GDPR a Facebookgram

0
GDPR a Facebookgram
Zdroj foto: www.refsubmitpro.net

Instagram je bratom Facebooku a v prípade, že máte biznis účet, GDPR sa vás dotýka. GDPR sa vás vlastne dotýka, ak vôbec internet používate a konzumujete obsah jednotlivých sociálnych sieti, videí či stránok s cookies.
O to viac, ak ste marketér alebo podnikateľ, ktorý web využíva na zbieranie, triedenie, uloženie a kontaktovanie získaných kontaktov (klientov) na území EÚ.

GDPR (General Data Protection Regulation) sa od mája zavádza na území EÚ a má sa postarať o lepšiu ochranu osobných údajov jednotlivcov. Samotné získavanie, uloženie a použitie spoločnosťami bude sprísnené a zneužitie sankcionované.

Tento článok nie je právnickým výkladom a nesmie sa interpretovať ako návod. Odporúčam si preštudovať dostupné zdroje ponímajúce celú problematiku ochrany osobných údajov a zmien legislatívy.
Zameriavam sa skôr na zmenu, ktorú by mali rešpektovať práve malí podnikatelia/zadávatelia reklamy cez FB. Preto je vnímanie problematiky výrazne obmedzené.

Začnime s termínom „osobný údaj“- je údaj, podľa ktorého viete jednotlivca priamo alebo nepriamo identifikovať (IP adresa, cookies, údaje o mieste, meno, email).
Vašou úlohou ako marketéra a podnikateľa bude (opätovne) získať jasný súhlas jednotlivca, ktorý dobrovoľne poskytuje údaj, súhlasí s jeho využitím na kontaktovanie, či zdieľanie, a je informovaný o nakladaní s jeho osobnými údajmi.

Samozrejme, že samotné nariadenie je špecifickejšie a detailnejšie. Týka sa mnohých oblastí, ktoré budú musieť upraviť svoju komunikáciu. Právnický pohľad patrí právnikom, skôr sa zameriam na to, čo je pre marketéra využívajúceho sociálnu sieť na zbieranie databázy klientov dôležité pri zavedení GDPR.

Zaujímavý rozhovor o ďalšej platforme na marketing, LinkedIn, si môžete prečítať tu.

gdpr pc ochrana osobnych udajov
Foto: pixabay.com

1. Urobte si audit webstránky- informácie, ktoré zbierate, zdroj, cieľ použitia, prezrite si spoluprácu s treťou stranou, a či dodržiavajú nariadenie GDPR);

2. Podľa náročnosti podnikania a množstva zamestnancov si „apdejtnite“ všeobecné podmienky a pravidla ochrany osobných údajov s ohľadom na GDPR;

3. Pre inšpiráciu si zvoľte úpravu podmienok podľa vami vybratého obchodníka. Mňa milo prekvapila komunikácia DM a preregistrácia, kde pre využitie výhod sa opätovne registrujete a zaklikávate o pár okienok naviac (ukážka nižšie);

4. Kontaktujte databázu klientov, aby ste dostali vyslovený súhlas s využívaním „osobných údajov“ na Vami popísané účely.

Čo s cielením reklamy cez Instagram (FB)?

– Pri využívaní Facebook pixel (kód na odsledovanie návštevníkov vášho webu, aby ste mohli presnejšie cieliť reklamu či retargeting) už po novom budete potrebovať súhlas pri každom využití.

– Ak publikujete reklamný obsah, komunikujte so zadávateľom kampane, či využívajú pixels alebo cookies na zachytenie osobných údajov alebo majú v pláne remarketovať vaše publikum, pretože pri prejdení na váš web potrebujete okamžite získať súhlas návštevníka.

– Doteraz ste pri cielení reklamy cez Facebook Ads Managera mohli nahrať databázu klientských kontaktov (email adries, user Id) a mohli ste svoj reklamný obsah cieliť na podobných ľudí „look alike audience“. Teraz to bez preukázania (certifikát, autorizácia, licencia) súhlasu týchto klientov robiť nemôžete.

– Ak chce užívateľ zanechať komentár, tiež by mal súhlasiť s tým, že dátum a IP adresa sa ukladá ako osobný údaj, a že sa môže verejne objaviť napr. na FB.
– Opatrnejšie budete musieť pristupovať k označovaniu (tagovaniu) ľudí na fotkách, komentároch a mať ich súhlas s uverejnením.

Možno vám v začiatkoch pomôže aj tento plug in pre Word press a budem rada, ak sa stanete členom skupiny podporujúcej podnikateľov v marketingovej komunikácií nielen na Instagrame- instabreakfast na Facebooku a instaranajky na Instagrame.

Pre všetkých fanúšikov, ktorí chcú tieto dve platformy využívať strategicky a efektívne sme s akcnezeny.sk pripravili event Facebooku + Instagram = veľká láska už 9. mája – nepremeškajte ho a rezervujte si lístky.

Želám veľa trpezlivosti pri zavádzaní noviniek do komunikácie a verím, že si vzájomne budeme vedieť pomôcť.

TAMI

P.S. Ukážka preregistrácie vernostnej karty DM so súhlasom spracovania osobných údajov a zasielania newslettera

Dm, preregistracia, GDPR
Print screen: autor článku
gdpr, dm, marketing, suhlas
Print screen: autor článku

žiadne príspevky na zobrazenie