Ak s instagramom ešte len začínate, a neviete presne, ako začať, a či vôbec rozbehnúť marketing na tejto sociálnej sieti, čítajte ďalej.
Instagram je veľmi rýchlo rastúca sociálna sieť, ktorá uvítala aj generáciu tridsiatnikov, ktorých prestal „baviť“ Facebook. Instagram je kreatívnejší, pestrejší, individuálnejší a flexibilnejší v porovnaní so starším bratom Facebook. Ak ste podnikateľ, expert, autor, bloger, živnostník, umelec alebo zastrešujete nejaký projekt, mali by ste na Instagrame byť. Nielen kvôli vekovej kategórií, ktorá sa tam vyskytuje (20-34), ale aj kvôli sledovaniu trendov v marketingu ako takom. Ak vás marketing na sociálnych sieťach zaujíma a chceli by ste sa zlepšovať a mať okruh podobne ladených ľudí, pridajte sa do skupiny na Facebooku instabreakfast a na Instagrame instaranajky.
- Vytvorte si účet, pridajte kvalitnú profilovú foto, popis vašej unikátnej ponuky a užitočnosti v BIO a klikateľný link.
- Podľa kategórie svojho podnikania si vyberte účty, ktoré budete sledovať a inšpirovať sa ich obsahom a stratégiou.
- Potom si naplánujte 9-12 prvých postov s peknou fotkou, videom a užitočným textom ( s 5 hashtags). Po ich nahraní môžete dať svetu vedieť, že máte aj Instagram, a čo nové, a hlavne iné, sa tam dozvedia.
- Zdieľajte instagramový účet na webe/Facebooku/vizitkách/letákoch a všade, kde len môžete.
- Začnite sledovať vašu cieľovú skupinu a dajte follow tým ľudom, ktorých by ste chceli mať ako vlastných sledovateľov. Možno recipročne vám sledovanie opätujú a tak si začnete organicky rozširovať svoju cielenú fanúšikovskú (rozumej klientsku) základňu.
Nerobte si starosť, že nemáte tisíce sledovateľov. Ak nie ste bloger, rozhodujúce budú iné čísla. Napríklad dosah (medzi 40-50 %), angažovanosť (20%) a konverzia (predaj 2%). Takže monetizácia účtu je tým správnym meradlom toho, či si vediete dobre, a či followeri sa pretavujú na vašich platiacich klientov.
Pripravte sa, že kým si vytvoríte vernú a zapojenú základňu sledovateľov, bude to náročný proces. Náročný na čas, energiu a nápaditosť. Od prvej 500 do 1000 to pôjde rýchlejšie aj s pomocou prepájaní, tagovaní, spoluprác, kreatívnych stories, LIVE vysielaní či vzájomného PR. Všimnite si, že to všetko je „zadarmo“ ešte si nezadávajte reklamu, lebo v tomto bode si prepnete účet na biznis účet, aby ste lepšie spoznali svoju cieľovku cez štatistiku. Tak budete mať v rukách čísla úspešnosti vašej komunikácie s klientmi.
Po vyhodnotení štatistík a prvej poctivo nazbieranej základni môžete prejsť k týmto promo krokom.
1. Darovačky (giveaways) a súťaže
2. Targeting (cielená reklama cez Ads Managera na Facebooku – potrebujete mať fanpage na Facebooku)
3. Reklama u blogerov/spolupráce s influencermi
4. Massfollow (follow/unfollow na základe kľúčových slov/podmienok)
5. Neustála práca s klientmi a ich referenciami (pridávanie UGC obsahu)
A takto vám Instagram (nie bleskovo), ale konzistentne bude rásť a vášmu biznisu sa bude dariť. Rozhoduje odhodlanie, kreativita, konzistentnosť, výnimočnosť podania a Vašej osobnosti (ktoré sa nedajú kopírovať – lebo ste jedineční).
Viac nápadov o marketingu na Instagrame získate od TAMI na instaranajky. Poďakovať sa mi môžete lajkom a sledovaním instaranajky.
Vaša TAMI