Tipy na zariadenie a organizáciu pracovne pre zvýšenie komfortu aj produktivity

0
Tipy na zariadenie a organizáciu pracovne pre zvýšenie komfortu aj produktivity

Prvý dojem je dôležitý. Či sa vám to páči alebo nie, ľudia často posudzujú kancelárske priestory na základe ich vzhľadu. Vzhľad a dojem z vašich kancelárskych priestorov zohráva kľúčovú úlohu nielen pri prijímaní a udržaní si zamestnancov, ale aj pri vytváraní vynikajúceho dojmu na vašich klientov, ktorí do kancelárie prichádzajú.

Či už ide o otvorenú kanceláriu s univerzálnym nábytkom, samostatné kancelárie alebo vašu domácu kanceláriu, niekoľko jednoduchých tipov vám môže pomôcť vyťažiť z vašich pracovísk maximum.

12 vecí, ktoré by ste mali mať na pamäti pri zariaďovaní svojho pracovného priestoru

1. Plánujte

Usporiadanie kancelárskych priestorov môže byť časovo náročná záležitosť. Skôr ako začnete s kúpou alebo rekonštrukciou kancelárskych priestorov, urobte si plán. To by malo zahŕňať zmeny, ktoré chcete vykonať, ako aj odhadované náklady. Najímate si interiérového dizajnéra alebo si to robíte sami? Je niekto, kto vám môže pomôcť?

2. Uprednostnite kvalitu pred kvantitou

Nákup nového nábytku môže byť finančne náročný, no nemali by ste robiť kompromisy v kvalite, pretože lacný nábytok dlho nevydrží a bude nákladnejší, ak ho budete musieť vymeniť.

Nekvalitný stôl, stolička alebo kartotéka sa začnú rozpadávať v priebehu krátkeho času používania. Kancelársky nábytok by mal byt navrhnutý tak, aby vydržal aj náročné používanie. Ak je rozpočet problémom, zvážte nákup použitého, no kvalitného nábytku.
Keďže nábytok je dlhodobá investícia, je dôležité investovať do odolného a kvalitného nábytku, ktorý vyhovuje vašim predstavám. Zamerajte sa na to, aby ste za vaše peniaze získali čo najlepšiu kvalitu.

3. Zamerajte se na výber nábytku

Ak je vaša kancelária malá, nemali by ste do nej zahrnúť objemný nábytok, pretože zaberie obrovský priestor. Výber nábytku správnej veľkosti zaistí, že vaša kancelária nebude vyzerať upchatá, tesná, neprofesionálna, ale ponechá dostatok priestoru pre vás aj pre vašich kolegov.

Vyberajte tiež nábytok, ktorý esteticky doplní farebnú schému na vašom pracovisku. Ďalšia vec, ktorú treba mať na pamäti, je funkčnosť vášho nábytku. Čo treba hľadať, je nábytok, ktorý vyzerá krásne, je pohodlný aj všestranný.

kancelaria
https://unsplash.com/photos/black-floor-lamp-on-living-room-sofa-FV3GConVSss

Sprievodca nákupom kancelárskeho nábytku

Aby bol pre vás výber kancelárskeho nábytku jednoduchší a dostupnejší, tu sú niektoré z faktorov, ktoré treba pri nákupe zohľadniť:

Rozmery – Pred nákupom kancelárskeho nábytku si treba priestor zmerať, aby ste si vybrali správny nábytok. Meranie neznamená len rozmer celej miestnosti, ale aj to, či sa budete môcť po umiestnení nábytku po priestore voľne pohybovať. Správne a efektívne usporiadanie nábytku dodá vašej kancelárii priestranný vzhľad.

Estetika a dizajn – Zaobstarajte si štýlový a moderný nábytok, ktorý dodá vašej kancelárii príjemný a profesionálny vzhľad. Funkčný a zároveň estetický dizajn pomôže vytvoriť dobrý celkový dojem.

Materiál a pohodlie – Pohodlie pri práci je nesmierne dôležité. Pri výbere nábytku zvážte aj najrôznejšie materiály vrátane detailov, ako sú poťahové látky a čalúnenie.

Záruka – Ak nakupujete kancelársky nábytok online, treba si podrobne skontrolovať zmluvné podmienky. Čo ak sa produkt počas prepravy poškodí? Aký typ služieb firma ponúka? Ako treba nábytok nainštalovať? Bude dopravený v správnom čase? Taktiež sa informujte o predajcoch čítaním recenzií.

Kancelárske stoličky

Stoličky sú asi najdôležitejšími kúskami nábytku v kancelárii a je jedno, či pracujete z domu alebo máte kanceláriu v meste. Je nevyhnutné sa uistiť o tom, že máte pohodlné stoličky, ktoré budú príjemné pre vaše telo.

Nepohodlné stoly a stoličky môžu mať vážne následky na vaše zdravie a môžu spôsobiť aj dlhodobé bolesti chrbta, krku, rúk či nôh. Preto by pre vás malo byť investovanie do pohodlného a útulného nábytku najvyššou prioritou.

Stoličky by mali byť pohodlné, najlepšie ergonomické, so správnou opierkou chrbta aj rúk. Nastaviteľné stoličky, ktoré vám umožňujú meniť ich výšku či sklon, sú veľmi užitočné, pretože sa dajú ľahko upraviť podľa vašich potrieb.

Okrem toho aj manažérska či kancelárska stolička o vás môže všeličo vypovedať. Práve detaily dokážu vytvoriť reprezentatívnu kanceláriu a dobrá manažérska stolička je jedným z nich.

https://www.freepik.com/free-photo/customer-service-cute-girl-white-shirt-with-red-lipstick-laptop-showing-silence-sign

Kancelárske stoly

Pred kúpou písacieho stola by ste mali zvážiť:

● Aké dokumenty a zariadenia by ste tam mali umiestniť?
● Používate notebook alebo stolný počítač s monitorom?
● Koľko miesta je k dispozícii?

Rozhodujúcim bodom je aj správna výška stola. Pri stole by ste mali byť schopní sedieť vo vzpriamenej polohe a tvárou pozerať priamo pred seba. Ideálny je samozrejme polohovateľný písací stôl, môžete si ho teda prispôsobiť presne podľa svojich potrieb. V opačnom prípade je dôležité dať si pri kúpe veľký pozor na výšku a vyskúšať si ju v predajni.

Inšpirácia: Výber stolov so zásuvkami a uzamykateľnými skrinkami môže byť veľmi výhodný, ak nemáte dostatok úložného priestoru a potrebujete si uskladniť vaše osobné veci.

Stoly musia byť dostatočne veľké, aby sa na ne zmestili počítače, dokumenty, súbory a iné potrebné kancelárske predmety, ako aj vaše osobné veci. Stoly by mali mať primeranú výšku, ktorá závisí od vašej výšky, ako aj od druhu práce, ktorú vykonávate.

Úložný priestor

Existuje mnoho bežných riešení kancelárskeho úložného vybavenia, ktoré sa hodia takmer do akéhokoľvek kancelárskeho dizajnu. Niektoré obľúbené úložné riešenia zahŕňajú kartotéky, odkladacie police a úložné koše.

Je dôležité vybrať si také riešenia ukladania, ktoré sú bezpečné na ochranu dôležitých dokumentov. Zvážte aj možnosti, ktoré sú uzamykateľné, aby sa zabránilo neoprávnenému prístupu.

https://unsplash.com/photos/assorted-files-05HLFQu8bFw

Tip: S vodorovne osadenou policou nad písacím stolom vznikne úložný priestor aj v malých miestnostiach.

Kancelársky úložný priestor môže často vyzerať nepriehľadne. Aby ste tomu zabránili, vyberte si úložné riešenia, ktoré sú funkčné a štýlové. Týmto spôsobom môžete vytvoriť organizovanejšiu a atraktívnejšiu kanceláriu.

4. Osobné dekorácie patria aj do kancelárie

Osobné predmety vytvárajú emocionálne puto, vďaka ktorému sa ľudia cítia pozitívne. To zase vedie k zvýšenému pocitu pohody, ako aj vyššej produktivite, naviac vďaka jednoduchým doplnkom môžete skrášliť svoju kanceláriu. Ak si môžete vaše pracovisko zariadiť aspoň čiastočne individuálne, urobte tak.

Pridajte položky, ktoré sú funkčné, ale aj prispôsobené vášmu štýlu a vkusu, aby ste sa cítili príjemne:
● použite hrnček alebo vintage nádobu na držanie pier a ceruziek
● použite misku na kancelárske doplnky
● použite krabicu na uloženie vizitiek
● použite fotografie a obrázky
● dajte svoju rastlinu do keramického kvetináča vo svojej obľúbenej farbe
● prineste si krásnu vázu na čerstvé kvety a podobne.

5. Nepodceňte farby

Je známe, že farby okolo nás ovplyvňujú našu náladu a reakcie. Produktivita na pracovisku nevzniká len tak, treba ju naštartovať. A farba je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako ju pošťuchnúť.

Niektoré farby dokonca výrazne zvyšujú produktivitu. Ktorá farba je vhodná? Záleží samozrejme na vašich osobných preferenciách. Ak si nie ste istí, akú farbu použiť vo svojich kanceláriách, vyberte si zelenú a modrú, ktoré podporujú kreativitu a efektívnu prácu. Pre viac optimizmu, energie a inovácie zvoľte jemnú žltú.

byvanie
pixabay.com

Pri výbere farieb sa tiež môžete riadiť psychológiou farieb:

  • Nevyberajte si príliš svetlé farby, pretože pôsobia nepokojne
  • Čistá biela vyžaruje chladnú a nepríjemnú atmosféru
  • Ideálne sú tlmené zemité farby, ktoré pôsobia vyrovnane
  • Odporúčané sú aj farby ako tlmené modré, zelené, šedé a okrové tóny
  • Rozhodnúť sa môžete aj pre pastelové varianty farieb, napríklad žltú alebo svetlozelenú

Pred finálnym rozhodnutím o farbách vo vašej kancelárii sa určite poraďte s celým tímom a nadriadeným. Farby by ste mali vyberať starostlivo, v súlade s dizajnom vašej kancelárie a taktiež tak, aby farby rezonovali s vašimi hodnotami a firemnou identitou.

6. Vytvorte pokojné prostredie

Kancelária môže byť niekedy aj hektický priestor, prekypujúci energiou a nápadmi. Snažte sa preto vytvoriť pokojné prostredie. Preplnený, hlučný priestor so zlým osvetlením, holými stenami a bez okien môže byť nielen neproduktívny, ale aj nudný.

Súčasťou dizajnu vašej kancelárie by mal byť priestor s prirodzeným svetlom a vetraním, aby ste vy aj vaši kolegovia mohli efektívne zvládať vysoké pracovné tempo a vysokú produktivitu.

7. Poriadok a prehľadnosť vedú k vyššej produktivite

Vedeli ste, že mnoho ľudí stratí veľa pracovného času hľadaním dokumentov alebo iných pracovných materiálov? To neznamená, že pracovný stôl musí byť dokonale uprataný, aby ste boli produktívni. Ide skôr o to, aby ste vedeli rýchlo získať prehľad.

Tu môže pomôcť veľký stôl, ktorý poskytuje dostatočnú plochu na usporiadanie množstva dokumentov, ktoré k práci potrebujete. Ak veľký písací stôl neprichádza do úvahy, môžete si na pomoc vziať aj úložný systém v podobe boxov alebo extra zásuviek. Tie môžu nielen vizuálne skrášliť váš pracovný priestor, ale tiež vám pomôžu byť produktívnejší.

Pokiaľ ide o prehľadnosť otvorených miestností, posuvné a prenosné steny na ochranu súkromia môžu byť dobrým riešením. V prípade potreby vám môžu pomôcť vzdialiť sa od chaotického prostredia, čo vám umožní nájsť novú motiváciu.

8. Miesto na oddych by nemalo v kancelárii chýbať

Prestávky počas práce sú dôležité a netreba ich podceňovať. Či už pracujete vo firme alebo z domova, je vhodné zabezpečiť si miesto na oddych.
Vytvorte si salónik s pohovkami, stoličkami, konferenčnými stolíkmi, knižnicami a možno aj televízorom alebo rádiom na odreagovanie.
Tento priestor vám môže pomôcť na chvíľu vypnúť, doplniť batérie a nabrať novú energiu. Okrem toho si v spoločných priestoroch počas prestávok môžete s ďalšími zamestnancami budovať pevnejšie vzťahy.

unsplash.com

9. Dôležité je tiež správne svetlo

Nie je žiadnym tajomstvom, že dobré osvetlenie je pri práci nevyhnutné. Ale prečo je to tak? Denné svetlo má vplyv na fázy spánku a bdenia. Ak sú tieto fázy narušené, výkon trpí. Ak je príliš tma, koncentrácia klesá, chyby sa stávajú častejšie a práca trvá dlhšie. Správne svetlo vám teda nielen zvýši ostražitosť a ochráni vaše oči, ale vytvorí aj príjemnú atmosféru a zvýši vašu produktivitu.

Niekedy v kanceláriách nie je vždy jednoduché alebo možné zabezpečiť každému zamestnancovi zdroj denného svetla. Pomôcť môžu stolné lampy s jemným LED osvetlením, ktoré pomáhajú dotvárať príjemnú atmosféru v pracovni či kancelárii a zároveň človek dobre vidí na to, čo robí.

Ideálny je samozrejme zdroj denného svetla – teda prepúšťať si do kancelárie denné svetlo oknami. Zníženie potreby umelého osvetlenia môže z dlhodobého hľadiska tiež pomôcť znížiť náklady na energiu, čím si sprístupníte viac financií na iné veci.

10. Rastliny v kancelárii ako motivátor

Nespočetné množstvo štúdií dokázalo, že kontakt s prírodou znižuje stres, zvyšuje šťastie a môže dokonca zvýšiť produktivitu. Či už si od stola užívate výhľad na stromy a prírodu alebo ste v kancelárii obklopenej rastlinami, efekt je rovnaký. V skutočnosti aj tie najmenšie interakcie s rastlinami môžu zdvihnúť vašu náladu, čo zase môže zvýšiť vašu produktivitu.

Rastliny majú tiež pozitívny vplyv na vnútorné prostredie, filtrujú vzduch a poskytujú čerstvý kyslík. Niektorým rastlinám sa darí aj pri slabšom osvetlení a sú naozaj nenáročné. Obzvlášť nenáročné na údržbu sú brečtan, sukulenty, figa, dračí list a palma.
Nezabudnite teda do svojej kancelárie zaobstarať peknú vázu, ktorá bude vždy plná čerstvých či sušených kvetov, ani na štýlové kvetináče ladiace so zvyškom miestnosti.

11. Vyzbrojte sa správnou technológiou

Organizácia kancelárie nie je len o prestavbe kancelárskeho nábytku. Znamená to tiež vybaviť sa správnymi nástrojmi a technológiou, ktoré vám umožnia efektívne vykonávať vaše povinnosti. Keď organizujete svoju kanceláriu, je vhodné zistiť aj to, ktoré z nástrojov v tíme je potrebné opraviť alebo vymeniť.

Je veľmi ľahké stratiť motiváciu, ak musíte používať chybné alebo zastarané kancelárske nástroje a technológie. Každý chce predsa držať krok s najnovšími technológiami a je to prospešné aj pre úroveň celkovej produktivity vo vašej firme.

12. Pridajte osobitosť

Štýlovo zariadená kancelária s krásnym dekorom môže vašim klientom vyslať pozitívnu správu o vašom podnikaní, čo môže byť veľkou výhodou. Vaša kancelária by mala byť rozšírením vašej osobnosti. Mala by odrážať vaše hodnotya zdôrazňovať veci, ktorým veríte. Personalizácia kancelárie ju urobí jedinečnou.

Spolu s nábytkom, ktorý kupujete, farbou, ktorú používate na stenách, umením a
fotografiami, ktoré vešiate na steny, rastlinami, ktoré máte, si budujete entitu,
ktorá stelesňuje vaše princípy.

https://www.pexels.com/photo/woman-in-black-and-gray-jacket-sitting-on-chair-in-front-of-silver-macbook-4065615/

Na čo dbať, keď pracujete z domu

Bez ohľadu na to, či pracujete na voľnej nohe alebo si chcete ušetriť každodenné dochádzanie – práca z domu je čoraz populárnejšia. O to dôležitejšie je vytvoriť si doma príjemné pracovné prostredie, od ergonomickej stoličky cez polohovateľný pracovný stôl až po podlahové kúrenie prinášajúce teplotný komfort.

Čo sa týka nábytku, dekorácií, voľby farieb na steny a tak ďalej, platia veľmi podobné zásady ako pri zariaďovaní každej inej kancelárie. Práca z domu je však tiež veľmi špecifická a určite existujú veci, na ktoré si dať pri práci z domu pozor.

● Aj keď pracujete z domu, vyhraďte si miesto, kde budete pracovať. Môže ísť o samostatnú miestnosť aj kút, kde sa budete pracovným povinnostiam venovať. Rozhodne ale neodporúčame pracovať pri jedálenskom stole v kuchyni alebo v spálni z postele.

● Aj keď pracujete doma, nepreháňajte to v pracovni s osobnými vecami, ktoré by vás mohli rozptyľovať. Dbajte na to, aby bola práca v popredí.

Inšpiratívne môže pôsobiť nejaké umelecké dielo alebo motivačný citát, pridať na stenu môžete korkovú nástenku s úlohami, ktoré potrebujete splniť. Majte na pamäti, že ide stále o pracovný priestor a hlavný dôraz by sa mal klásť na prácu a produktivitu.

● Rovnako ako vo zvyšku domu, aj v pracovni sa snažte udržiavať si poriadok. V kancelárii v meste za vás bežné upratovanie prevedie pravdepodobne upratovačka, doma je to však iné. Priestor by ste mali udržiavať čistý a funkčný – žiadne zbytočné papiere, kôš s bielizňou,
hromady kníh alebo ďalšie veci.

● Práca na home office je špecifická aj tým, že sa musíte naučiť oddeliť prácu od súkromia. Žiadne odsúvanie práce a uprednostňovanie domácich prác, žiadne dlhšie vyspávanie. Na home office sa musíte naučiť byť k sebe tvrdí a dodržiavať pracovný režim.

3 interiérové ​​trendy pre home-office

Pri zariaďovaní domácej pracovne by ste určite mali prísť s konzistentnou líniou. Zamyslite sa nad tým, aké farby, tvary a materiály by mali vašu miestnosť charakterizovať. Takto môžete potom cielene nakupovať nábytok a dekorácie.

Ako malý návrh uvádzame 3 obľúbené štýly, ako si doma zariadiť pracovný priestor na prácu na home office, ktoré vám môžu poskytnúť inšpiráciu pre vlastné nápady:

1. Feng Shui

Presne povedané, Feng Shui nie je štýl, ale čínska teória harmónie. Zariadenie štúdia podľa Feng Shui by malo poskytnúť viac energie, pohody a kreativity.

Niektoré dôležité zásady tejto teórie zahŕňajú:

Správna poloha stola – stôl umiestnite najlepšie tak, aby ste videli na dvere aj na okno, čo vytvára bezpečnosť. Ideálne je, keď sedíte chrbtom k stene a môžete sa voľne pozerať dopredu.

Poriadok – vo Feng Shui hrá hlavnú úlohu harmonické, usporiadané prostredie. Uložte veci do šanónov, uzavretých políc a skríň, to vám uvoľní myseľ.

Rastliny – zelené izbové rastliny čistia vzduch od škodlivín a podľa učenia Feng Shui pôsobia harmonizujúco na organizmus.

Oddelený osobný a pracovný život – „Yang“, ktorý znamená aktivitu, symbolizuje štúdium a prácu. Pri zariaďovaní pracovne by ste mali oddeliť priestory určené na prácu a oddych, ideálne je mať samostatnú miestnosť pre domácu pracovňu. V opačnom prípade môžu pomôcť rozdeľovače miestností.

Dekorácia – v zásade sa vo Feng Shui dekorácia používa len s mierou. Vhodné sú motívy, ktoré inšpirujú a predstavujú osobné ciele. Celkovo by ste mali uprednostňovať oblé tvary a vyhýbať sa špicatým predmetom. Hodinky a kalendáre sa tiež neodporúčajú, pretože spôsobujú stres.

2. Voľný priestor pre myšlienky s minimalistickým štýlom

Málo predmetov, veľa voľného miesta. Minimalizmus je ideálny na navrhovanie pracovne, pretože zabraňuje vyrušovaniu. Stavte na jasné línie a nezdobený nábytok, hravé detaily tu miesto nemajú. Pokiaľ ide o farby, čierna a biela sú v modernom minimalistickom štýle jasnými favoritmi. Vhodné materiály sú sklo a kov, pretože vyžarujú čistotu a poriadok.

stol
Foto: pixabay.com

3. Stimulujte kreativitu v boho štýle

Boho štýl je v mnohých ohľadoch úplným opakom minimalizmu. Mix farieb, materiálov a vzorov, kombinovať medzi sebou môžete aj dekorácie rôznych štýlov. To je v rozpore s klasickými tipmi pre zariadenie pracovne – pokojne a upratane. Ale ak máte radi veci trochu kreatívnejšie, možno zistíte, že útulný neporiadok je pre vás inšpiratívny.

Do domácej pracovne v boho štýle je najlepšie zvoliť zemité odtiene – napríklad hnedú, béžovú, olivovú, kaki alebo tmavočervenú. Nevyhnutnosťou pre tento štýl sú textílie s etnickým vzorom, napríklad koberec, deka alebo tienidlo. Prirodzenosť je obľúbená aj pri materiáloch – stoly a stoličky z dreva alebo tkané úložné koše, ktoré v konečnom dôsledku vytvárajú pohodlnú atmosféru.

Zhrnutie

S najmenej 8 hodinami práce denne by malo byť zrejmé, že kancelárske vybavenie je dôležité. Výkon a produktivita sú spojené s kancelárskym prostredím aj dizajnom. V skutočnosti, ak je kancelária správne usporiadaná, má silu inšpirovať a motivovať. Nebojte sa do svojho kancelárskeho prostredia začleniť prvky, ktoré budú zlepšovať spôsob fungovania vášho tímu aj prácu, ktorú tam vykonávate.

Zariadenie vašej kancelárie nie je len nákup nábytku a zapĺňanie priestoru. Ide o vytvorenie príjemnej a inšpiratívnej atmosféry. Spôsob, akým si zariaďujete svoju kanceláriu, bude stelesňovať vaše zásady aj osobnosť. Udržujte ju konzistentnú, pohodlnú, no profesionálnu.

Dominika Blchová, obsahový a SEO špecialista

Foto: https://unsplash.com/photos/table-lamp-on-desk-inside-room-lDlU1zbjGQA

žiadne príspevky na zobrazenie