Influencerka Dominika Bánszka, na Instagrame známa ako @23dominika, má viac ako 100-tisíc sledovateľov. Jej publikum svojimi príspevkami motivuje k sebeláske a hľadaniu si skutočných hodnôt. Denne sa stretáva s kontroverznou stránkou online sféry a buduje svoj influencer marketing. Svoju cestu zdieľa na sociálnych sieťach a nám v rozhovore prezradila viac.
Dočítate sa:
- ako vyzerá Dominikin bežný deň,
- ako sa k svojej práci dostala,
- ako sa vyrovnáva s kritikou,
- ako si vybudovala svoj profil ako influencerka,
- aké spolupráce má najradšej.
Ako vyzerá bežný deň influencerky?
Každý deň je úplne iný. Čas si organizujem sama, a preto veľakrát nevypínam a prácou som zahltená celý deň. Ideálne ráno začínam cvičením, väčšinou jógou, potom natáčam a robím si obsah na sociálne siete. Snažím sa byť samostatná, ale pri veľa spoluprácach si rada vypýtam pomoc od skúsenejších influencerov. Stihnem si navariť a venovať sa môjmu psovi. Veľakrát si uvedomujem, že môj bežný deň sa od práce skutočne nedá oddeliť. Keď večer sedím s frajerom pri telke, prichytím sa, ako niekedy rozmýšľam nad Instagramom.
Kde nachádzaš inšpiráciu?
Inšpirácia je všade. Možno to veľa ľudí prekvapí, ale ja sa ju snažím práveže nehľadať. Keď je vašou náplňou vytváranie obsahu na sociálnych sieťach, veľmi rýchlo vás to vie pohltiť. Zrazu zistíte, že do tvorby nedávate seba, ale len to, čo vidíte na profiloch ostatných.
DO MOJICH PRÍSPEVKOV CHCEM DAŤ HLAVNE KÚSOK SEBA, NIE TO, ČO CHCÚ OSTATNÍ VIDIEŤ.
Keď som bola na dovolenke, vypla som si stories ostatných influencerov, ktoré ma ovplyvňujú bez toho, aby som si to vôbec uvedomovala. Cítila som, že ma všetok ten obsah zahlcuje. Sociálne siete majú na nás obrovský dopad. Snažím sa udržať si moju vlastnú značku a štýl. Chcem byť svojská a zapamätateľná.
Ako si sa k tvojej práci dostala?
Keď sa na to spätne pozriem, inklinovala som k tomu od malička. Ocinovi som kradla foťák a natáčala som naň, ako vyzerá môj deň. Som z malej dedinky, kde som behala po uliciach a robila si svoj prvý, detský obsah.
Najprv som sa hanbila pridávať veci na internet, neskôr sa to rozbehlo. Našla som si aj frajera, ktorý sa tomu venoval. Bola som aj na strednej umeleckej a veľmi mi pomohol Tiktok.
ZO ZAČIATKU MA ĽUDIA VYSMIALI, KEĎ SOM POVEDALA, ŽE SOM INFLUENCERKA.
Stretávaš sa s výsmechom?
Áno, bohužiaľ je to súčať tejto práce a treba to v spoločnosti zmeniť. Zo začiatku to bolo ale oveľa horšie. Vôbec som si neverila a brala si všetky uštipačné komentáre k srdcu. Aj dnes, keď niekto povie, že je influencer, ľudia ním pohŕdajú. Je to už skoro ako nadávka. Ja zasa smelo hovorím, že som hrdá na to, že som influencerka. Je to skvelá práca. Nie je to len o tom, že musím byť pekná na fotkách.
Vyrástla som v období, kedy sa na internete propagovali nebezpečné diéty a drastické detoxy. Fičali anorektické blogy. Už v trinástich rokoch som držala týždňové hladovky. Myslela som si, že som jediná, ktorú niečo trápi a nie je so sebou úplne spokojná. Potrebovala som niekoho, kto by sa ma ujal. Niekoho, kto by mi povedal: „Poď sem a ľúb sa. Si krásna.”
STAla som sa ženou, ktorú som potrebovala keď som bola mladšia.
Som rada, že mám na svojom profile ženy, ktoré si rovnakými fázami prechádzajú. Chcem tam byť pre ne. Ukazujem sa tam nenamaľovaná, pribratá, neupravená aj opuchnutá. Ukazujem tam seba. Naučila som sa ľúbiť sa, aj keď nie je všetko ružové. Šírim to ďalej. Sebeláska je základ.
Ako sa vyrovnávaš s kritikou?
Ľudia k sebe vedia byť zlí, ale filtrujem to. Kedysi mi mohlo prísť sto pekných správ, ale na kolená ma zrazila tá jedna jediná negatívna, ktorú som dostala. Naučila som sa, že ak sa ma niekto dotkne, je to niečo, s čím musím pracovať ja sama. Je to istý znak, že niečo musím zmeniť, aby som sa s tým dokázala vysporiadať ja sama.
Ako si vybudovať svoj profil na sociálnych sieťach?
Konzistencia. Vydržať niekoľko rokov a ten výsledok sa dostaví. Stať sa influencerom je ľahké, ale udržať sa na popredných priečkach je o niečom úplne inom. Priznávam, ženy influencerky to v tomto odvetví vedia mať ľahšie práve kvôli tomu, že muži sú ľahko získateľné publikum. Na začiatku som to istým spôsobom využívala, aby som získala lepšie čísla. Neskôr som si však uvedomila, že nepotrebujem mať na mojom profile všetkých. Veľa ľudí som si povymazávala a našla si úplne inú cieľovú skupinu. Hodnotným obsahom síce čísla pribúdajú pomalšie ako tým kontroverzným, ale dáva to zmysel a stojí to za to.
snažím sa vytvoriť si blízky vzťah so ženami, ktoré ma sledujú.
Aké najväčšie spolupráce si dostala?
Raz som dostala pozvánku na bojový zápas, odmietla som, haha. V minulosti som spolupracovala už aj s vložkami. Momentálne s rôznymi kozmetickými značkami. Niektoré boli peňažne veľmi prínosné, ale najviac si vážim práve tie spolupráce, ktoré sú zážitkové. Bola som napríklad aj na výlete v Nórsku, to bol pre mňa obrovský zážitok.
Pravdou je, že firmu zaujme influencerka na spoluprácu najmä na základe jej profilu. Ak pridávame výhradne odhalené fotky a nesústredime sa na žiadny iný prínosný obsah, firmy si to všimnú a prehodnotia či chcú, aby takéto influencerky reprezentovali ich značku. Zaujať je vec jedna, no pridať obsahu istú hodnotu, vec druhá.