Ako mať vlastný biznis a ako začať podnikať?

0
Ako mať vlastný biznis a ako začať podnikať?
Foto: pixabay.com

Snívaš o vlastnom podnikaní, ale netušíš, kde začať? Máš kopec nápadov, ale nevieš ako ich ukotviť alebo pre ktorý sa rozhodnúť? Nie si sama!

K tomuto blogu nás inšpirovalo stretnutie akčných žien, ktoré sú úžasné. Každá má rodinu, malé deti a v hlave kopec nápadov. Niektoré už podnikajú roky a popritom zvládajú rodinu a všetko ostatné. Iné sa rozhodli podnikať počas materskej dovolenky a pomaličky rozbiehajú vlastný biznis. A potom sú tie, ktoré majú nápady a veľmi chcú, ale chýba im v prvom rade odvaha.

Často si myslia, že majú dobrý podnikateľský nápad, ale to je všetko. Vyznajú sa dôkladne v jednej oblasti, vedia napríklad svoj produkt vyrábať, ale chýbajú im marketingové zručnosti alebo skúsenosť s financiami či riadením projektu. Inými slovami majú nápad, ale nevedia, čo s ním ďalej.

Poďme sa teda pozrieť, čo nasleduje, keď skutočne dostaneš nápad, ktorý má potenciál:

Je tvoja myšlienka skutočne fungujúca? Rieši problém ľudí?

Ak prídeš na fungujúcu podnikateľskú ideu, zrazu ju budeš vidieť všade. Dobrá idea by mala riešiť dopyt, čiže existujúci „problém“. Mala by byť odpoveďou na to, čo ľuďom chýba. Podnikateľský zámer je vo svojej najjednoduchšej podobe príležitosťou k vyriešeniu nejakého problému, ktorý ľudia majú.

Chcete vedieť viac o marketingovom pláne?

Podstatné je vždy pracovať na projekte, ktorý ťa baví. Rozvíjať nápad, ktorý bude tvojou srdcovkou. Bude to akési ďalšie „dieťa“, o ktorom budeš každému pyšne rozprávať.

Nie každý, na prvý pohľad skvelý nápad, má potenciál rásť. Preto je podstatné vykonať prieskum trhu. Často sú ľudia svojím nápadom nadšení a myslia si, že rovnako dobre budú reagovať aj zákazníci. Ak máš nápad, posuň ho medzi ľudí! Sprav si prieskum a sleduj skutočné reakcie okolia. Daj svoj produkt na skúšku a neostaň len pri rodinných príslušníkoch. Nájdi si ľudí, ktorí by mohli byť tvojimi zákazníkmi.

Páči sa im to? Boli by ochotní zaplatiť za tvoj produkt? Koľko a ako často by si ho kupovali? Rieši daný produkt ich „problém“? Rieši ho lepšie ako konkurencia? Čo je na ňom jedinečné? Máš aspoň jeden skutočne unikátny argument, ktorý predá tvoj produkt?

Zodpovedať si na tieto a podobné otázky je rovnako dôležité ako tvoja samotná idea. Ak úspešne prejdeš prieskumom, môžeš si zagratulovať. Ak dostaneš spätnú väzbu, ktorá ti našepká, ako by si mohla svoj produkt vylepšiť/prispôsobiť, pracuj na tom! Ale ak ti respondenti otvorene povedia, že to nemá zmysel, nie je to nič zaujímavé, jednoducho tento svoj nápad vyškrtni.

Správne rozhodnutie na začiatku je stále omnoho ľahšie, ako investovať čas, peniaze a energiu do niečoho, čo nebude mať zmysel. Keď nadobudneš istotu, že tvoj produkt zmysel má, dá sa mu veriť a obsahuje pridanú hodnotu, choď do toho!

Prečítaj si viac a rozhodni sa pre svoj loveBRAND teraz!

žiadne príspevky na zobrazenie