Selfbranding – vytvorenie osobnej značky, pomáha podnikateľom v budovaní ich mena, v tom, aby sa stali autoritami vo svojej oblasti.
Začať podnikať dnes nie je v princípe až také ťažké. Čoraz viac žien nie je naplnených vo svojej práci, prípadne hľadajú sebarealizáciu počas materskej dovolenky, a mnohé z nich nakoniec spravia zásadny krok. Začnú podnikať. Koľko z nich však vydrží prvý rok? Prípadne podnikajú tri – štyri roky, ich podnikanie im generuje aj nejaký ten zisk, no koľko ľudí ich pozná? Ich produkt či značku pod ktorou podnikajú? Majú meno?
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, aké je vaše podnikanie? Či len podnikáte alebo máte aj značku? Možno dokonca takú, s ktorou sa stotožňujú ďalší ľudia? Vedia, že ste to vy a vaša práca aj bez toho, aby videli niekde vaše logo alebo názov?
https://www.instagram.com/p/Bd9ocrsjYgP/?taken-by=csontosstudio
Prečo je dobré premýšlať nad selfbrandingom?
Selfbranding, vytvorenie osobnej značky, pomáha podnikateľom v budovaní ich mena, v tom, aby sa stali autoritami vo svojej oblasti. Ak ste fotografka, koučka, grafička, vizážistka, tlmočníčka či trénerka, rozhodne nepodceňujte silu osobnej značky. Čím je silnejšia, tým väčšou verejnou osobou sa stávate. Spôsob, akým sa prezentujete navonok, voči svojim klientom a zákazníkom, ako komunikujete, aké odovzdávate posolstvo o sebe a o tom, čo robíte, robí z vášho podnikania značku.
Ak si uvedomujete, že štýlová, autentická a jedinečná prezentácia, vás odlíši, a zároveň dostane do povedomia, bod pre vás! Ako však zaujať tých správnych ľudí a ukázať svetu, že to, čo robíte, beriete skutočne vážne a aj aj okolitý svet by vás mal brať ako serióznu hráčku na trhu?
Osobne som presvedčená, že ak sa chcete ako podnikateľka etablovať na trhu a zostať tam čo najdlhšie, vytvorte vašu vlastnú osobnú značku, s autentickou identitou, ktorá vychádza z vás samotných.
Rozhovor so Zuzanou Csontos na tému branding si môžete prečítať tu.
1. Nesnažte sa zaujať každého
Jednou z chýb, ktorých sa dopúšťame je, že sa snažíme zaujať každého. Platí to nielen v živote, ale aj podnikaní. Nie každý môže byť náš klient a zákazník. Na začiatku svojej cesty som v tom tiež nemala jasno. Hlavne, aby si niekto objednal moje služby. Tak ako vám nemusí sadnúť nejaký človek, nemôžete očakávať, že aj vaše služby či produkty oslovia každého.
Vizualizujte si svojho ideálneho zákazníka. Detailne. Ako by ste ho opísali? Keď budete presne vedieť, koho chcete vlastne osloviť, ľahšie vytvoríte svoju značku.
2. Ponúknite hodnotu, nie iba obsah
Prezentovať sa treba, to určite všetci vieme. Máte stránku na Facebooku, či profil na Instagrame? O čom sú vaše príspevky? Áno, treba ukázať svoju prácu, či produkty ktoré ponúkate. Veď je to o vás, o tom, čo robíte. Zároveň však nie je :) Je to hlavne o vašich zákazníkoch! Treba ponúknuť aj niečo, čo má hodnotu.
Ak budete na vašej stránke dávať len príspevky o vašich produktoch, čo máte nové na sklade alebo naopak, z čoho sú už len posledné kusy, škodíte si. Áno, je fajn vedieť, čo ponúkate, ale nesmie to byť jadrom vašej celkovej prezentácie. Ponúknite niečo hodnotné. Napíšte príspevok alebo článok na blog, kde napríklad dáte praktické a užitočné tipy ako môžu zákazníci váš produkt použiť.
Napíšte ebook alebo poskytnite niečo na stiahnutie.
3. Autentickosť
Buďte samé sebou. Prirodzenosť a autentickosť sú na nezaplatenie. Ako komunikujete v osobnom živote, tak komunikujte aj v online svete a so svojimi klientmi a zákazníkmi. Aký je váš slovník a reč tela? Premietnite váš slovník a spôsob vyjadrovania aj do vašich príspevkov a článkov. Ak budú vaše príspevky iné, než vaša komunikácia v live videu, či na osobnom stretnutí, nezanecháte práve najlepší dojem z vás a vašej značky. Nezabúdajte, vy ste tá osoba, ktorá reprezentuje vaše podnikanie.
Značku od inej značky odlišujú malé detaily. Tieto detaily však rozhodnú, ktorá bude úspešnejšia, prípadne, ktorá na trhu vydrží a ktorá skončí.
Zaujíma vás viac? Chcete pracovať na budovaní vašej osobnej značky a rozobrať ako ste na tom práve teraz? Pozývam vás na workshop “Využi silu brandingu vo svoj prospech,” ktorý sa uskutoční už 9.3. v Bratislave.
Zdravím, článek je pravdivý. I tak jsem se u něj znovu zamyslela . Mohla bych něco dělat ještě lépe? Podnikat jsem začala ještě při dalším studiu. Děti ani partnera nemám( během prvních dvou let bych na něj ani neměla čas. Knihu jsem vydala v češtině i angličtině pod vlastním vydavatelstvím. Jediné co mě teď trápí je to , že mi vůbec nechybí Facebook .