Včera na konferencii Connect 2021 generálny riaditeľ Mark Zuckerberg predstavil spoločnosť Meta, ktorá spája ich aplikácie a technológie pod novou firemnou značkou.
Meta sa bude zameriavať na oživenie metaverza a pomáhať ľuďom spájať sa, nájsť komunity a rozvíjať spoločnosti. Metaverzum bude vyzerať ako hybrid dnešných online sociálnych skúseností, s tým, že sa rozšíri do troch dimenzií. Taktiež lepšie prepojí virtuálny a fyzický svet.
Umožní vám zdieľať pohlcujúce zážitky s ostatnými ľuďmi, aj keď nemôžete byť fyzicky spolu – a robiť spolu veci, ktoré by ste nemohli robiť vo fyzickom svete. Je to ďalší vývoj v dlhom rade sociálnych technológií a otvára novú kapitolu ich spoločnosti.
“Sme spoločnosť, ktorá vytvára technológiu na spájanie ľudí. Spoločne môžeme konečne postaviť ľudí do centra našej technológie. A spoločne môžeme odomknúť masívne väčšiu tvorivú ekonomiku,” vyhlásil Mark Zuckerberg.
Mark sa o tejto vízii podelil viac v liste zakladateľa.
Konferencia Connect
Na výročnej konferencii Connect sa stretávajú vývojári rozšírenej a virtuálnej reality, tvorcovia obsahu, marketéri a ďalší, aby oslávili dynamiku a rast tohto odvetvia. Tohtoročné virtuálne podujatie skúmalo, aké by mohli byť zážitky v metaverze v nasledujúcom desaťročí – od sociálneho prepojenia po zábavu, hry, fitness, prácu, vzdelávanie a obchod.
Meta posúva za hranice 2D obrazoviek smerom k pohlcujúcim zážitkom, ako je rozšírená a virtuálna realita, aby pomohla vybudovať ďalší vývoj v oblasti sociálnych technológií.
Spoločnosť tiež predstavila nové nástroje, ktoré ľuďom pomôžu pri budovaní metaverza, vrátane platformy Presence Platform, ktorá umožní nové skúsenosti so zmiešanou realitou na Quest 2, a investíciu 150 miliónov dolárov do vzdelávania na prípravu ďalšej generácie tvorcov.
Meta vytvára technológie, ktoré pomáhajú ľuďom spájať sa, hľadať komunity a rozvíjať firmy.
Keď sa Facebook v roku 2004 spustil, zmenil spôsob, akým sa ľudia spájajú. Aplikácie ako Messenger, Instagram a WhatsApp ďalej budú slúžiť miliardám ľudí na celom svete a nezmenia svoj názov. Zmení sa len názov spoločnosti.
Špekulácie ohľadom kroku
Niktorí sa vyjadrili, že cieľom premenovania spoločnosti je odvrátiť pozornosť od uniknutých dokumentov “Facebook Papers”. Tie poukazovali na to, ako Facebook ignoroval interné správy a varovania o “škodách, ktoré jeho sociálna sieť pácha po celom svete”.
Z “Facebook Papers” vyplýva, že spoločnosť sa nedokázala vysporiadať napríklad s nenávistným obsahom. Firma navyše údajne nerobí dostatočne veľa krokov na to, zabránila šíreniu dezinformácií a škodlivých politických príspevkov.
Zdroj: about.facebook.com, about.fb.com/news