Ako predávať cez Facebook? Nová aplikácia Facebook Shops vám pomôže!

0
Ako predávať cez Facebook? Nová aplikácia Facebook Shops vám pomôže!
Foto: pixabay.com

Facebook bol vždy o tom, ako spájať ľudí s tým, čo majú radi. To znamená s priateľmi a rodinou, ale aj výrobkami, značkami a firmami.

Po celé roky ľudia používali aplikácie Facebooku na nákup a predaj vecí. Napríklad zverejnili fotografiu bicykla alebo konferenčného stolíka s titulkom „na predaj“, a teraz na nakupovanie tovaru vašich obľúbených značiek a influencerov na Instagrame.

Predaj na sociálnych sieťach

Ľudia, ktorí používajú tieto aplikácie, predvídali obchod na sociálnych sieťach. Facebook im pomáha, aby sa stal skutočnosťou. Facebook chce dať ľuďom miesto, kde zažijú radosť z nakupovania porovnateľnú so skutočným nákupom. Chce pomôcť malým podnikom prispôsobiť sa a uľahčiť ľuďom objavovanie a nakupovanie vecí, ktoré milujú.

Práve teraz veľa malých firiem bojuje a so zatváraním obchodov sa ešte viac snaží preniesť svoje podnikanie do online sveta. Cieľom Facebooku je uľahčiť nakupovanie a umožniť každému, od majiteľa malej firmy až po globálnu značku, aby používal ich aplikácie na spojenie so zákazníkmi. Z tohto dôvodu spúšťajú Facebook Shops.

Podnikáte? Prečítajte si odborníkmi zostavené e-booky, ktoré vám pomôžu v podnikaní.

Predstavujeme Facebook Shops

Facebook Shops uľahčuje podnikom nastavenie jedného internetového obchodu, ktorý umožňuje zákazníkom prístup z Facebooku aj z Instagramu. Vytvorenie obchodu na Facebooku je bezplatné a jednoduché. Firmy si môžu vybrať zo svojho katalógu výrobky, ktoré chcú predstaviť a ponúknuť.

Vzhľad svojho obchodu si môžu prispôsobiť pomocou obrázka a zvýrazňovacích farieb, ktoré vystihnú ich značku. To znamená, že každý predajca môže bez ohľadu na svoju veľkosť alebo rozpočet uviesť svoju firmu online a spojiť sa so zákazníkmi kdekoľvek a kedykoľvek je to pre nich výhodné.

Prečítajte si 5 tipov, ako zvýšiť zapojenie publika na Instagrame

Ľudia môžu nájsť vaše Facebook obchody na firemnej Facebook stránke alebo na profile Instagramu, alebo ich objaviť prostredníctvom príbehov alebo reklám. Odtiaľ si môžu prezrieť celú galériu, ukladať produkty, ktoré ich zaujímajú, a zadať objednávku – buď na webe, alebo bez toho, aby opustili aplikáciu.

 

A rovnako, ako keď ste v kamennom obchode a potrebujete niekoho požiadať o pomoc, v obchodoch na Facebooku budete môcť prostredníctvom aplikácií WhatsApp, Messenger alebo Instagram Direct poslať správu a požiadať o zodpovedanie otázky, získať podporu, sledovať dodanie tovaru a ďalšie funkcie. V budúcnosti si budete môcť pozrieť obchod firmy a nakupovať priamo v chate v WhatsApp, Messenger alebo Instagram Direct.

Prečítajte si aj ako prispôsobiť svoje podnikanie v čase koronavírusu a preniesť ho do online sveta

Ukážky správ v aplikácii Messenger

Facebook obchody budú dostupné v najbližších mesiacoch. Investuje sa tiež do funkcií v rámci ich aplikácií, ako je Instagram Shop, živé nákupy a ďalšie, ktoré budú integrované do Facebook obchodov, aby zákazníci mohli objaviť produkty, o ktoré majú záujem, a aby sa uľahčil nákup.

Instagram Shop: Nové miesto na objavovanie produktov a značiek

Toto leto začína v USA fungovať Instagram Shop, nový spôsob, ako objavovať a kupovať výrobky, ktoré máte radi, na platforme Instagram. Môžete sa inšpirovať kolekciami z obchodu, pozerať si výbery svojich obľúbených značiek a tvorcov, filtrovať podľa kategórií, ako je krása alebo domov, kúpiť si pozadie a vytvoriť vzhľad, ktorý máte radi, a to všetko na jednom mieste. A koncom tohto roka ešte pridajú na navigačný panel novú kartu obchodu, takže do Instagram Shopu sa dostanete jediným kliknutím.

Živé nakupovanie

Ľudia používali živé video v aplikáciách na predstavenie výrobkov už roky, od obchodov s obuvou, ktoré propagujú nové tenisky, až po kozmetické výrobky, ktoré influencerky skúšajú priamo na sebe. V najbližšej dobe Facebook uľahčí nákup produktov v reálnom čase. Predajcovia, značky a tvorcovia čoskoro budú môcť pred uvedením na trh označiť produkty zo svojho Facebooku alebo katalógu na Facebooku a tieto produkty sa zobrazia v dolnej časti videa, aby si ľudia mohli ľahko kliknúť a dozvedieť sa viac a kúpiť si. Začína to testovať s firmami na Facebooku a na Instagrame a v najbližších mesiacoch sa bude zavádzať celoplošne.

Zdroj: about.fb.com/newsscreenshoty z Instagram Shops, pixabay.com

 

žiadne príspevky na zobrazenie