Na rozdiel od služby YouTube a jej reklám Google nemá Instagram štandardný spôsob zarábania peňazí. Preto je len na vás, ako na influencerovi, aby ste si našli značky, ktoré vám budú ochotné zaplatiť priamo.
Adeálne je, ak ste dosť veľký influencer na to, aby ste boli prijatí do jednej z platforiem ovplyvňujúcich marketing. Môžete sa zaregistrovať a ak vás budú akceptovať a považovať za dostatočne vplyvného, zahrnú vás do svojich databáz. Ak sa potom vaše parametre stretnú s typom influencera, ktorý hľadajú, môžu k vám prísť vhodné značky.
Každý instagrammer, ktorý chce zarobiť peniaze, si musí vybudovať silnú a lojálnu činnosť, ktorá nasleduje po ich prioritnej úlohe.
Takto si môžete pomôcť zlepšiť svoju pozíciu:
- Zdokonaľovanie vášho bio, takže je dostatočne jasné, kto ste a koho chcete sledovať
- Pravidelné uverejňovanie príspevkov. Rovnako ako väčšina sociálnych médií, aj Instagram rád vidí dôkazy o pravidelnom uverejňovaní príspevkov – nie profil, ktorý sa náhle rozpadne, keď idete na dovolenku
- Uverejňujte vysokokvalitné originálne fotografie. Skúste fotografovať pomocou slušného fotoaparátu, nie iba pomocou fotoaparátu vo vašom telefóne. Musíte byť oboznámení s produkciou skutočne dobrého obsahu (čo sú v prípade Instagramu vysokokvalitné obrázky).
- Používajte relevantné značky – hashtagy, aby vás ľudia vo feede našli podľa vašich označených obrázkov.
- Zapojte sa aj do aktivity na iných účtoch svojich sledovateľov – komentujte a dávajte lajky ich obrázkom, a bude pravdepodobnejšie, že to isté urobia aj vo vašom feede.
- Využite hashagy – pomocou generátora hashagov Instagram môžete generovať hashtagy z vašich obrázkov pomocou funkcie umelej inteligencie.
Sponzorované príspevky
Najbežnejšou formou spolupráce medzi značkami a inštitúciami ovplyvňujúcimi Instagram sú sponzorované príspevky. Naša kalkulačka uvedená vyššie je navrhnutá tak, aby zobrazovala odhadované zárobky zo sponzorovaných príspevkov. V tejto situácii značka zvyčajne osloví niekoho, koho považuje za ovplyvňovateľa, a ponúkne im zaplatenie, aby vytlačila sponzorovaný imidž svojich nasledovníkov.
Ak má byť sponzorovaný príspevok efektívny, musí dobre sedieť u poslucháčov a javiť sa ako skutočné odporúčanie od influencera. FTC sa zapojila v posledných rokoch a teraz sa vyžaduje, aby sponzorované príspevky boli ako také jasne označené. Ak produkt dobre zapadá do publika Instagrammers, nezáleží na tom, či je príspevok označený ako # sponzorovaný alebo #ad.
Produkt musí zapadať do života instagrammera
Ideálny sponzorovaný príspevok ukazuje, ako produkt značky dokonale zapadá do života instagrammera a ako sa rovnako uveriteľne hodí do života jeho sledovateľov. Nie je výnimočné, že tí, ktorí sú sledovaní viac ako 100 000 followermi, zarobia za jednu fotografiu 700 až 900 dolárov. Tí, ktorí majú 500 000 sledovateľov, si môžu za sponzorovanú fotografiu vyžiadať 2 000 až 3 000 USD.
Potom samozrejme existujú superhviezdy. Kim Kardashian West dokázala obsadiť miesto 300 000 dolárov za všetky jej platformy sociálnych médií. Jej 87,1 milióna sledovateľov na Instagrame ju, samozrejme, zaradilo do svojej vlastnej triedy! Typický príspevok ktoréhokoľvek z klanu Kardashian alebo Jenners zvyčajne zarába minimálne 200 000 dolárov. Influenceri často vytvárajú obsah a značka potom má právo tento obsah opätovne použiť vo svojom marketingu a na svojich webových stránkach.
Affiliate marketing
Rovnako, ako blogger môže propagovať pridružený produkt na svojom blogu, aj Instagrammer môže propagovať pridružený produkt vo svojich príspevkoch. Mohli by ste pracovať s webom ako Shareasale a nájsť vhodné produkty na propagáciu.
Samozrejme, rovnako ako pri každom influencer marketingu, bude to účinné iba v prípade, že propagovaný produkt je vhodný pre vašich sledovateľov. Ak to vyzerá jednoducho ako reklama na nepripojený produkt, vaši sledovatelia nebudú mať z toho dobrý dojem a nebudú nasledovať odkaz. Na protest vás môžu dokonca zrušiť.
Jednou z technických prekážok pri pridruženom marketingu na Instagrame je to, že zdieľate fotografie – nie odkazy. Jedným zo spôsobov, ako to obísť, je zahrnúť do vašich fotografických titulkov pridružený odkaz (ktorý by ste si mali najprv dať skrátiť pomocou odkazu).
Použite svoj účet Instagram na predaj svojej firmy
Samozrejme, ak ste úspešný instagrammer dostatočne veľký na to, aby ste sa považovali za influencera, môžete propagovať svoje vlastné produkty. Dokonca aj veľké mená, ako napríklad Justin Bieber, používajú na tento účel svoje účty na Instagrame. Sú podobné sponzorovaným príspevkom a sú to obrázky z vašich vlastných produktov.
Môžu to byť obrázky tovaru, ktorý ste vytvorili najmä pre svoju slávu, napríklad tričko propagujúce váš informačný kanál na Instagrame, alebo sa môžu týkať nejakej firmy alebo produktu, do ktorého ste zapojení. Napríklad popová hviezda Delta Goodrem použila svoj účet na Instagrame na spustenie novej línie vôní. Na Slovensku je to napríklad duo Kattiva, tanečnice Katarína Jakeš a Ivana Gáboríková, ktoré majú spoločné eshop, kde predávajú drobnosti pre ženy.
Vaším cieľom ako instagrammera je budovať počet sledovateľov aj angažovanosť publika. Ako na zvýšenie engagement rate, sa dozviete v tomto článku. Ak sa vám darí budovať vysoké úrovne, určite máte príležitosť zarobiť si peniaze prostredníctvom svojho účtu Instagram.
Foto: pixabay.com
Chcete podporiť Akčné ženy a rozvoj podnikania žien na Slovensku? Môžete nám prispieť: