Martina Pálešová: Úspešný je ten profil, ktorý má ľudom, čo ponúknuť, vtiahne ich a zapojí

0
Martina Pálešová: Úspešný je ten profil, ktorý má ľudom, čo ponúknuť, vtiahne ich a zapojí

Martina Pálešová sa venuje sociálnym sieťam. Klientom sa snaží nájsť cestu, vďaka ktorej budú tvoriť zaujímavý obsah s hodnotou. V rozhovore nám prezradila:

  • čo považuje za najťažšie pri podnikaní
  • aký je úspešný Instagramový profil
  • ako často treba postovať na sociálne siete
  • čo si pre na nás prichystala vo webinári
  • o fenoméne Reels
  • čomu zaujímavému sa ešte vo voľnom čase venuje

Pôsobíte ako konzultantka v oblasti sociálnych médií. Ako sa sa k tomu dostali?

Na ceste konzultantky, za ktorou nestojí agentúra, som len krátko a vlastne úplne na začiatku. Tvoriť obsah, radiť ľuďom, zdieľať s nimi moje know-how ma veľmi baví a preto som sa rozhodla, že do toho pôjdem sama za seba. Šesť rokov skúseností v agentúrach mi dalo skvelý základ. Aj práve vďaka tomu som v sebe našla záľubu školiť a vzdelávať ľudí.

Táto práca ma síce ešte 100% neživí, no vždy ma poteši, keď pomôžem klientom zorientovať sa vo svete sociálnych sietí a nájsť im cestu, vďaka ktorej tvoria obsah s hodnotou. Veľa mojich rád nájdu na mojom Instagrame – a rada im detailnejšie poradím pri osobnej konzultácii. Orientujem sa na pomoc predovšetkým menším firmám a handmade biznisom, lebo na Slovensku je naozaj veľmi veľa krásnej lokálnej tvorby a vidím tam potenciál na rozvoj.

Čo považujete pri podnikaní za najťažšie?

Vytrvať a nevzdať sa. Sama s tým bojujem každý deň. Oba moje projekty sú vo fáze začiatku, kedy to toho investujem viac ako dostanem späť. Pracujem po večeroch aj cez víkend. Tvorím obsah pre dva odlišné projekty, nahrávam videá, fotím a popritom pracujem.

Na ktorú sociálnu sieť sa špecializujete a prečo?

Keďže som aj hobby fotografka, tak od začiatku je to Instagram. Mám rada pestré možnosti, ktoré ponúka na tvorenie obsahu. Pre mnohé menšie značky je to ideálna forma ako sa prezentovať.

Čo by malo byť základom, keď chce mať niekto úspešný profil na Instagrame?

Mať úspešný profil nie je záležitosť nastavení ani jednej zaručenej rady. Je dôležité, či ste vy spokojný a spĺňajú sa vaše očakávania a ciele. Pre niekoho to môže byť 1000 užívateľov a 10 predaných produktov a pre niekoho 10 0000 followerov a tisícky predaných produktov.

Pre mňa je úspešný ten profil, ktorý má ľudom, čo ponúknuť, vtiahne ich a zapojí. Vytvorí sa komunita. Dôležitá je konzistentná práca.

Často sa vedú polemiky o pravidelnosti postovania. Koľko postov denne alebo týždenne odporúčate na Instagram a koľko na Facebook?

Je to veľmi častá otázka, avšak tvorca by sa nemal zamýšľať nad počtom postov, ale nad stratégiou a množstvom kvalitného obsahu, ktorý dokáže vyprodukovať za nejaké obdobie. Je samozrejmé, že účet musí byť aktívny, ale pravidelné posty sa dajú napríklad nahradiť Príbehmi a Reels.

Sú účty, ktoré si vystačia s jedným postom týždenne a sú také, ktorých povaha si vyžaduje postovať párkrát do týždňa alebo denne. Je mnoho profilov, ktoré postujú 3-4 krát týždenne, ale engagement je na každý post nulový, lebo nemajú komunitu. Naopak sú blogeri, ktorým stačí dať jeden kvalitný contentový post týždenne a dosiahnu veľké číslo.

Dnes už je pridávanie videí samozrejmosťou. Aký program by ste odporučili na strihanie videí na Instagram?

Tých programov je neúrekom a záleží na tom, čo je človeku bližšie. Ja si krátke videá pre moje potreby editujem vo Photoshope, Canve alebo priamo na Instagrame a TikToku. Na úpravu dĺžky používam rôzne online free nástroje, do ktorých si to iba uploadujem. Keď už chce niekto niečo viac sofistikované, tak môže využiť napr. Adobe Premiere Rush či Imovie.

Veľký boom zažíva Reels. Čo podľa vás stojí za jeho úspechom?

Jeho organickosť a autentickosť. Dve veci, ktoré Instagram na začiatku mal a vytratili sa. Nároky na kvalitu obsahu sa zdvihli a zásah sa znížil. Reels videom viete zasiahnuť nové publikum organicky a vaše video môže byť veľmi jednoduché. Stačí vám dobrý nápad, vtip alebo zaujímavá informácia.

Na čo sa ešte môžeme tešiť na pripravovanom webinári?

Hlavne by som sa rada zamerala na obsah, ktorý môžete tvoriť. Audio, video či vizuál. Teraz je veľký boom všetkého, avšak je potrebné si vybrať, kde budete investovať svoj čas. Predstavím vám aktuálne novinky z Instagramu a ukážem, akým spôsobom viete využiť Stories a Reels vo váš prospech, aby ste tam nemuseli zdieľať len to isté, čo vo feede. Na základe mojich nadobudnutých skúseností vám predstavím TikTok a ako by ste ho mohli využiť pre svoju značku. Taktiež niečo o asi najväčšom fenoméne za posledné týždne na SK a CZ, a to Clubhouse. Webinár nájdete tu.

Máte vlastnú značku Paw Powers Design. Čím sa zaoberá?

Je to vlastne komunita pre milovníkov mačičiek. Je to zmes predajného profilu s “influencerským”. Vyrábam ručne háčkované peliešky a lehníky pre mačky a foto denníky pre ich majiteľov. Do toho sa s fanúšikmi delím o radosti a starosti majiteľa mačky. Pokiaľ si človek nájde svoj niche, tak vie v ňom krásne vytvoriť komunitu s rovnakými hodnotami.

Aké máte plány do budúcnosti?

Moje plány v biznise sú zatiaľ čiastkové ročné ciele, ktoré som si dala a robím pre to všetko, aby som ich postupne plnila. Reportujem sama sebe, či dokážem splniť KPI a keď nie, tak hľadám spôsob ako na to a čo zlepšiť.

Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za svojim snom

Keďže sama som len na začiatku cesty, tak rady by sa zišli aj mne (úsmev). Určité kroky som už podstúpila, ale čaká ma ešte veľa kilometrov. Dôležité pre mňa bolo nájsť si niečo, čo ma bude úprimne baviť. Druhý dôležitý faktor bol ten, že som sa pustila do niečoho, čo nebolo pre mňa úplne neznáme. A tretia rada je, aby ste mali pri sebe niekoho, kto vás podporí, hlavne psychicky.

žiadne príspevky na zobrazenie