“Volant treba držať poriadne, lebo raz sa to môže vypomstiť,” hovorí Lucia Solomon zo spoločnosti SuperDRIVE. Sekunduje jej Zuzana Lieskovcová, dlhoročná navigátorka, ktorá jazdí relly. V druhej časti seriálu Akčne a bezpečne sa dámy rozprávajú o najdôležitejšom prvku vo vozidle, teda o volante.
Relácia Akčne a bezpečne vznikla v spolupráci Peugeot Slovensko a SuperDRIVE.
Ako sa správne drží volant?
Zuzana Lieskovská hovorí: “Ja osobne si volant nastavujem nižšie, kvôli ramenu. Správne by mal byť na zápästí, volant sa drží na hodinách 9 a 3. Peugeot vyrába mutlifunkčný volant, ktorý automaticky dáva ruky do správnej polohy. Poloha 10 a 2 nie je to najsprávnejšie riešenie.” Tým, že je volant je vykrojený, naznačuje, kde ho máme držať, teda v polohe trištvrte na tri.
“Vodič v bežnej premávke vie jazdiť v správnom úchope 80% času bez nutnosti pustiť volant. Cieľom má byť práve toto – nepustiť volant a držať ho pevne,” vysvetľuje Lucia.
Pozrite si aj prvý diel relácie o správnom nastavení sedadla.
Aké sú bežné chyby vodičov?
Zuzana hovorí, že je chyba, keď vodič jednou rukou drží volant zhora a druhou sa opiera o lakťovú opierku, alebo drží volant zvnútra, kde si môže stlačiť nejaký gombík. Alebo je nesprávne, keď je to tzv. jednoručka, keď má vodič jednu ruku položenú na spodnej časti volantu.
Pozrite si video, v ktorom sa dozviete:
- ako vyzerá “umývanie tanierov” a čo to môže spôsobiť v krízovej situácii,
- čo je najčastejšia chyba pri manuálnom radení,
- aké je radenie v pretekárskom aute.