Matúš Matty Drien: Dávam priestor ľuďom, o ktorých si myslím, že by ich malo byť počuť

0
Matúš Matty Drien: Dávam priestor ľuďom, o ktorých si myslím, že by ich malo byť počuť

“Treba podporovať ženy, aby mali sebavedomie,” hovorí všestranný influencer Matúš “Matty” Drien.

Matty je brand manager B2B/B2C vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni, spoluzakladateľ značky Enclava a moderátor podcastu V trojke. Stretli sme ho na tlačovej konferencii Trhu kože, kde nám prezradil:

  • ako vzniklo spojenie s podujatím Trh kože a prečo ho podporuje,
  • ako založil vlastnú značku Enclava,
  • o akých veciach hovorí v podcastoch najradšej.

Ako vzniklo spojenie teba a Trhu kože a prečo si sa ho rozhodol podporiť?

Pre mňa bolo veľmi dôležité hlavne podporiť ženské sebavedomie. S mojou spoločníčkou Maťkou (pozn. redakcie Martinou Kochanovou) sme sa bavili o tom, že potrebujeme robiť trošku hlbšie projekty ako tie klasické marketingové produktové kampane. A jedna z našich dodávateliek ručných šperkov je samotnou pacientkou a trpí ochorením psoriáza. A táto iniciatíva vlastne vznikla od nej.
Slovo dalo slovo, kampaň vznikla, a som veľmi rád, že práve s Trhom kože, lebo fundovanejšieho partnera sme získať nemohli. A som veľmi rád, že pani Lele Zemanová sa k tomuto pridala a mohli sme spojiť sily ako dve značky a priniesť niečo takéto. Hlavným cieľom je osveta o kožných ochoreniach, pretože sa ich netreba báť a treba ich hlavne podporovať, aj tie ženy, ktoré ich majú, aby mali sebavedomie. Myslím si, že v dnešnej dobe je to veľmi dôležité.

Videli sme veľmi dojímavý klip o žene s ochorením kože. Skús nám niečo povedať zo zákulisia tvorby toho klipu, ako k tomu prišlo?

Áno, toto celé vzniklo vlastnou iniciatívou. Napísal som mojim priateľom do Ateliéra Pútnici, ktorí sú úžasní seniorní ľudia z kreatívnej marketingovej brandže, a ich reakcia bola: Matty, ideme do toho. Takže ja im veľmi pekne ďakujem, že vlastne za celým kreatívnym konceptom stoja práve oni – Denisa Pajkošová a Peťo Rajčák, takže bez nich by táto kampaň existovala.
A potom sa pridali ďalší ľudia, ktorí túto iniciatívu podporili tiež, takže táto kampaň vznikla za úplne nízky badžet. Som na to hrdý, lebo možno keby táto iniciatíva neprišla, tak by možno táto kampaň nebola, ale bez týchto ľudí by vôbec neexistovala. Takže som vďačný a som rád, že môžeme aj my priniesť niečo takéto ako značka a podporiť túto myšlienku. Naozaj je to jeden veľký “mesidž” a veľmi pekná myšlienka a verím, že nekončíme a budeme sa týmto aktivitám a témam ešte venovať.

Rada by som sa spýtala na tvoju značku Enclava. Ako vznikla?

Tento príbeh bol veľmi jednoduchý. My sme vlastne s Maťkou sedeli spolu na obede vo food courte. Ja som milovník mužských bandan a na trhu neponúkali nič také, čo by sa mi páčilo, tak som si povedal, že prečo by sme si nevytvorili niečo vlastné. A vlastne takto vznikol projekt Enclava. A preto som sa smial na tom, že keď sme teraz natáčali tento televízny spot a hovorili sme, že presne pred rokom sme boli v tomto ateliéri a fotili svoju prvú kolekciu a dnes už točíme svoj prvý televízny spot. Takže naozaj som za to veľmi vďačný a verím, že ešte prinesieme ďalších takýchto pekných projektov.

A plánuješ ešte nejako rozšíriť sortiment šatiek? Lebo v eshope máš aj náhrdelníky…

Samozrejme, náš core produkt sú hodvábnej šatky. Potom k tomu pridáme aj ďalšie dámske doplnky. Teraz chystáme novú kolekciu oversized bavlnených mikín, štýl aj pre mladších ľudí, ale budeme sa držať hlavne tej ženskosti a tých ženských doplnkov. Uvidíme, aká bude segmentácia produktov na nasledujúce obdobie, všetko závisí od toho, ako tá značka bude rásť a kam pôjde ďalej. Takže necháme sa ešte aj my sami prekvapiť.

Čo je také najdôležitejšie pri vzniku menších značiek? Ako v súčastnosti dobre uchopiť marketing?

Je dôležité hneď v úvode si definovať, čo je to za značku a aká je tá značka, aká je jej misia a vízia a tam to smerovať. Myslím, že v dnešnom svete veľmi dôležité byť visibilný. Možno to znie trochu blbo, ale ja možno trošku ľutujem, že som vstúpil do tohto fashion segmentu, lebo je naozaj veľmi náročný. Je tam strašne veľa konkurencie, je toho veľa a na jednej strane je to boj, ale ja si hovorím, že je to môj ďalší side job a skôr taká láska k umeniu.
My sa v Enclave snažíme podporovať slovenských umelcov, ale aj zahraničných umelcov, a dávať im priestor, aby to svoje umenie, ten svoj dizajn, preniesli do našich produktov. Rovnako ako Veronika Zíková, ktorá je aj tvárou našej kampane, ona nám robí ručne vyrábané šperky. Čiže takto pekne to vzniklo, že aj dokonca náš dodávateľ podporuje takéto iniciatívy, a aj pacientka, samotná umelkyňa.
Na tlačovej konferencii k Trhu kože

Venuješ sa aj podcastom – čo je tvojou najobľúbenejšou témou alebo čo rád rozoberáš v podcastoch?

Úplne najlepšie sú pre mňa lifestylové témy, ale aj biznisové témy mám rád. Tam rád hovorím o startupoch alebo takýchto projektoch. Hlavne rád podporujem mladých ľudí tak ako som ja, a dávam im priestor. Myslím, že aj ten samotný podcast vznikol z toho dôvodu, aby sme dali priestor ľuďom, o ktorých si myslíme, že by ich malo byť počuť.
Naša najmladšia podcasterka, najmladší hosť, bola 12-ročná študentka gymnázia v Bratislave, ktorá ma veľmi inšpirovala v tom, aká je vyspelá. Chcel som, aby to ľudia počuli, možno aj jej generácia a jej rovesníčky. Mali sme v štúdiu aj dve mamičky, ktoré majú deti s poruchou autistického spektra. Bol to veľmi zaujímavý rozhovor a veľmi ťažká téma, v ktorej som sa necítil úplne príjemne. Ja som taký showman, ktorý má rád zábavu a smiech, ale aj tak si myslím, že by o tejto téme malo byť počuť.

Pôsobíš ako influencer, je niekedy ťažké vyvážiť autenticitu s komerciou? Akých tém sa rád chytáš? Berieš iba to, čo je ti srdcu blízke, alebo robíš kompromisy?

Práve Akčné ženy mi pomohli dostať sa do témy Most medzi generáciami, absolvoval som panelovú diskusiu a čaká ma teraz ďalšia už 7. novembra na Equal Pay Day v Bratislave. Tiež sme mali EPD talks so Simonou Tarnózcy, kde mi prischla táto téma, ktorá mi je srdcu veľmi blízka.

Ale keď sa bavíme o témach, ktoré by sme si mali vyberať, myslím si, že je veľmi dôležité venovať sa každej téme, ktorá vie pomôcť spoločnosti alebo nejakej skupine ľudí. Ako vy riešite Equal Pay Day a rovnosť platov, tak si myslím si, že táto téma je veľmi aktuálna aj medzi mladými ľuďmi a medzi generáciou Z. Preto som aj súčasťou Akčných žien a som rád, že dávate príležitosť aj nám mladým na takéto témy reagovať.

Aké máš plány do budúcnosti?

Končím svoj fulltime job, po štyroch rokoch končím, a idem oddychovať, ale takým mojím štýlom. Idem sa venovať svojim projektom. Uvidíme, kam ma vietor zaveje, ja nerád veci priveľmi plánujem. Aj táto kampaň vznikla tak veľmi jednoducho, že jeden týždeň sme točili onlinový spot na sociálne siete a druhý týždeň to bol televízny spot. Nechávam to tak voľne a pocitovo, nechávam sa niesť, uvidíme, čo príde, ale teším sa.

žiadne príspevky na zobrazenie