Tipy, ako získať sponzorov na Instagrame: Toto odporúčajú influenceri

Zdroj: Unsplash.com

Share

Aj na vás stále vyskakujú reklamné a sponzorované príspevky? Business Insider informuje, že až 17 milónov postov má hashtag #ad a štyri miliony #sponsored. Ako si však influenceri získavajú svojich sponzorov?

Treba začať od nuly

Fashion blogerka a influencerka Emma Cortes v roku 2016 nadviazala prvú spoluprácu so zančkou, pre ktorú bola ambasádorkou. Išlo však o neplatenú prácu. O šesť rokov neskôr ale už má na svojom konte 47 000 sledovateľov a ročne si zarobí aj 300 000 dolárov. Pre Insider uviedla, že väčšina z jej príjmov pochádzala z obchodov so značkami.

Aj Emma začínala od nuly a teda nadviazať prvú spoluprácu dokáže byť ťažké. Ako vysvetľuje portál, niektorí influenceri radšej nadviažu spoluprácu s agentúrami, ktoré ich zviditeľnia alebo sa snažia nadvizať kontakt s firmami a ich zamestnancami sami napríklad na platforme LinkedIn.

Samozrejme, oplatí sa mať aj manažéra, ktorý potom za svojich klientov uzatvára výhodné obchody, ale to až naozaj pri vyššom počte followerov.

Zdroj: unsplash.com

Spolupráce aj pri nižšom počte followerov

Ak sa aj ty túžiš stať influencerkou, no nemáš ešte ani 10 000 sledovateľov, nič sa deje. Si tzv. “nano influencerka”, ktoré sa môže dostať do povedomia tým, že sa stane ambasádorkou istých značiek. Presne tak, ako to spravila na začiatku kariéry Emma Cortes.

Súčasťou tvojich postov by mali byť, samozrejme, prelinky, ktoré dovedú tvojich sledovateľov k určitým produktom. Značka potrebuje vedieť, že k nim dostaneš zákazníkov.

Ako získať klientov?

Známi influenceri s veľkým počtom sledovateľov už nemusia žiadať o žiadne spolupráce. Nájdu si ich sami. Nesnaž sa byť však hneď na ich úrovni. Uvedom si, že je to dlhodobý proces a na tom predsa nie je nič zlé.

Ak chceš ty niekoho osloviť na spoluprácu, nano influencerka Julie Tescon má pre teba skvelú radu. Či už by si niekomu písala na Instagram, e-mail alebo LinkedIn, dávaj pozor, aké slová použiješ. Julie odporúča, aby ľudia radšej používali v komunikácii výraz “ponuka” než “spolupráca”. Treba si uvedomiť, že značke ponúkate niečo, čo je hodnotné.

Zdroj: Unsplash.com

Media kit vám pomôže

Preraziť na tejto scéne naozaj nie je jednoduché. Ak chceš propragovať značky a ich produkty, propaguj najprv dobre seba. To odporúča aj nano influencerka Kayla Compton. Tá búra mýty o neúspešnosti profilov s iba pár tisíckami sledovateľov. “Ak máš verné publikum, dokážeš dobre zacieliť ľudí a máš dobré spojenie s publikom, spoločnosti za to zaplatia,” povedala.

Hovorí to na základe vlastnej skúsenosti, no k tomu, aby bola úspešná, jej pomohol media kit. Podrobne sa v ňom predstavila a vysvetlila, prečo by jej práca bola pre firmy prínosom.

Zdroj fotografií: Unsplash.com