Čo je identita značky? Vybudujte si skvelú značku!

0
Čo je identita značky? Vybudujte si skvelú značku!

Rovnako ako vás vaša osobná identita robí jedinečným, je identita vašej značky špeciálnou prísadou vášho podnikania, ktorá vás odlišuje od všetkých ostatných. A dizajn identity vašej značky? Je to to, čo formuje vašu spoločnosť.

Ale čo je to vlastne identita značky? Čo to má spoločné s dizajnom? A ako vytvoríte silnú identitu značky, ktorá posunie vaše podnikanie na vyššiu úroveň? Tu je rozpis toho, čo budete potrebovať vedieť:

  • Čo je identita značky?
  • Ako vytvoriť silnú identitu značky
  • Dizajn: základ identity vašej značky
  • Rozvíjanie dizajnu vašej značky
  • Typografia
  • Paleta farieb
  • Forma/Tvar
  • Navrhovanie identity vašej značky
  • Logo
  • Webové stránky
  • Balenie produktu
  • Vizitky
  • Dizajn e-mailu
  • Vytvorte sprievodcu štýlom značky

Čo je identita značky?

Začneme s definíciou. Čo znamená pojem identita značky?

Identita značky je súborom všetkých prvkov, ktoré firma vytvára, aby svojmu spotrebiteľovi ukázala správny imidž. Identita značky sa líši od „imidžu značky“ a „značky“, aj keď sa tieto pojmy niekedy považujú za vzájomne zameniteľné.

Farebná a zábavná identita značky od pecas

Pojem branding označuje marketingovú prax aktívneho formovania výraznej značky. Značka je vnímanie spoločnosti v očiach sveta.

Povedzme, že ste študent strednej školy. Ako nešikovný predpubertálny človek chcete byť vnímaný ako cool a chcete byť pozvaný k najlepšiemu stolu v kaviarni. Ale nemôžete prinútiť ostatných, aby mali o vás takýto obraz. Ak chcete značku rozvíjať, musíte urobiť nejakú prácu.

Takže budete sledovať tie správne kanály na YouTube, aby ste vždy vedeli o najnovšom meme. Možno začnete pracovať na tom, aby ste sa zlepšili v tanci. Alebo sa naučíte látku tak dobre, že ohúrite svojho učiteľa prírodných vied.

Tieto akcie sú prácou, ktorú vynakladáte na vytvorenie požadovaného obrazu; sú vašou značkou.

Nakoniec si našetríte peniaze na nákup nových topánok Adidas, po ktorých každý túži. Dáte si spraviť nový účes. Pripojíte sa k tanečnej skupine.

Tieto hmatateľné prvky – topánky, účes, členstvo v tíme – to je identita značky.

Identita vašej značky je to, vďaka čomu vás vaši zákazníci okamžite spoznajú.

Vaše publikum si spojí identitu vašej značky s vaším produktom alebo službou. A práve táto identita vytvára spojenie medzi vami a vašimi zákazníkmi, buduje lojalitu zákazníkov a určuje, ako budú vaši zákazníci vnímať vašu značku.

Ako vytvoriť silnú identitu značky

Musíte vedieť, kto ste.

Predtým, ako zistíte, aké hmatateľné prvky chcete, aby tvorili vašu identitu značky, musíte vedieť, kto ste ako značka.

Kto ste ako značka, sa skladá z niekoľkých kľúčových prvkov:

  • Vaša misia (aké je vaše „prečo?“)
  • Vaše hodnoty (aké presvedčenia riadia vašu spoločnosť?)
  • Osobnosť vašej značky (ak by bola vaša značka osoba, akú by mala osobnosť?)
  • Vaše jedinečné umiestnenie (ako sa odlíšite od konkurencie?)
  • Hlas vašej značky (ak by vašou značkou bola osoba, ako by komunikovala?)

Tieto prvky definujú vašu značku a predtým, ako začnete budovať identitu svojej značky, je dôležité, aby ste každému jasne porozumeli.

Identita značky od sheva

Ak máte problém zistiť, kto presne ste, nezúfajte. Niekedy všetko, čo potrebujete, je jednoduchý brainstorming, ktorý vám pomôže ujasniť si, kto ste ako značka.

Opýtajte sa sami seba:

  • Prečo som začala s týmto biznisom?
  • Aké sú presvedčenia a hodnoty, ktoré sú pre mňa ako živnostníka / firmu dôležité?
  • Čo robím lepšie ako ktokoľvek iný?
  • Čo ma robí výnimočnou?
  • Ak by som mohla svoju značku opísať tromi slovami, aké by to boli?
  • Aké tri slová by sme chceli počuť pri opise našimi zákazníkmi?

Akonáhle ste si ujasnili, kto ste ako značka, je čas vybudovať si identitu, ktorá oživí vašu značku a ukáže, kto ste ľuďom, na ktorých vám najviac záleží: vašim zákazníkom.

Dizajn: základ identity vašej značky

Rovnako ako Adidas vybudoval identitu značky vašej osobnosti stredoškolskej hviezdy, váš dizajn je to, čo vytvorí identitu značky vašej spoločnosti.

Aktíva vášho firemného dizajnu sú hmatateľné prvky, ktoré určia, ako bude vaša značka vnímaná. Veci ako vaše logo, váš obal, váš webový dizajn, vaša grafika sociálnych sietí, vaše vizitky a uniformy, ktoré nosia vaši zamestnanci.

Inými slovami, definovať svoj dizajn = definovať identitu svojej značky = vybudovať úspešnú firmu, ktorá je presným vyjadrením toho, kto ste ako značka.

Ako teda presne vylepšiť svoj dizajn a vybudovať identitu značky, ktorá posunie vaše podnikanie na vyššiu úroveň?

Rozvíjanie dizajnu vašej značky

Predtým, ako začnete vytvárať svoje dizajnové prvky, musíte začať od základov a uzamknúť základy vašej dizajnovej štruktúry: stavebné kamene identity vašej značky.

Stavebné bloky, ktoré si budete musieť určiť pred vytvorením svojich návrhových prvkov, zahŕňajú:

1. Typografia

Typografia sa vzťahuje na – uhádli ste – písmo (alebo typ), ktoré si vyberiete pre svoje značkové materiály. Je obzvlášť dôležité vyberať fonty loga a značiek múdro. Existujú štyri hlavné typy typografie:

  • serif
  • sans serif
  • skript
  • display

Pätkové písmaserif (ako Times New Roman alebo Garamond) majú na konci každého písmena niečo, čo vyzerá ako kotva (alebo pre niektorých ľudí malé nôžky). Táto klasická typografia je skvelá, ak chcete, aby vaša značka pôsobila dôveryhodne, tradične a len trochu ako zo starej školy.

Bezpätkové písma – sans serif. Ak je „pätka“ noha, „bezpätková“ je bez nohy. Bezpätkové písma (ako Helvetica alebo Franklin Gothic) sú písmená, ktoré majú hladké okraje a chýba im kotva alebo „nohy“ ich pätkových náprotivkov. Bezpätkové písma dodávajú značkám elegantnejší a modernejší vzhľad.

Typografia písma script napodobňuje kurzívy rukopis (toľko o všetkých hodinách kurzívy na základnej škole!). Tieto fonty (ako Allura alebo Pacifico) môžu byť skvelým spôsobom, ako dodať vašej značke luxusný alebo ženský nádych.

Zobrazovacie písma display sú akosi vo vlastnej lige. Každé zobrazované písmo má špecializovaný prvok, či už ide o nezvyčajný tvar písmen, obrysy, tieňovanie alebo umeleckejší/ručne nakreslený okraj (spomeňme si na zosvetľujúce písmo od Metallica). Chcete urobiť odvážne vyhlásenie a vytvoriť identitu značky, na ktorú ľudia tak skoro nezabudnú? Display písmo je skvelý spôsob, ako to urobiť.

Typografia, ktorú si zvolíte, prezradí veľa o vašej značke, preto si fonty vyberajte rozumne.

2. Paleta farieb

Sprievodca štýlom identity značky so zelenými a šedými farbami značky

Sprievodca značkami s farbami značiek od ludibes

Ďalej je na rade farba. Ľudia – vrátane vašich potenciálnych zákazníkov – majú psychologické väzby na rôzne farby a strategické používanie farieb značky a farieb loga môže mať vážny vplyv na to, ako vašu značku vníma publikum.

Tu je to, čím môžu farby dúhy (plus niekoľko doplnkov) pomôcť vašej značke:

Červená: Červená je farbou vášne a vzrušenia. Je to ideálna voľba, ak je identita vašej značky hlasná, mladistvá a vzrušujúca.

Oranžová: Oranžová je ďalšou vysokoenergetickou farbou a je skvelá, ak chcete pôsobiť priateľsky a hravo. Používa sa menej často ako červená, takže tiež vyniknete.

Žltá: Žltá, farba slnka, je predovšetkým o šťastí. Vďaka veselej atmosfére je to dobrá voľba, ak sa chcete cítiť zábavne, prístupne a cenovo dostupne.

Zelená: Neuveriteľne všestranná farba, zelená sa dá použiť takmer pre akúkoľvek značku. Ľudia, keď vidia zelenú, myslia na dve veci: peniaze alebo prírodu. Ak je vaša značka spojená s niektorou z týchto vecí, zelená je obzvlášť dobrá voľba.

Modrá: Univerzálne najatraktívnejšia farba v spektre, modrá, môže pomôcť vašej značke pôsobiť stabilnejšie a dôveryhodnejšie, takže ak chcete osloviť širokú demografickú skupinu – a primäť ich, aby vám v tomto procese dôverovali – vyberte si modrú.

Fialová: Fialová je farbou kráľovskej rodiny, takže ak chcete dosiahnuť luxusný vzhľad svojej značky, je to bezpečná stávka.

Ružová: Správne alebo nesprávne, ružová je kultúrne spojená so ženskosťou, takže ak je vaša značka zameraná na ženy, ružová by mala byť jednoznačným kandidátom na farbu vašej značky. Je to tiež skvelá farba pre značky s jemnou alebo luxusnou identitou.

Hnedá: Hnedá je možno najmenej používaná farba v rámci celého brandingu, ale v skutočnosti by to mohlo byť vo váš prospech! Kedykoľvek urobíte niečo iné, pomôže vám to vyniknúť. Hnedá môže tiež pomôcť ľuďom vnímať vašu značku ako drsnú alebo mužnú.

Čierna: Ak chcete byť vnímaní ako moderná alebo sofistikovaná, nie je nič také klasické a efektívne ako čierna.

pixabay.com

3. Forma/Tvar

Pokiaľ ide o vaše návrhy, musíte tiež myslieť na formu a tvar. Je to jemný, ale účinný prvok, ktorý možno použiť na posilnenie želanej reakcie vašich zákazníkov: napr. na logo, ktoré je plné kruhov a mäkkých okrajov, budú ľudia reagovať inak ako na logo, ktoré je ostré a hranaté.

Tu je návod, ako môžu rôzne formy formovať identitu vašej značky:

Okrúhle tvary – ako sú kruhy, ovály a elipsy – sú o teplých a fuzziech. Značky, ktoré obsahujú oblé tvary, môžu vytvárať pocity komunity, jednoty a lásky. Zaoblené hrany môžu byť tiež vnímané ako ženské.

Tvary s rovnými hranami – ako sú štvorce, obdĺžniky a trojuholníky – nútia ľudí premýšľať o sile a efektívnosti.

Abstraktné línie vytvárajú pocit stability a dôveryhodnosti, ale musíte byť opatrní: ak tvary nie sú vyvážené niečím zábavným, ako sú dynamické farby, môžu pôsobiť neosobne a nedokážu sa spojiť s vašimi zákazníkmi.

Rovné línie majú tiež svoje dôsledky: vertikálne línie naznačujú mužnosť a silu, zatiaľ čo horizontálne línie naznačujú pokoj a jemné vibrácie.

Navrhnutie identity vašej značky

Keď ste objavili stavebné kamene svojho dizajnu, je čas spolupracovať s dizajnérom, aby ste oživili identitu vašej značky a pretavili ju do hmatateľných dizajnových aktív.

Identita vašej značky môže byť vyjadrená v ľubovoľnom počte prvkov. V závislosti od povahy vášho podnikania môže byť jedno alebo druhé aktívum viac alebo menej dôležité.

Napríklad reštaurácia by mala veľa premýšľať o svojom menu a priestore. Digitálna marketingová agentúra sa však musí viac zamerať na svoje webové stránky a stránky sociálnych médií.

kaviaren
pixabay.com

Medzi bežné prvky identity značky patria:

1. Logo

Návrh loga je základným kameňom identity vašej značky. Pri práci s dizajnérom by ste sa mali zamerať na to, aby vaše logo obsahovalo nasledujúce prvky:

  • Jasne vyjadruje, kto ste a čo si ako značku ceníte;
  • Je vizuálne príťažlivé: jednoduché, čisté a prehľadné;
  • Je klasické, ale zároveň trendy: posledná vec, ktorú chcete je, aby vaše logo vyšlo z módy do 6 mesiacov;
  • Zodpovedá štandardom vášho odvetvia – a ak sa odkloníte, urobte to zámerne;
  • Urobí na vaše publikum trvalý dojem.

Tiež sa musíte uistiť, že váš dizajnér doručí vaše logo vo viacerých formátoch (napríklad čiernobiela verzia alebo viacero veľkostí), aby ste zaistili, že vždy budete mať logo, ktoré potrebujete – a že každé bude v súlade s identitou vašej značky.

Zistite viac o tom, ako navrhnúť dokonalé logo alebo web.

2. Webová stránka

Vaša webová stránka je jedným z najreprezentatívnejších aspektov identity vašej značky. Najmä ak prevádzkujete online obchod alebo digitálny produkt, vaši zákazníci si určite skontrolujú váš web skôr, ako sa rozhodnú s vami obchodovať. Vaša webová stránka je miestom, kde by sa mala vaša identita značky prejaviť v plnej sile.

3. Balenie produktu

Fľaše Rose Finch gin od sikaramel

Ak je váš produkt fyzický, potom je obal produktu kľúčom k prilákaniu tých správnych zákazníkov. Či už premýšľate o fľaši na nápoj alebo o e-maile, ktorý pošlete svojim zákazníkom, ktorí si kúpili oblečenie z vášho e-shopu, nepodceňujte hodnotu dobrého dizajnu pri zlepšovaní zážitku. Balenie je úžasná príležitosť, aby váš dizajn zažiaril.

3. Vizitky

Ak robíte akýkoľvek druh podnikania, budete sa musieť zásobiť vizitkami. Dobre navrhnutá biznis karta ponúka šancu posilniť pozitívnu mienku o sebe v očiach potenciálnych klientov alebo zákazníkov.

Pokiaľ ide o dizajn vizitky, urobte to jednoducho: logo vašej spoločnosti na jednej strane vizitky a kľúčové osobné údaje na druhej strane.

Naučte sa, ako navrhnúť dokonalú vizitku.

4. Dizajn e-mailu

E-mail je skvelý spôsob, ako zaujať svojich zákazníkov a podporiť podnikanie. Väčšina ľudí je však preťažená doručenou poštou, takže ak chcete rozšíriť svoje podnikanie prostredníctvom e-mailu, potrebujete správnu dizajnovú stratégiu, aby ste sa odlíšili.

Zamyslite sa nad účelom e-mailu. Snažíte sa nadviazať osobné spojenie? Potom to urobte krátke, milé a jednoduché. Snažíte sa vzdelávať? Potom ho dobre naformátujte, aby bol ľahko čitateľný a skenovateľný, a pridajte niekoľko obrázkov. Snažíte sa svojim zákazníkom povedať o novej línii oblečenia, ktorú ste spustili? Zamerajte sa na niekoľko úžasných fotografií produktov.

Vytvorte si sprievodcu štýlom značky

Sprievodca štýlom značky je nevyhnutnosťou na zachovanie identity vašej značky.

Keď už máte svoje dizajnové prvky, musíte sa uistiť, že sa používajú správnym spôsobom, a preto si určite budete chcieť vytvoriť sprievodcu štýlom značky. Tento dokument načrtáva, kedy a ako používať vaše dizajnové prvky, ako aj to, aký dizajn robiť a nerobiť pre vašu značku. A zaistí, že budúci dizajn je v súlade s identitou vašej značky a vytvára u vášho publika to správne vnímanie.

Konzistentnosť je kľúčom k vytvoreniu silnej identity značky.

Určite by ste nechceli, aby vaša značka vyzerala na sociálnych sieťach úplne inak ako na vašej webovej stránke. To by zmiatlo zákazníkov a vaša značka by sa cítila menej dôveryhodná a profesionálna. Preto sa vždy držte sprievodcu značkou, ktorý pokrýva všetky rôzne prvky identity vašej značky. To vám umožní dlhodobo budovať povedomie o značke a jej lojalitu.

Identita značky v skratke

Identita vašej značky je to, čo vás odlišuje od kopy konkurentov a ukazuje vašim zákazníkom, kto ste a čo môžu očakávať od spolupráce s vami. A ak chcete, aby bola vaša značka vnímaná v pozitívnom svetle, je dôležité, aby ste vyzdvihli identitu svojej značky a vytvorili návrhy, ktoré vašim zákazníkom presne vystihujú, kto ste. A teraz, keď už viete, ako túto identitu vylepšiť, je čas začať ju navrhovať.

Zdroj: 99designs.com

žiadne príspevky na zobrazenie