Väčšina mamičiek, ktoré sa stanú podnikateľkami, tak urobí podľa prieskumu až neskôr v živote – po tom, čo ich deti začnú chodiť do školy. Pozrite si tieto štatistiky o podnikateľkách od Rose Leadem.
Päťdesiatsedem percent opýtaných matiek má 40 rokov a viac. A väčšina z nich je tiež vydatá – 79 percent respondentiek má manželského partnera. Nielen to, ale či už ide o manžela alebo partnera, väčšina mampreneurov nezačína svoje vlastné podniky bez finančnej podpory svojho partnera. Až 95 percent mám-podnikateliek tvrdí, že má partnera, ktorý prináša príjem.
79% mamičiek-podnikateliek má 1 až 2 deti.
V 71% sú hlavnými poskytovateľkami starostlivosti o deti v rodine. 80% žien začalo svoj biznis po tom, čo sa stali matkami. Väčšina žien začne svoje podnikanie, keď má ich prvé dieťa 6 rokov.
Venujú sa deťom a obmedzia koníčky a cvičenie
Tieto ženy sú tiež dosť zaneprázdnené – takmer tri štvrtiny žonglujú s podnikaním, pričom sú primárnou poskytovateľkou starostlivosti o deti v rodine. Ako to teda robia? Na začiatok väčšina obmedzí svoje koníčky, aby mohla nasledovať svoje podnikateľské sny.
Až 44% podnikateliek sa cíti vinnými pre svoje podnikanie.
Až 88 percent sa venuje koníčkom menej ako tri až štyri hodiny týždenne. 67% menej často športuje, aby mohli pracovať. 64% menej trávia času s kamarátmi. A až 44% sa cíti vinnými pre svoje podnikanie. 63% spí 6 až 8 hodín denne. 55% pracuje menej ako 8 hodín denne.
63% mám-podnikateliek spí 6 až 8 hodín denne.
Spoločnosť 99designs v rámci prieskumu oslovila viac ako 1 290 majiteľov firiem a žien s deťmi mladšími ako 18 rokov v USA, Európe a Austrálii. Viac informácií nájdete v jej infografike na tému „Mama podnikateľka“ na 99designs.com/blog/business/mom-enterpreneur-infographic.
Zdroj: 99designs.com