NAČÍTAVAM

Type to search

INSTAGRAM MAGAZÍN SOCIÁLNE SIETE

Marketing na Instagrame

Tamara Gončarova
Share
instagram, ako na instagram, sociálne siete,

Kouči, grafici, fotografi, majitelia komunitných centier, malí podnikatelia, handmade tvorcovia, autori, cukrári či prevádzkovatelia malých kaviarničiek – Instagram marketing je pre vás ako stvorený.

Je to efektívny spôsob, ako dať o sebe, svojich službách/výrobkoch/projektoch a hodnotách vedieť jedným klikom do celého sveta (alebo aspoň do slovenských končín).

Instagram je mocná marketingová platforma a bola by škoda nevyužiť ju na zvýšenie povedomia o vás, vašej značke a vašom prínose pre spoločnosť. A to za optimálnu investíciu s vysokou finančnou návratnosťou.

Možno pre vás bude prekvapením, že mnohí INSTApodnikatelia cez Instagram zarábajú. A to rýchlo a bez nutnosti mať web. Ak vás téma zárobku cez Instagram zaujíma, chcem like a do komentu oblasť, v ktorej podnikáte. Ak vyzbierame dostatočný počet likes pod týmto článkom na Facebook fanpage @akčnezeny.sk, v ďalšom článku nájdete návod, ako na to.

Ak do vašej marketingovej stratégie zapadá Instagram ako nástroj pre promo a zvýšenie predaja, potom si poznačte tieto dôležité body. Bez nich marketing na Instagrame bude pokrivkávať. A marketing je mocný kamarát.

https://www.instagram.com/p/BeIY53yFHMT/?taken-by=instaranajky

Instagram je vizuálna sieť. Potrebujete mať premyslenú celú schému, farebnosť a témy postovania. Okrem toho vytvoríte media a kontent (obsahový) plán. Musíte byť flexibilní, aktívni, ba až proaktívni, vynaliezavi, hraví a interaktívni. Vytvorte závislosť na sebe alebo na obsahu, ktorý postujete, a máte potencionálnych zákazníkov pre ľubovoľnú službu alebo výrobok z vašej dielne.

Foto: Mária Takáčová

Mám 10 užitočných tipov pre úspešný INSTAMARKETING:

TIP 1: Stiahnite si/kúpte si/nafoťte si kvalitné foto – konkrétne zobrazujúce predmet vášho podnikania/pointu/niche. Nekvalitné foto/video môžete pridávať do stories – to sa môže pre väčšiu humanizáciu značky.

TIP 2: Kombinujte fotky tak, aby spolu ladili a pôsobili harmonicky (ak používate filtre, zvoľte si jeden). Vybudujte si vlastnú vizuálnu stratégiu. Vytvorte si svoju obsahovú stratégiu na mesiac dopredu. Predpripravte si text a stále myslite na to, čo sa má na konci mesiaca odohrať – cieľ.

TIP 3: Postovanie s presnou stratégiou s konkrétnym cieľom. Pri práci na Instagrame sa nehráme a nesurfujeme. Je to vedomý a strategický proces plný presných meraní a vyhodnocovaní.

TIP 4: Účet musí vyzerať prehľadne a jasne. Kto ste, čo ponúkate, v čom ste zaujímaví, aký úžitok z vás sledovateľ má, koľko stojí tovar, ako ho objednať?

instagram, ako na instagram, sociálne siete,

Zdroj: foto #instaranajky

TIP 5: Instagram nie je hypermarket, sem človek nepríde nakupovať. Ale odsledovať príbeh, inšpirovať sa a (ne)vyjadriť sympatie k vám. A až na základe dôvery vo vás a chutnosti ponúkaného si vyberie, že si to „niečo“ kúpi práve od vás. Do postovania pridávajte aj vlastné fotky – resp. svoje postrehy, ktoré majú tvoriť cca 30% z celkového postovania. Podeľte sa svojimi myšlienkami, humorom, názormi alebo osobným príbehom.

TIP 6: Produkty foťte pri ich použití… Nepostujte sterilne položené na bielom presvetlenom povrchu bez dotvorenia celej atmosféry a dojmu. Sme na sociálnej sieti a ľudia kupujú od ľudí. V popise dajte detailný popis ľudskou rečou, prečo to klient chce mať.

TIP 7: Zapojte svojich followerov do komunikácie, reakcií, komentov a likes. Požiadajte, aby vás tagovali alebo použili váš unikátny hashtag (#instabreakfast, #instaranajky), usporiadajte medzi návštevníkmi súťaž a výhercu pozvite na kávu! Pracujte s UGC (obsahom, ktorý vytvoria vaši klienti a postujú to vo svojom feed-e) a repostujte, ďakujte, komentujte.

Ak práve plánujete usporiadať súťaž, pozrite si užitočné informácie na LIVE vysielaní na Instagrame z účtu „@instaranajky“ v stredu o 9:00 ráno. Na instaraňajkách nájdete zaujímavosti, tipy, triky a nápady, ako Instagram používať efektívne a prosperujúco. V stredu 24.1.2018 sa venujeme téme „giveaways“- súťaže a darovačky na Instagrame – pre a proti a ako na to?


TIP 8: Spájajte sa s inými hráčmi vo vašom odbore. Nahrávajte im, komentujte a vytvárajte online vzťahy a prepojenia. Budete povšimnutí a prepojiteľní s ich followermi.

TIP 9: Analyzujte metriky z „insights“. Pozrite si, či vám pribúdajú followeri. Ako reagujú na jednotlivé posty. Optimalizujte obsah vzhľadom na populárnosť u vášho publika. Sledujte, koľko ľudí prešlo na váš web (resp. na vami zadané linky v BIO).

TIP 10: Nákupy cez Instagram sú emocionálnou záležitosťou blízkou ženám, t.j. do 3 sekúnd padne rozhodnutie o kúpe alebo nekúpe. Potom už len racionálnych pár faktov a je to.

P.S. Každá sociálna sieť komunikuje s inou cieľovkou. Neodporúčam ten istý obsah zdieľať v rovnakom znení a s rovnakým vizuálom na všetkých sociálnych platformách – vaši klienti stratia dôvod navštíviť všetky a vy nebudete stíhať sýtiť všetky platformy rovnako kvalitne. Rozhodnite sa pre najefektívnejšiu sieť z hľadiska zapojenosti publika/konverzie a pracujte prioritne na nej.

Ak vás Instagram zaujíma, pridajte sa k nám do skupiny na instagrame- instaranajky alebo na facebooku – #instabreakfast a ostaneme v kontakte.

Vaša TAMI (@tamiinspira)

https://www.instagram.com/p/Bd-LZlblRpT/?taken-by=instaranajky

Tagy
Tamara Gončarova
Tamara Gončarova

TAMI- Instamarketérka a autorka knihy "Mamou po 30". Cez autorský projekt @instaranajky vzdeláva, konzultuje a zdieľa marketingové tipy pre malé podniky ako efektívne komunikovať cez sociálne siete, propagovať a predávať cez Instagram.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X