Bola som tu, opäť, po druhýkrát. Ja, čo handmade netvorím, ale rada píšem o veciach, ktoré prinášajú nové podnety, kreatívne vízie, networking, skrátka novú energiu, ktorá vás nabije a naštartuje na dlhé obdobie.
Veronika Bošková – Bravó! 27. októbra sa ti podarilo zorganizovať úspešný 2. ročník Handmade konferencie, ktorý sa konal v Bratislave. Bolo to aj vďaka tvojej túžbe o spájaní a vzdelávaní handmade tvorcov a tiež tvojmu úprimnému: „Nemôžem bez toho byť!”
Ak ste tam z nejakého dôvodu nevedeli byť alebo si chcete túto skvelú udalosť pripomenúť, prečítajte si nasledovnú reportáž.
Ako na organizovanie trhov
Judit Pukkai tvorí šperky Pjbijou a organizuje 14.ročník trojdňových historických trhov – Jurtové dni, so 45 predajcami a medzinárodnou účasťou.
O tom, ako sa to dajú trhy zorganizovať a na čo všetko treba myslieť, nám zo srdca a pomocou skrytého talentu stand-upistky porozprávala s veľkou dávkou humoru. Judit tiež zdôraznila uvedomenie si hodnoty vlastnej práce handmade tvorcu a fakt, že mať handmade výrobok je luxus.
Kopírovanie je krádež
„Fejky sú škaredé a strašne ma to štve!” povedala Kristína Tormová, ktorá je jednou z tých, ktorej značky “Koláčová” a “pekne krásne”, napodobňujú asi najviac.
Začínala ako väčšina handmade tvorcov, v malom. V tom čase ju poznali len tí, čo chodili na predstavenia Radošínskeho naivného divadla, v ktorom hrávala. Aby si zarobila na živobitie, začala kresliť na tričká, ktoré potom predávala na trhoch. Táto multifunkčná dvojmatka priniesla na konferenciu tému “fejkov” a boja proti nim. „Tí, čo kradnú, sú zlodeji. A tí, čo kradnú a kopírujú nápady, sú nimi tiež. Rozprávajme o tom, vzdelávajme ľudí a hlavne NEROBME TO!” takto priamočiaro a oduševnene poslala Kristína tieto slová všetkým tým, čo nerešpektujú duševné vlastníctvo handmade tvorcov.
Akčné ženy a ich aktivity
Tretia spíkerka konferencie bola Katarína Hodorová a zastupovala stále viac silnejúcu komunitu občianskeho združenia Akčné ženy, ktoré za jeden rok zorganizovalo 38 eventov na Slovensku aj v Česku.
Pod ich hlavičkou píše 40 autoriek, na sociálnych sieťach ich sleduje viac ako 7000 ľudí a štartujú ďalšie nové projekty ako: Akčné mamy, Akční muži či Klub akčných žien. Ak ste len trochu akčné, pridajte sa tiež. Začať môžete napríklad s vytvorením vlastnej online vizitky.
O budovaní e-shopu
Poznáte úspešný e-shop Little Hipster a chceli by ste mať svoj e-shop aj vy? S tým vám vie poradiť majiteľka Little Hipster, Iveta Budayová, ktorá mala pripravenú prednášku o rozdieloch, výhodách alebo nevýhodách e-shopu a kamennej predajne. Ak sa budete riadiť jej radami, tak sa z vašich spokojných zákazníkov stanú verní zákazníci, a tí vám prinesú najlepšiu reklamu pre váš e-shop.
O snoch a talentoch
Ďalšia spíkerka v poradí bola koučka Zuzana Palková a jej témy: talentový koučing, mastermind skupiny a nástenky snov. Vedeli ste o tom, že ak neustále uprednostňujete povinnosti pred snami a odkladáte ich z roka na rok, tak vám zo života vyprchá nadšenie? Pomocou nástenky snov, o ktorej nám Zuzka porozprávala, dokážete svoje sny zhmotniť na realitu a nájsť harmóniu medzi prácou, rodinou, zdravím a záľubami.
Prečítajte si aj rozhovor s Veronikou Boškovou o prvej Handmade konferencii
Ako sa dostať do médií?
Radi by ste sa dostali do časopisu a neviete ako? Na túto tému prišla porozprávať šéfredaktorka časopisu Harmónia a PR manažérka Andrea Hinková Tarová. Výber časopisu, správne napísaný mail redaktorke, vhodný článok, váš príbeh, kvalitné fotografie a správne načasovanie. Tak toto sú prvotné predpoklady k tomu, aby sa vaše handmade výrobky objavili aj na stránkach časopisov. Andrejka vám pomôže roztiahnuť krídla a zorientovať sa vo sfére médií.
Hlavné témy workshopov
Po obedovej prestávke začínali zaujímavé workshopy. Vybrať ste si mohli z naozaj pestrej ponuky. Nika Macinská mala workshop o time managemente a vysvetľovala, ako si správne zadeliť čas. Presné rady ako si vytvoriť nástenku snov a ako podnikať radostne priniesla Zuzana Palková.
Právna istota v handmade podnikaní od Stanislavy Liptákovej oslovila tie ženy, ktoré riešili autorské práva svojej značky a produktov. Lula Jakubcová prednášala na tému: Ako si správne nastaviť reklamu na Facebooku. Iveta Budayová viedla workshop o vybudovaní si úspešného e-shop pomocou 5 krokov a Andrea Hinková Tarová odkryla tajomstvá medializácie.
Záverečná tombola s množstvom cien bola pomyselnou bodkou za vypredanou konferenciou.
Na záver si dovolím požičať slová moderátorky celej konferencie, Kataríny Mayer: „Handmade výroba uctieva tradície také dôležité pre rozvoj spoločnosti. A vy, handmade tvorcovia, robíte svojimi výrobkami svet krajším a lepším.“ Som rada, že som sa aspoň na pár hodín ocitla v takomto svete.