Klientky nemajú problém prísť za nami do Valtíc, hovoria zakladateľky úspešnej módnej značky WWØ Zdeňka Burianková a Petra Hoštická

0
Klientky nemajú problém prísť za nami do Valtíc, hovoria zakladateľky úspešnej módnej značky WWØ Zdeňka Burianková a Petra Hoštická

Robiť niečo na základe vnútorného presvedčenia, hoci ste vyštudovali niečo úplne iné, chce poriadnu dávku odvahy. No, ak niečo robíte naozaj z lásky a presvedčenia a vkladáte do toho srdce, nemôže sa to nepodariť.

Svedčia o tom aj zakladateľky uznávanej módnej značky WWØ (WithWithout) ) Zdeňka Buriánková a Petra Hoštická. Petre sa vždy páčilo, čo mala Zdeňka oblečené. Nosila totiž krásne košele, šité jej maminou, a to stačilo na začiatok ich úspešnej spoločnej cesty.

V rozhovore pre Akčné ženy Zdeňka a Petra prezradili:

  • prečo klientky nemajú problém chodiť za nimi do Valtíc,
  • či majú podporu u svojich manželov,
  • ako sa im podarilo, že ich oslovujú klienti z celého sveta.

Zdeňka a Petra, prezraďte nám na začiatok niečo o sebe… Ako ste prišli k módnemu podnikaniu vo Valticiach?

Značku WWØ sme založili pred ôsmimi rokmi. Obe žijeme aj so svojimi rodinami vo Valticiach, dokonca i my dve sme rodina, nakoľko naši manželia sú bratranci. Značku sme založili čisto náhodou. Jedna z nás bola práve po materskej, vyštudovaná právnička (Petra) a druhá vyštudovaná psychologička, ktorá sa odsťahovala z Prahy a nevedela, čo so sebou (Zdeňka).  Názov WithWithout vznikol z dôvodu, lebo sme robili ikonické super variabilné košele s odopínacími rukávmi. Na začiatku sme pracovali viac menej len s košeľovinou, neskôr sme pridali ďalšie produkty.

Nedávno ste otvorili váš prvý vlastný priestor, showroom priamo vo Valticiach. Ako hodnotíte tento krok?

Minulý rok sme dospeli do bodu, že sme už nechceli predávať len prostredníctvom eshopu a obchodných partnerov v Prahe a v Bratislave, takže sme si založili miesto stretávania vo Valticiach. Je to miesto prevažne pre nás a pre naše klientky, ale máme tam aj sochy, porcelán z regionálnych dielní, a rôzne iné regionálne špecialitky. Interiér nám navrhoval celosvetovo uznávaný slovenský florista Robert Bartolen, ktorý pripravoval aj návštevu pápeža v Šaštíne na Slovensku, z čoho sa naozaj veľmi tešíme.

Obe pochádzate z úplne rôznych fachov a odborov. Ako vôbec vznikla idea mať vlastnú značku oblečenia? Vedeli ste, do čoho idete?

Veru, nevedeli sme, do čoho ideme. Keď sme začínali, Petra navrhla naše ikonické krabice, do ktorých balíme produkty. Našla dodávateľa a celé to sprocesovala. Predstavte si, že nám prišlo 1000 obrovských krabíc na palete. Naši manželia v tom čase vôbec neverili, že tie krabice niekedy vypredáme (Smiech). Aktuálne už krabice nemáme (Smiech).

Za akú dobu sa vám to podarilo?

Za sedem, osem rokov. Ale už nebalíme len do krabíc, už máme aj tašky a showroom (úsmev). Ale v tom čase sme naozaj nevedeli, do čoho ideme. Avšak za to obdobie, čo to robíme, sme si ani raz nepovedali, že by sme skončili. Niečo take nás vôbec ani len nenapadlo. Práveže opačne, stále hľadáme cesty ako ďalej.

Prečítajte si aj rozhovor s Ivanou Medveďovou: Enneagram odhalí naše prirodzené talenty

Klientky za vami cestujú do Valtíc? Nie je to úplne bežné miesto ani spôsob. Nie je to problém?

Áno, cestujú. Nevnímajú to ako problém, čo nám potvrdzuje to, že to, čo robíme, robíme zrejme dobre. Sú ochotné vynaložiť námahu a prísť za nami.

Vo Valticiach máte zázemie, rodinu. Nezvažujete však iné miesto s väčším potenciálom, napríklad Praha?

Myslíme si, že naša devíza spočíva práve v tom, že sme v lednicko-valtickom areáli, kde je veľmi rozvinutý turizmus. Čiže aj Pražáci za nami jazdia (smiech). A tiež nemáme čas sledovať konkurenciu a potenciálne boje. Na Morave máme pohodu, čo je pre nás najlepšia cesta aj pre tvorbu, nie sme nijako ovplyvnené, môžeme čerpať z úplne iných zdrojov a to nás veľmi napĺňa. Nenechávame sa znervózniť.  Máme tam aj rodinu, deti a pokiaľ chceme veci konať poctivo a s láskou, venovať sa klientele, to sa nedá na diaľku.

Ako máte rozdelené role vo firme, bez toho, aby ste sa pohádali? Predsa len, ste dve ženy, dokonca rodina.

Chcelo to svoj čas. Na začiatku sme chcela každá robiť všetko, čo, samozrejme, nejde. Aj tým, že na začiatku to bolo v menšom, neskôr sme sa rozbehli, takže musíme už plánovať, vypracovať výrobný plán, máme krajčírky, showroom… Už to chce systém (úsmev). Peťa má na starosti “hard skills” ako cash flow, platby, administratívu, komunikáciu s dodávateľmi, zmluvy, výber materiálov, a ja zase skôr tie “soft skills” – tvorbu. Na kolekciách sa vždy ale samozrejme dohodujeme spoločne. Je to vždy o konzense a vzájomnej dohode.

Čím sa inšpirujete pri vzniku nových kolekcií?

Posledná kolekcia bola inšpirovaná oblasťou Pálava. Chceli sme vytvoriť rezortné kúsky, ktoré si môžete obliecť kamkoľvek, či už na dovolenku, len tak von… Kolekcia má evokovať leto. U nás na Morave sú folklórne domčeky, v ktorých staručké babičky maľujú rôzne krásne ornamenty, napríklad okolo okien. Mnohé ornamenty sú vo vzoroch kvetín a my sme sa inšpirovali aj týmito kresbami. Takisto svoj podiel zohrala aj časová potlač.

Prezraďte prosím, čo si máme predstaviť pod časovou potlačou?

Ide o sublimačnú potlač. Teplom sa látka otvorí, farba sa natlačí dovnútra, vsaje a následne sa zase teplom látka uzatvára. Látky však nemôžu byť úplne prírodné, ako napríklad ľan alebo čistá bavlna (musí obsahovať nejaký polyamid alebo polyester), ale ide o kvalitné materiály, ktoré sa využívajú aj v Dubaji.

Ako sa rozhodujete pri voľbe strihov?

Inšpirujeme sa všade, a to, čím sa inšpirujeme a čo nás obklopuje, má priamy vplyv aj na našu tvorbu.  Napríklad tento rok sme vsadili na tzv. „animálny vzor“, ktorý má zvýrazniť dravosť, ženskú divokosť. Je tam veľa oranžovej farby, červenej… Na výber strihov majú vplyv aj vybraté farby, aj to už máme s našou mamou ako supervízorkou „ v oku“.

Ako dlho trvá celý proces od prvotnej potlače až po samotný výsledok, kedy si to ľudia môžu kupovať?

No, napríklad, aktuálne už plánujeme, čo bude budúci rok. Posledný tohtoročne zrealizovaný nápad sme spustili v marci a spustenie kolekcie bolo začiatkom júla. Nie je to však pravidlom, vstupuje do toho množstvo premenných faktorov.

Prečítajte si aj rozhovor DONEE the Label: V zásadných rozhodnutiach sa nechávame viesť srdcom a intuíciou

Zamiešala vám počas podnikania karty korona?

Samozjreme, pocítili sme určitý úbytok, ale nie nejako zásadne. My sme naozaj stále tvorili letné šaty, a bola to práve naša klientela, ktorá buď cestovala do zahraničia alebo tam priamo bývala. V tom čase, sme nemali ešte „naše“ miesto, čiže o to menšie sme mali fixné náklady. Ak by sa situácia nedajbože zopakovala, dnes by to bolo pre nás náročnejšie.

Zažili ste veľmi náročné situácie, v zmysle, že ste sa obávali, či ich bude možné prekonať?

Tým, že sme rozdielne povahy, prichádza, samozrejme, k stretom. Na začiatku som bola plná nadšenia, mala som víziu, no Peťa mala samozrejme ekonomické obavy. Vtedy sme na seba zľahka narážali v tom, či to spolu ustojíme. Predsa len, chceli sme zainvestovať do renovácie objektu, ktorý nie je náš, mali sme platiť nájom, nevedeli sme, či sa uživíme. Po covide sa mnohí zbavovali salónov a presúvali podnikanie domov, my sme išli opačnou cestou. V tom čase sme uvažovali, či ideme pre nás tou dobrou cestou.

Čo vám na podnikanie hovoria vaše polovičky?

Pred nami sa nám smejú, ale na verejnosti nás chvália (Smiech). A ak nás aj niekedy nebrali vážne, teraz už nemajú šancu. Vnímam, že nám v tomto smere veľmi pomohlo aj otvorenie showroomu. Vidia, že sme samostatne fungujúca firma, dokážeme byť aj finančne samostatné – nikdy sme od nich nechceli žiadne financie, čo sa týka podnikania. Nedávno nás prekvapili, vlastnoručne nám urobili krásny, úplne božský stôl do nášho showroomu. Netušili sme to, bolo to od nich nádherné prekvapenie. A z okolia vieme, že o nás hovoria veľmi pekne (Smiech).

Aké máte plány do budúcnosti?

Veľmi by sme sa chceli dostať až za hranice Slovenskej a Českej republiky. Nedávno sa nám podarila krásna vec, na Karlových Varoch sme obliekli Pavlínu Pořízkovú a tým, že nás označila na Instragrame, kde má 1,1 milióna sledovateľov, začali nás oslovovať klientky z celého sveta. Pre nás je to veľký krok vpred. Nedávno sme zasielali šaty na Floridu, máme objednávku dokonca z Južnej Afriky, z Austrálie. Sny sa nám naozaj pomaličky plnia, ale uvedomujeme si, že je dôležité nestratiť pokoru, a neustále pracovať aj priamo tu, pre naše klientky. Určite nechceme začať “lietať” a nechať všetko tak, čo sme  tu vybudovali…

https://www.instagram.com/p/CuWaxlCuLfH/

Aké rady do života by ste aj na základe vášho podnikateľského príbehu dali začínajúcim podnikateľkám, ktoré možno zvažujú, že sa pustia do sveta alebo založia svoju vlastnú značku? Na čo by určite nemali zabúdať?

Určite netreba zabúdať na pokoru. Pokora musí byť neustále prítomná. Taktiež je veľmi dôležité nebáť sa, mať odvahu, ísť si za svojím snom. Nebáť sa poslúchať vnútorný hlas. Pustiť sa do toho, čo človeka skutočne baví a nebáť sa vyjsť zo svojej komfortnej zóny. A aj keď vás ostatní vidia inde, nebojte sa vykročiť úplne iným smerom a ísť za hlasom svojho srdca a tým, čo cítite vo svojom vnútri ako správne. A myslím si, že v akejkoľvek profesii, v ktorej chcete byť dobrý, bez ohľadu, či ide o lekárku, kvetinárku alebo predavačku, v obchode platí, že vás práca musí baviť. Jedno bez druhého nejde (úsmev).

Ďakujem za rozhovor.

Zdroj foto: archív Z. B. a P. H. a Martiny Novotnej

 

 

žiadne príspevky na zobrazenie