Kampaň od 365.bank podporuje myšlienku, že rovnaké euro si zaslúžime všetci. Bez rozdielu. Podľa prepočtov a najnovších štatistík totiž zarábajú ženy v priemere o pätinu menej ako muži. Trišesťpäťka sa na tento problém rozhodla upozorniť. Kampaňou Ženské euro poukazuje na nespravodlivé ohodnotenie mužov a žien, ale aj na jeho príčiny a možné riešenia.
Emotívna kampaň 365.bank: Dajme všetkým rovnaké euro
Neplatená práca žien
Až 87 % žien pociťuje tlak byť dobrými matkami a zamestnankyňami zároveň. Dnešná doba si preto vyžaduje oveľa väčšiu deľbu práce, najmä pokiaľ ide o starostlivosť o domácnosť alebo o deti. Takzvanú neplatenú prácu totiž vykonáva podľa dát banky až 8 z 10 žien. Aj z toho dôvodu má až 68 % žien nedostatok času na vlastný sebarozvoj a kariérny rast, čo je v porovnaní s mužmi o štvrtinu viac. Spomínané štatistiky vyplývajú z reprezentatívneho prieskumu agentúry 2muse, ktorý si dala 365.bank vypracovať pri príležitosti štartu kampane. Prieskum bol prostredníctvom agentúry 2muse realizovaný v období 9. až 15. septembra tohto roka na reprezentatívnej vzorke 1 010 respondentov.
Prečítajte si: Ivana Heretik Vačoková: Keby sa ľudia dokázali zbaviť svojich predsudkov, fungovalo by sa nám v spoločnosti oveľa lepšie
Nerovnocenné zárobky mužov a žien
„Ako banka pre dnešných ľudí sa v rámci komunikácie venujeme mnohým celospoločenským témam, ktoré rezonujú v dnešnej dobe. V rámci kampane Ženské euro je naším cieľom poukázať na problém nerovnocenných zárobkov mužov a žien, jeho príčiny, dopady na finančnú oblasť a načrtnúť aj možné riešenia. Práve táto situácia má totiž optikou žien dopad na horšiu tvorbu úspor, na ich nižšiu finančnú samostatnosť či ekonomickú nezávislosť a v neposlednom rade sa prejavuje aj v podobe nižších dôchodkov,“ hovorí Linda Valko Gáliková, head of PR & internal communication v 365.bank.
Kampaň Ženské euro
Kampaň Ženské euro spustila banka prostredníctvom online spotu a bude nasadená na sociálnych sieťach v rámci influencer marketingu, v PR a na webe zenskeeuro.sk, a to počas nasledujúcich štyroch týždňov. Banka načasovaním kampane reflektuje aj Deň rovnosti v odmeňovaní, ktorý každoročne v mesiaci október respektíve november pripomína potrebu odstraňovať mužsko–ženské platové rozdiely. Súčasťou ďalších aktivít ku kampani je aj podpora konferencie Equal Pay Day, kde sa 365.bank stala hlavným partnerom.
Online spot
Online spot, kde v hlavných úlohách figurujú deti, prináša 365.bank v spolupráci s Elite / Monday Lovers. Na vedení a exekuovaní kampane sa na strane banky ako aj agentúry podieľali predovšetkým ženy, čo silu celkového odkazu ešte viac podčiarkuje. Samotný spot je pre lepší kontext doplnený aj štatistikami vychádzajúcimi z exkluzívneho prieskumu banky. Točenia spotu sa zhostila režisérka Iveta Grófová, ktorú oslovila najmä myšlienka a nosná téma kampane, a ktorá má bohaté skúsenosti so spoluprácou práve s detským obsadením.
Klip nájdete tu: https://fb.watch/vpF36nJwZH/
Autentické deti
Deti, ktoré v spote účinkujú, ilustrujú nosnú myšlienku kampane. „Deti sú skvelé v tom, že dokážu na spôsobené krivdy reagovať naozaj autenticky. Navyše ešte úplne nerozumejú stereotypom a ich neférovosti. V online spote sme chceli okrem nižších platov žien ilustrovať aj príčiny, ktoré ženské euro spôsobujú. Napríklad také domáce práce (neplatená práca) sú ešte stále výrazne doménou žien. A tak sme museli pridať robotu v podobe náročnejšej omaľovánky či nezastrúhaných ceruziek aj dievčatám v našom experimente. Bonusom bolo, že jedno z možných riešení fenoménu ženského eura načrtli aj samotné deti. Berme si z nich príklad,“ hovorí Barbora Jurovcová, associate creative director v agentúre Elite / Monday Lovers.
Prečítajte si: Matky s deťmi nie sú problém. Pre zamestnávateľov môžu byť veľkou príležitosťou
Zdroj foto: 365.bank