Sociálne siete a rozdiel medzi ženami a mužmi: Na čo ich používajú a aký obsah publikujú?

0
Sociálne siete a rozdiel medzi ženami a mužmi: Na čo ich používajú a aký obsah publikujú?
freepik.com

Forbes publikoval v roku 2010 článok, ktorý uvádza, že 57 % používateľov Facebooku sú ženy. Pripisuje skutočnosti, že ženy sú aktívnejšie na sociálnych sieťach.

Ženy majú v priemere o 8 % viac priateľov a tvoria 62 % príspevkov zdieľaných cez Facebook. Iná štúdia z roku 2010 zistila, že vo väčšine západných kultúr ženy trávia viac času posielaním textových správ v porovnaní s mužmi a tiež trávia viac času na sociálnych sieťach ako spôsob komunikácie s priateľmi a rodinou.

Výskum uskutočnený v roku 2013 zistil, že viac ako 57 % obrázkov uverejnených na sociálnych sieťach bolo sexuálne ladených. Boli vytvorené s cieľom upútať pozornosť. Navyše 58 % žien a 45 % mužov sa nepozerá do kamery, čo vytvára ilúziu stiahnutia sa. Ďalšími faktormi, ktoré treba vziať do úvahy, sú pózy na fotografiách. Ženy napríklad ležia v podriadených pozíciách alebo sa dokonca dotýkajú seba samých.

freepik.com

Dievčatá chcú komunikovať, chlapci udržiavať priateľstvá

Dospievajúce dievčatá vo všeobecnosti používajú sociálne siete ako nástroj na komunikáciu s rovesníkmi a upevňovanie existujúcich vzťahov; chlapci na druhej strane majú tendenciu využívať sociálne siete ako nástroj na spoznávanie nových priateľov a známych.

Okrem toho, sociálne siete umožnili jednotlivcom, aby sa skutočne vyjadrili, pretože sú schopní vytvoriť si identitu a stýkať sa s inými jednotlivcami, ktorí sa môžu spájať. Stránky sociálnych sietí tiež umožnili jednotlivcom prístup k vytvoreniu priestoru, kde sa budú cítiť pohodlnejšie vo svojej sexualite.

Nedávny výskum ukázal, že sociálne médiá sa stávajú silnejšou súčasťou mediálnej kultúry mladších jednotlivcov, keďže prostredníctvom sociálnych médií sa rozprávajú intímnejšie príbehy, ktoré sa prelínajú s pohlavím, sexualitou a vzťahmi.

Tínedžeri sú viac online ako dospelí

Výskum zistil, že takmer všetci tínedžeri v USA (95 %) vo veku 12 až 17 rokov sú online, v porovnaní s iba 78 % dospelých. Z týchto tínedžerov má 80 % profily na stránkach sociálnych médií v porovnaní s iba 64 % online populácie vo veku 30 a viac rokov.

Podľa štúdie Kaiser Family Foundation strávia deti vo veku 11 až 18 rokov v priemere viac ako jeden a pol hodiny denne používaním počítača a 27 minút denne navštevovaním stránok sociálnych sietí, t. j. jedna štvrtina ich denného používania počítača.

freepik.com

Aké fotografie uverejňujú ženy a aké muži?

Štúdie ukázali, že používateľky majú tendenciu uverejňovať „roztomilé“ obrázky, zatiaľ čo mužskí účastníci častejšie uverejňujú svoje fotografie pri aktivitách. Ženy v USA tiež zvyčajne uverejňujú viac fotografií priateľov, zatiaľ čo muži majú tendenciu uverejňovať viac o športe a vtipných odkazoch.

Štúdia tiež zistila, že muži uverejňujú viac alkoholických a sexuálnych odkazov. Pri pohľade na tínedžerskú zoznamku sa však úlohy obrátili: ženy robili sexuálne odkazy podstatne častejšie ako muži. Chlapci zdieľajú viac osobných informácií, zatiaľ čo dievčatá sú konzervatívnejšie, pokiaľ ide o osobné informácie, ktoré zverejňujú. Chlapci sa zasa skôr orientujú na technológie, šport a humor v informáciách, ktoré uverejňujú na svojom profile.

Výskum v 90-tych rokoch naznačil, že rôzne pohlavia prejavujú v online interakcii určité črty, ako napríklad byť aktívny, atraktívny, závislý, dominantný, nezávislý, sentimentálny, sexi a submisívny. Aj keď sa tieto črty naďalej prejavujú prostredníctvom rodových stereotypov, nedávne štúdie ukazujú, že to tak už nevyhnutne nemusí byť.

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Gender

žiadne príspevky na zobrazenie