Prvá slepá Barbie vytvára u postihnutých detí pocit spolupatričnosti

0
Prvá slepá Barbie vytvára u postihnutých detí pocit spolupatričnosti
https://www.instagram.com/barbie/

Len asi rok po tom, čo sa na plátna kín dostal kultový film Grety Gerwigovej „Barbie“, Mattel predstavil niekoľko nových historických bábik. Dnes si zákazníci môžu priniesť domov svoju vlastnú Slepú Barbie – prvú na svete.

Pri príležitosti 65. výročia značky Fashionista vytvorili bábiku v spolupráci s Americkou nadáciou pre nevidomých (AFB). Chceli zabezpečiť, že bábika bude presne zobrazovať slepotu alebo slabozrakých ľudí.

Najnovšia Barbie obsahuje niektoré kľúčové vlastnosti ako napríklad:

  • Bielo-červenú palicu so špičkou „marshmallow“ (a lakťovými kĺbmi, ktoré uľahčujú navigáciu pomocou palice)
  • Slnečné okuliare, ktoré sú funkčné aj štýlové
  • Textúrované a živé látky, vybrané po testovaní nevidiacimi a slabozrakými deťmi, aby si užili textilný a vysoko kontrastný zážitok z hrania oblečenia tejto Barbie
  • Suché zipsy a gumičky uľahčujúce obliekanie bábiky
  • Na obale bábiky je v Braillovom písme napísané „Barbie“
  • Premyslene navrhnutý očný pohľad smerujúci mierne nahor a von, aby odrážal „niekedy odlišný“ pohľad nevidomého jedinca

„Bolo mi cťou spolupracovať s Barbie na vývoji slepej bábiky Barbie,“ uviedol vo vyhlásení Eric Bridges, generálny riaditeľ a prezident AFB.

„Zvyšovaním zastúpenia a podporovaním povedomia o skúsenostiach nevidiacich a slabozrakých ľudí je naším spoločným cieľom inšpirovať neobmedzené príležitosti pre každého, čo v konečnom dôsledku povedie k lepšiemu svetu dostupnosti a inklúzie.“

https://www.instagram.com/barbie/

Nový rad bábik Fashionista obsahuje aj bábiku Black Barbie s Downovým syndrómom.

Prvá Barbie s Downovým syndrómom bola predstavená spoločnosťou Mattel v roku 2023 a bola vytvorená v spolupráci s National Down Syndrome Society (NDSS).

Pre túto novú členku rodiny Barbie NDSS opäť spolupracovala s dizajnérmi hračiek a spojila Barbie s cieľovou skupinou černochov z komunity Downovho syndrómu. Tentoraz išlo o bábiku s tmavou farbou pleti.

„NDSS s nadšením predstavuje druhú bábiku Barbie s Downovým syndrómom. Uvedenie tejto bábiky na trh spolu s novou bábikou Barbie so slepotou znamená ďalší dôležitý krok v rozširovaní zastúpenia komunity zdravotne postihnutých,“ uviedla vo vyhlásení Kandi Pickard, prezidentka a generálna riaditeľka NDSS.

„Sme hrdí na to, že môžeme byť partnerom Barbie, keď rastú, aby odrážali náš rozmanitý a krásny svet.”

Dizajnéri Barbie vytvorili pre bábiku kľúčové vlastnosti, ktoré zahŕňajú napríklad:

  • Presné fyzické znázornenia ľudí s Downovým syndrómom, vrátane nižšej výšky, dlhšieho trupu a nízkeho svalového tonusu
  • Čiaru na dlaniach bábiky, ktorá sa často spája s ľuďmi s Downovým syndrómom
  • Oblý tvar, menšie uši a plochý nosový mostík v tvarovaní tváre bábiky
  • Pletenú štruktúru vlasov, jedna z kľúčových vlastností požadovaných od komunity Black Downovho syndrómu
  • Modré a žlté farby a symboly reprezentujúce povedomie o Downovom syndróme v oblečení Barbie
  • Ružové okuliare predstavujúce jedincov s Downovým syndrómom, ktorí majú často problémy so zrakom

Tieto malé detaily sa zdajú nepatrné, ale sú veľmi dôležité pre komunity, ktoré zastupujú.

„Uvedomujeme si, že Barbie je oveľa viac než len bábika; predstavuje sebavyjadrenie a dokáže vytvoriť pocit spolupatričnosti,“ uviedla vo vyhlásení Krista Berger, senior viceprezidentka Barbie a globálna riaditeľka.

„S hrdosťou predstavujeme novú slepú bábiku Barbie a čiernu bábiku s Downovým syndrómom z našej línie Barbie Fashionistas, čím posilňujeme náš záväzok vytvárať produkty, ktoré predstavujú globálnu spolupatričnosť a inkluzívnosť v rade pre bábiky.”

Veľká radosť z bábiky pre zrakovo postihnuté dievča

Jedným z prvých ľudí, ktorí sa stretli s týmito novými bábikami Barbie, bola Lucy Edwards, aktivistka v oblasti zdravotného postihnutia, ktorá je slepá a objavuje sa v novej marketingovej kampani Barbie ako ambasádorka pre bábiku.

https://www.instagram.com/lucyedwardsofficial

Lucy Edwards pre magazín Guardian povedala, že uvedenie bábiky na trh „pre ňu znamená všetko“.

„Ako tínedžerka som sa cítila izolovaná tým, že som prišla o oči a nevidela som podobných ľudí ako ja,“ pokračovala. „Hanbila som sa za moju palicu, ale keby som vedela, že Barbie ju má tiež, cítila by som sa pri tej svojej inak a pomohlo by mi to cítiť sa menej sama na mojej ceste prijať svoju slepotu.”

Bábiky s vozíkom, protetikou či načúvacím strojčekom

Spolu s týmito novými prírastkami do línie Barbie Fashionistas 2024 séria obsahuje viac ako 175 bábik, ktoré sa vyznačujú rôznymi odtieňmi pleti, farbami očí, farbami a textúrami vlasov, typmi tela, postihnutím a módnym štýlom.

Kolekcia obsahuje bábiky s vitiligom, bábiky, ktoré používajú invalidný vozík alebo protetickú končatinu, bábiku s načúvacími prístrojmi a bábiku bez vláskov.

„Sme radi, že môžeme predstaviť tieto bábiky,” pokračovala viceprezidentka Krista Berger, „aby sme podporili našu misiu, v ktorej sa každé mladé dievča bude cítiť zastúpené a oslavované prostredníctvom Barbie.”

Pre ženy všetkých vekových kategórií – ako je Lucy Edwards – sa nová bábika javí ako obrovský úspech. „Doslova tomu nemôžem uveriť! Najpopulárnejšia bábika na svete má dlhú bielu palicu,“ povedala Lucy Edwards vo videu. „Je skvelé byť zdravotne postihnutý a je skvelé byť slepý.”

Zdroj: https://www.goodgoodgood.co/articles/mattel-blind-barbie-down-syndrome

žiadne príspevky na zobrazenie