Lele Tarbuk Zemanová: Ak má žena sen, ktorý si chce splniť, určite nie je nikdy neskoro

0
Lele Tarbuk Zemanová: Ak má žena sen, ktorý si chce splniť, určite nie je nikdy neskoro

„Je jedno, aký máte nosič, či sú to tlačené noviny alebo Facebook, najdôležitejší je obsah a kreatíva,“ hovorí Lele Tarbuk Zemanová, zakladateľka PR agentúry ZEAL.

Lele Tarbuk Zemanová pôsobila ako hovorkyňa a komunikačná manažérka v Slovenskej filharmónii, Slovenskej národnej galérii. Má skúsenosti s médiami ako redaktorka rádia TWIST a spravodajstva STV. Pracovala pre rôzne nadnárodné farmaceutické spoločnosti, kde sa venovala korporátnej komunikácii. Je spoluautorkou viacerých edukačných projektov zameraných na podporu pacientskych organizácii na Slovensku a zvýšenie povedomia o závažných ochoreniach a ich možnostiach liečby.

V rozhovore nám prezradila, čomu sa jej agentúra ZEAL venuje a na čo sa môžeme tešiť už túto sobotu na Trhu kože.

Ako a kedy vznikla agentúra ZEAL? Čo tomu predchádzalo – prečo si sa rozhodla po rokoch skúsenostiach ako PR založiť vlastnú agentúru?

V PR som sa pohybovala už dvadsaťpäť rokov a v roku 2016 nastalo také obdobie, že som mala pocit, že som už dlhý čas zamestnaná, a ľudia mi hovorili, že čo si nezaložím vlastnú agentúru. A povedala som si, že možno je už ten správny čas ísť vlastnou cestou.

Hlavným kritériom bolo, že deti boli už väčšie a chcela som byť zodpovedná mama. Kým boli deti malé, tak som si hovorila, že je predsa len bezpečnejšie byť zamestnaná na nejakej pozícii. A v tom čase už boli v puberte a skoro dospelí, tak som si povedala, že to skúsim.

Čo všetko ako agentúra viete ponúknuť a zastrešiť?

Tým, že som sa pohybovala v kultúre, bola som štátnou zamestnankyňou, hovorkyňou filharmónie, ponúkam organizovanie eventov, marketingové služby, a hlavne sa zameriavam na PR, komunikáciu, krízový manažment. Ale tým, že sa posledné roky zvrtli do online priestoru a digitálnych médií, tak som si urobila vo Viedni kurz digitálneho marketingu, takže ponúkame aj tieto služby. Riešime aj sociálne siete, online kampane, vyrábame animované videá – to všetko v rámci stratégií pre klientov.

Podnikáš už sedem rokov, keď sa tak obzrieš dozadu, je niečo, čo by si zmenila, čomu by si sa v začiatkoch vyhla?

Viem, že keby som to urobila ako 30-ročná, tak do toho idem s úplne inou energiou a mám možno už dnes obrovskú agentúru… (smiech). Ale vstúpila som do toho pred 50-tkou a cítim to tak, že mi ju stačí udržiavať v rámci tých kontaktov, ktoré už mám, a na základe toho aj ponúkať služby, v ktorých mám už prax.

Čo ťa najviac baví?

Pre mňa bola vždy na prvom mieste kreatíva a nápady, vymýšľanie obsahu a stratégií. A preto vždy, keď sedím s mladšími ľuďmi, ktorí sa pohybujú len v online sfére, tvrdím, že je jedno, aký je to nosič, či sú to tlačené noviny alebo Facebook, ale najdôležitejší je obsah a kreatíva.

V Bratislave 21. októbra pripravuješ podujatie Trh kože. O čom toto podujatie bude?

Roky som robila projekty s pacientskými organizáciami, CSR projekty, to bola moja srdcovka ešte keď som robila vo farmaceutických korporáciách. A potom som začala spolupracovať na Európskom dni melanómu a pociťovala som, že neexistuje žiadne také  podujatie, kde by sme sa venovali koži ako orgánu globálne, od akné, cez suchú pokožku až po vypadávanie vlasov, lebo všetko bolo skôr o rakovine kože a psoriáze, ale nič medzi tým. Takže teraz je to už siedmy ročník a veľmi sa tomu teším, záujem stále stúpa.

Trh kože ponúka tri hlavné oblasti –  bezplatné konzultácie s dermatológmi, ktorí sú tam priamo prítomní v sobotu od 10. do 18. hodiny, potom diskusné pódium, kde naši špičkoví dermatovenerológovia diskutujú o ochoreniach, diagnostike a liečbe kožných ochorení. A zároveň tam nájdete stánky vystavovateľov, kde si ľudia môžu vyskúšať rozličné produkty. Trh kože nie je predajný, nie je to klasický trh, je to metafora, že prichádzame s kožou na trh, aby sme odtabuizovali a odstigmatizovali ľudí s problémami s kožnými ochoreniami.

A kde sa bude konať?

Trh kože sa bude konať v Nivy Centre, vždy to robíme v priestore, kde je väčší pohyb ľudí, lebo celé je to zadarmo. Budú tam aj tzv. diskrétne poradne a verejné poradne, pre tie diskrétne sú tam kóje, aby sa ľudia mohli v súkromí vyzliecť. A do týchto poradní sa treba prihlásiť online cez našu stránku, lebo je o ne veľký záujem.

Pre koho je podujatie primárne určené?

Je to široká cieľová skupina, aj muži aj ženy, a rôzne vekové skupiny. Robíme to preto cez víkend, lebo sa nám potvrdilo, že k nám prichádzajú rodinky, mamy dotiahnu dotiahnu nielen deti, ale aj mužov, ktorí málokedy chodia do kožných ambulancií a dajú im vyšetriť znamienka. A tiež prichádzajú aj seniori.

Čo bude highlightom podujatia, na čo sa vy osobne najviac tešíš?

Teším sa zo záujmu, paradoxne, my sme si robili aj taký prieskum, že 50% návštevníkov trhu kože vôbec nenavštevuje kožné ambulancie, a to je vlastne našim cieľom, upozorniť ich na to, že aj pri koži záleží na včasnej diagnostike, včasnej liečbe, môže sa podchytiť vážne kožné ochorenie.

Aké projekty chystáte najbližšie?

Sú to rôzne podujatia pre klientov, pohybujem sa skôr v tej oblasti pre farmaceutické firmy, rôzne marketingové aktivity, eventy, semináre.

Aké by ste dali tri rady ženám, ktoré chcú ísť za svojím snom?

Ak má žena sen, ktorý si chce splniť, určite nie je nikdy neskoro, začať sa dá kedykoľvek. Ale možno je to podobné, ako keď nás príroda obdarila nejakým určitým vekom, kedy máme rodiť a mať deti, tak netreba sa snažiť oklamať tú prírodu. A myslím si to isté o podnikaní, že je isté obdobie, kedy máme viac energie a kedy menej, a ak chceme urobiť veľký krok, tak by to ženy mali urobiť hneď, ako majú tú ideu.

žiadne príspevky na zobrazenie