11 spôsobov ako premeniť zlé podnikateľské nápady na úspešný biznis

0
11 spôsobov ako premeniť zlé podnikateľské nápady na úspešný biznis
Foto: pixabay.com

Pri troche práce sa dá čokoľvek zmeniť na zlatú baňu. Tu je základná fráza: „Zlý nápad neexistuje.“ Choďte na akékoľvek stretnutie – do akejkoľvek kancelárie, v akomkoľvek odvetví – a určite budete počuť aspoň jeden.

A ak je len jeden, považujte sa za šťastného. Samozrejme, existujú aj zlé nápady. Kvalita dobrého šéfa však nespočíva v tom, ako rýchlo zavrhne zlé podnikateľské nápady, ale ako efektívne ich premení na riešenia. Existuje až 11 osvedčených spôsobov, ako zo zlého nápadu urobiť zlatú baňu.

1. Získajte ďalšie názory

Môže sa stať, že to, čo považujete za zlý nápad, môže byť z pohľadu niekoho iného realizovateľný nápad. „Získajte druhý, tretí a štvrtý názor,“ navrhuje Ajay Prasad, zakladateľ a prezident digitálnej marketingovej agentúry GMR Web Team.

„Požiadajte o spätnú väzbu a radu dôveryhodného kolegu alebo zamestnancov. Poskytne vám to rôzne perspektívy, ktoré môžete vziať do úvahy, a urobíte tak najlepšie rozhodnutie. Nikdy nie je na škodu obrátiť sa o pomoc, obzvlášť keď si naozaj nie ste istí, čo máte urobiť.“ Pomôže vám to posunúť sa k lepšiemu riešeniu.

2. Priraďte mentora

Ak člen tímu nevie oceniť, čo sa firma ako celok snaží dosiahnuť, môže byť krokom priradenie mentora. Je tiež dobré vyžadovať pravidelné kontroly.

Mentor zaisťuje, aby chlapík, ktorý pravidelne prichádza so zlými nápadmi, porozumel firemnej kultúre. Mentor mu ponúkne rady a usmernenia, ktoré mu pomôžu. Bez ohľadu na to, či to slúži ako krátkodobé riešenie alebo trvalý program, je to skvelý spôsob, ako prinútiť tých, ktorí zaostávajú, aby dobehli ostatných.

3. Objasnite víziu spoločnosti

Často je zlý nápad založený na základnom nepochopení celkovej vízie spoločnosti alebo oddelenia. Môže to byť zlyhanie zamestnanca, ale môže to byť aj kvôli tomu, že vedenie spoločnosti nedokázalo jasne načrtnúť túto víziu.

„Mať jasnú víziu a poslanie pre spoločnosť poskytne rámec, na ktorom bude možné testovať nápady na účinnosť alebo neúčinnosť,“ hovorí Jacqui Barrett-Poindexter, majiteľ kariérového poradenstva CareerTrend. „Ak táto myšlienka výrazne nepodporuje víziu a misiu, mala by byť zrušená.“

zena podnikatelka
Foto: pixabay.com

4. Odpovedzte na ich otázky

Zlý nápad môže byť tiež spôsobený nedostatkom informácií na strane zamestnanca. Ak člen vášho tímu navrhne nevhodný nápad, najlepšie zafunguje, ak otvoríte možnosť klásť otázky. Dáte mu príležitosť opýtať sa, aké sú konkrétne ciele alebo podrobnosti konkrétneho projektu.

„Predtým, ako ich pošlete s nápadom preč, uistite sa, že zodpoviete všetky otázky, ktoré má váš pracovník. Zdôvodnite mu, prečo jeho nápad nezodpovedá poslaniu spoločnosti, a v prípade potreby mu písomne ​​poskytnite jasnú víziu, od ktorej má odvíjať svoju myšlienku, “hovorí Barrett-Poindexter.

Položte zamestnancovi nasledujúce otázky: „Akú príležitosť ste v myšlienke identifikovali?“ „Aké sú nástrahy?“ „Prečo to riziko stojí za odmenu/výhodu?“ „Aké ďalšie potenciálne protiopatrenia ste zvažovali, ak táto myšlienka zlyhá?“ „Prečo si myslíte, že je to ten správny nápad, ktorý by sme mali vyskúšať?“

5. Zjednodušte riešenie

Niekedy zmena myšlienky nie je taká dôležitá ako zmena jej kontextu. Existuje slušná šanca, že zamestnanec naznačujúci zlý nápad sa stratí v stromoch a nevidí les.
Preformulujte problém, ktorý sa pokúšate vyriešiť, a urobte ho čo najjednoduchším. „Je plán príliš komplikovaný? Ak áno, je to pravdepodobne zlý plán,“ hovorí Biren Bandara, generálna riaditeľka Leader School. “Komplikované plány s mnohými premennými majú vyššie riziko zlyhania, najmä ak mechanik plánu nie je jasný.”
pocitac
pixabay.com

6. Nechajte ich urobiť prvých pár krokov sami

Často je najlepší spôsob, ako prinútiť človeka, aby pochopil chybu svojho myslenia, nepovedať mu priamo, že je to zlý nápad, ale nechať ho, nech to uvidí sám.
„Požiadajte ich, aby spísali plán a podrobne rozobrali, ako by realizácia ich myšlienky fungovala.“ hovorí Valerie Streif, hlavná poradkyňa kariérnej organizácie Mentat. „To im umožní, aby si sami uvedomili, že to nebol dobrý nápad bez toho, aby ste museli byť na nich zlí a zostreliť ich.“ V ideálnom prípade uvidia, kde urobili logickú chybu, a rýchlo upravia svoje myslenie. Ak nie, Streif navrhuje: „Buďte úprimní a úprimní, prečo to nie je dobrý nápad, a vysvetlite svoje úvahy. Toto je váš čas na učenie!“

7. Premeňte to na moment učenia

Keď už hovoríme o výučbe, zlý nápad môže byť veľmi cennou príležitosťou na vzdelávanie. „Väčšina ľudí nechce zlyhať a keď predkladajú myšlienku, ide o zámer byť produktívnou súčasťou tímu,“ hovorí Irene Becker, zakladateľka a hlavná predstaviteľka úspechu spoločnosti Just Coach It-3Q Edge.
„Strach vypína kognitívne schopnosti a vytvára nespočetné množstvo problémov, ktoré v konečnom dôsledku podkopú výsledky.“ Namiesto toho, aby ste sa zlým nápadom rozčuľovali, nájdite spôsob, ako ho prijať ako chvíľu na preskúmanie veľkých cieľov spoločnosti alebo projektu.
pocitac
Foto: pixabay.com

8. Nájdite v tom dobré jadro

Neexistujú úplne zlé nápady. Existuje veľká šanca, že aj ten najhlúpejší nápad má nejakú pozitívnu stránku, ak sa nad ním trochu zamyslíte.
„Odporúčam, aby ste povedali: „Nie som si istá myšlienkou ako celkom, ale je tu dobrá časť – páči sa mi X prvok tvojho návrhu. Skúsme to ďalej rozvinúť,“ hovorí Frances Cole Jones, prezidentka spoločnosti Cole Media Management. „Alebo: „Nemôžem podporiť vašu myšlienku ako celok, ale vaša kritika je oprávnená. Máte ďalšie nápady týkajúce sa potenciálneho riešenia?““

9. Stavajte na tom, čo funguje

Keď v nejakom nápade odhalíte, čo v ňom skutočnosti funguje, nájdete spôsob, ako na ňom stavať alebo ho poňať úplne iným smerom. Toto kvalitné jadro môže pomôcť vydláždiť cestu k niečomu oveľa hodnotnejšiemu.
„Neuskutočniteľné a neúčinné nápady nemusia fungovať samy osebe, ale mnohokrát sú predzvesťou vytvárania nových a lepších myšlienok, ak použijete brainstorming, ktorý ocení každého jednotlivca,“ hovorí podnikateľka Jeannette Seably. „Vždy stavajte na predložených myšlienkach, inak prídete o ľudí a ich dobré nápady.“
myslenie
Foto: pixabay.com

10. Urobte z dialógu súčasť procesu

Najsilnejšie organizácie sú tie, ktoré začlenili celý rad myšlienok a kde sa rozhodnutia odkladajú na diskusiu a kontrolu. „Najlepšou taktikou, ako povzbudiť zamestnancov k rozvíjaniu silných myšlienok, je vytvoriť konštruktívny dialóg ako stavebný kameň vašej organizačnej kultúry,“ hovorí Rita Santelli, prezidentka spoločnosti Savvy Inc.
„Rozmanitosť myšlienok pomôže tímu identifikovať potenciálne úskalia a vygenerovať potrebné úpravy pred implementáciou myšlienky.“ Podporujte a povzbudzujte svoj tím, aby spoločne poskytli rôzne uhly pohľadu.

11. Zapojte viac ľudí

Trénerka Teresa Torresová na svojom blogu ponúka svoj vlastný návrh na premenu zlého nápadu na dobrý: „Čím viac ľudí zapojíte do procesu vytvárania a vyhodnocovania myšlienok, tým viac budú zapojení do výsledkov. Ak si myslíte, že máte problémy so získavaním spätnej väzby a žiadostí, tento objem sa len zvýši. Pamätajte si, stojí to za to. Viac nápadov povedie k lepším nápadom.“

žiadne príspevky na zobrazenie