádza vo svete najviac B2B zákazníkov? Až 80% práve cez sociálnu sieť LinkedIn. Všetko záleží na dobre zvolenej stratégii a forme komunikácie.
Pre aký účel ho využívate vy?
My využívame tento nástroj na prezentáciu, budovanie značky a databázy kontaktov. Cieľom je, aby nás našiel náš ideálny klient. Teda taký, ktorému vieme pomôcť dosiahnuť jeho ciele. Zároveň prostredníctvom neho sledujeme novinky v odvetví a zisťujeme, čo našu cieľovú skupinu baví, čomu sa venuje, čo ju trápi a s čím môžeme pômocť. Je rovnako mojím obľúbeným zdrojom najnovších informácií.
Koľko času denne na ňom strávite?
Záleží od obdobia a stratégie. Bežné dni trávim na LI približne 30 minút. No keď pripravujeme stratégiu pre klienta, alebo vytváram pre klienta profil, môže to byť kľudne aj celý pracovný deň.
Máte aj svojich favoritov, ktorých sledujete?
Sledujem novinky z rôznych odvetví, a preto sa osoby, ktoré followujem, v čase menia. Linkedln intuitívne ponúka užívateľovi aj obsah v oblastiach, ktoré ma momentálne zaujímajú.
https://www.instagram.com/p/BNJ2hqtjXO_/?taken-by=exactrecruitment
Ako ho môžu využiť firmy?
Budovanie silnej firemnej identity a tiež silných osobných značiek vedenia. Tým pritiahnu kvalitných talentovaných ľudí a rovnako klientov, pre ktorých dokážu pripraviť riešenia. Predtým, než sa kupujúci rozhodne o B2B nákupe, urobí si prieskum online. LinkedIn je skvelý nástroj ako dať klientovi vedieť, že mu firma/užívateľ vedia pomôcť.
Na čo sa môžeme tešiť na podujatí “Linkedin ako marketingový nástroj”?
Pripravila som si pre vás prípadové štúdie a informácie z praxe, ktoré rozhodne využijete, aby ste mohli pracovať s LI efektívnejšie. Dozviete sa, ako LI funguje a čo potrebujete, aby ste na ňom boli úspešní. Zistíte, ako tvoriť obsah, ktorý osloví vašu cieľovú skupinu, či sa vám oplatí budovať firemnú stránku, ako vaše aktivity automatizovať a ušetriť čas. Prevediem vás tiež procesom úspešného zavedenia LinkedIn projektu vo firme a podelím sa o výsledky, ktoré môžete dosiahnuť aj vy.
Chcete vedieť viac o tom, ako využiť sociálne siete pre vašu firmu? Prečítajte si aj článok: Marketing na Instagrame
????? most beautiful lady!