Sociálne siete majú stále väčší vplyv. V novom roku sa ich pozícia v osobnej aj firemnej sfére ešte posilní. Prispejú k tomu viaceré trendy, ktoré prinesú nové nástroje a funkcie zlepšujúce používanie jednotlivých platforiem.
Rozšírená realita AR
Fenomén AR (Augmented Reality) má potenciál vyvolať v digitálnom svete menšiu revolúciu. Užívatelia sociálnych sietí už mali príležitosť „okúsiť“ vylepšenie vizuálneho obsahu s pomocou nástrojov rozšírenej reality, no na jej expanziu stále čakajú. Aplikácie, smartfónové hry a základné filtre na Instagrame boli iba predkrmom. V roku 2025 môžeme očakávať ďalšie nástroje a prvky, ktoré nám umožnia pridávať do fotografií alebo videí zo skutočného prostredia ešte viac virtuálneho obsahu za účelom vylepšenia jasu, farieb či obrysov. Nástroje AR pomôžu predajcom s vizuálnym vylepšením prezentovaných produktov. Využitie nájdu aj pri retušovaní tvárí či úprave obrázkov krajinných scenérií.Foto: www.pixabay.com – rottonara
Nástroje generatívnej AI
Nové digitálne nástroje nebudú iba vylepšovať vizuálnu stránku obsahu na sociálnych sieťach. Generatívna umelá inteligencia ho bude rovno vytvárať. Príkladom takéhoto nástroja je ChatGPT, ktorý dokáže vymýšľať témy aj jednoduché texty. Vývojári idú ďalej a na scénu posielajú prepracovanejšie nástroje, ktoré dokážu skladať dlhšie melódie a vytvárať pútavé videoklipy. Generatívna AI pomôže firmám s uľahčením práce. Na základe schopnosti zbierať dáta a učiť sa z opakovaných úloh dokáže zautomatizovať plánovanie príspevkov či formou chatboxov okamžite odpovedať na často kladené otázky zákazníkov.
Prepracovanejšie reels
Krátke facebookové a instagramové reels a shorts na YouTube budú hrať prím aj v roku 2025. Ich tvorcovia budú musieť byť kreatívnejší a vynaložiť viac námahy, aby oslovili publikum a tešili sa z jeho priazne. Marketingoví špecialisti odporúčajú vložiť do videa hlbšiu myšlienku a podať ju vtipnejším spôsobom. Firmy môžu vsadiť na krátku ukážku fungovania produktu alebo služby v praxi. Ceniť sa bude autenticita. Divákov zaujmú momenty z bežného života a rutinné denné činnosti.
Zapájanie publika
K budovaniu publika na sociálnej sieti nestačí vytváranie pútavého obsahu. Užívatelia sú stále náročnejší. Chcú sa zapájať, prezentovať svoje názory a prispievať k formovaniu značky. Platformy majú k dispozícii viaceré nástroje na komunikáciu so sledovateľmi a s novými užívateľmi, ktorí sa zoznamujú s prezentovaným obsahom. Okrem klasických ankiet a skupinových chatov sa čoraz viac dostávajú do hry interaktívne príspevky, v ktorých sú publiku kladené otázky a výzvy písať svoje podnety k obsahu.
Obsah UGC a EGC
Rok 2025 prinesie aj zvýšené nároky na User-generated Content (UGC) a Employee-generated content (EGC). V čase expanzie podvodných a falošných profilov sú oba druhy obsahu účelovým nástrojom na budovanie dôveryhodnosti značky (nielen) na sociálnych sieťach. Obsah generovaný zamestnancami (EGC) kladie dôraz na zdieľanie skúseností s prácou v spoločnosti. Prezentácia ich úspechov a znalostí posilňuje renomé značky a zvyšuje jej predaj. Pri obsahu generovanom užívateľmi (UGC) je kľúčová spätná väzba užívateľov a zákazníkov. Pozitívne hodnotenie služieb, produktov a prístupu firmy má zásadný vplyv na budovanie dobrého mena a rozšírenie klientely.Foto: www.pixabay.com – WOKANDAPIX
Rok 2025 bude patriť ďalšiemu vzostupu e-commerce. Okamžitý nákup služieb a produktov na sociálnej sieti sa teší čoraz väčšej popularite. Nastupujúcim trendom je tzv. pominuteľný obsah, ktorý využíva psychologický fenomén FOMO (Fear of Missing Out). Ide o strach zo zmeškania dôležitých noviniek a udalostí, ktorý správcovia sociálnych sietí dokážu využiť pri zvyšovaní návštevnosti formou publikácie dočasných príspevkov. V roku 2025 sa medzi trendmi udrží personalizovaná reklama. Správne nasmerovanie reklamy konkrétnej cieľovej skupine prináša efektívnejšie financovanie reklamných kampaní a väčší potenciál úspešnosti predaja.
Foto na titulke: www.pixabay.com – cloudlynx