Tesco otvára tému dostupnosti hygienických potrieb pre ženy

0
Tesco otvára tému dostupnosti hygienických potrieb pre ženy

V súčasnej zložitej ekonomickej situácii, keď sú rozpočty domácností pod tlakom, Tesco považuje z dôležité hovoriť aj o dostupnosti hygienických potrieb pre ženy, vrátane problému menštruačnej chudoby. Tesco si uvedomuje výzvy, s ktorými sa ženy stretávajú počas svojich dní. V snahe podporiť a zlepšiť životy žien sa Tesco rozhodlo zvyšovať povedomie o tejto téme.

Spoločnosť Tesco je jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov na Slovensku s viac ako 8-tisíc zamestnancami, pričom až 74 % z nich sú kolegyne – ženy. Reťazcu záleží na podpore žien, preto sa v rámci svojej stratégie v oblasti diverzity a inklúzie sústreďuje napríklad na rovnosť v odmeňovaní, vyrovnávanie rodového rozdielu v odmeňovaní, tzv. gender pay gap, kariérnu podporu kolegýň či rôzne benefity ako sú možnosti flexibilnej práce či dorovnanie materskej dovolenky do 100 % čistej mzdy.

Až 1 z 10 dievčat v Európskej únii si nemôže dovoliť nákup ženských hygienických potrieb

Pri príležitosti Svetového dňa menštruácie alebo menštruačnej hygieny sa Tesco rozhodlo upriamiť pozornosť na dôležitú, no málo diskutovanú tému dostupnosti hygienických potrieb pre ženy a s ňou asociovanú tému menštruačnej chudoby. Až 1 z 10 dievčat v Európskej únii si nemôže dovoliť nákup ženských hygienických potrieb a tento problém sa nevyhýba ani ženám na Slovensku. Menštruačné pomôcky sú nevyhnutným mesačným výdavkom každej ženy a pre mnohé sú nákladnou položkou, najmä pre ženy žijúce vo vylúčených komunitách, ale aj pre rodiny s viacerými deťmi či pre neúplné rodiny.

„V Tescu sme presvedčení, že prístup k dostatočným hygienickým prostriedkom je základným právom každej ženy. Podporili sme unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému majú teraz všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Považujeme však za dôležité pozerať sa aj na oblasti, o ktorých sa stále hovorí málo. Príkladom je práve téma dostupnosti hygienických potrieb pre ženy ako aj  menštruačnej chudoby, ktorá je problémom aj na Slovensku a sme radi, že v súčasnosti existujú projekty, ktoré prispievajú k jej riešeniu,“ hovorí manažérka spoločenskej zodpovednosti Michaela Lehotská.

žiadne príspevky na zobrazenie