Čo je to newsletter a o čom v ňom písať?

0
Čo je to newsletter a o čom v ňom písať?

Newsletter je hromadný email, ktorý svojim zákazníkom posielaš, keď na to od nich dostaneš súhlas alebo o to požiadajú sami. Hovoríš v ňom zvyčajne o svojich novinkách.

Z hľadiska online marketingu je to jeden z najefektívnejších nástrojov, čiže doň neinvestuješ veľa peňazí a zásah môžeš mať obrovský. Výhodou tiež je, že dokážeš zaznamenať hmatateľný (merateľný) výsledok. Zasielanie newsletter-a je výborné na udržiavanie kontaktu so zákazníkmi (pripomínanie sa im) a rovnako dobre funguje ako predajný kanál.

Ako s ním začať?

Najprv vždy uvažuj nad tým, komu ideš písať. Poznáš svojho potenciálneho zákazníka? Ideš osloviť nového alebo už existujúceho zákazníka?

Neposielaj newsletter keď:

  • Máš pocit, že doňho nemáš čo napísať a posielaš ho len z povinnosti, že niečo musíš. Čokoľvek robíš, rob to s radosťou a úsmevom na tvári, inak to nemá zmysel. Takže ak píšeš s nechuťou, len preto, aby si vytvorila nejaký obsah, jednoducho sa na to vykašli.
  • Ak mu chýba originálnosť a neobsahuje pridanú hodnotu. Nemusí to byť len nejaký extra bonus pre zákazníka. Z vytvoreného obsahu musíš mať úprimný pocit, že ním druhu stranu obohatíš a dávaš niečo zo seba. Tvoj čitateľ sa dozvie niečo nové a možno to bude niečo, čo mu prinesie radosť.

Pošli ho (pre zopakovanie):

  • Keď si ho napísala s radosťou :)
  • Keď máš pocit, že obsahuje pridanú hodnotu

Čo znamená dobre napísaný newsletter?

  • Taký dobrý newsletter upúta zákazníka hneď v úvode, čiže má parádny názov
  • Vyhýbaj sa klišé, oficialitám, komplikovaným a nekonečne dlhým názvom. Ak upútaš v predmete správy a vyvoláš zvedavosť, vyhrala si! Hop! Teraz si ho zákazník otvorí. V opačnom prípade je to trop a tvoj newsletter putuje do koša. Z názvu by malo byť jasné, o čom bude ďalší obsah.
  • Personalizuj – nemusíš hneď zákazníka oslovovať menom, ale pozri sa na jeho históriu. Čo si u teba kúpil? Vieš mu odporúčať napríklad novinku z rovnakej kategórie?
  • Odmena – je super, ak má zákazník pocit, že vďaka tomu, že mu posielaš newsletter, môže mať extra výhodu/lepšiu cenu…
  • Stručný a jasný – cieľom je rýchlo otvoriť, prebehnúť čo je nové a získať extra info, čo môže byť zaujímavé pre mňa. Čiže žiadne litánie, ale písať stručne, možno i v bodoch.
  • Čerešnička na záver – alebo výzva pre zákazníka tu a teraz a len preňho ☺ Nezabudni pridať v závere prelink, možnosť nákupu alebo ďalšieho zaujímavého čítania tu a teraz. Nenechaj ho len tak odísť!

Dôležité ešte pred odoslaním!

  • Pred odoslaním si urob vždy skúšku, pošli ho napríklad aj sama sebe☺Ako newsletter vyzerá? Je konzistentný? Nerozleteli sa ti v ňom písmenká?
  • Skontroluj si pravopis. Môžeš mať skvelý obsah, ale je ti na nič, ak niekomu udrie do oka očividná pravopisná chyba.
  • Nezabudla si na odkazy? Prípadne obrázok?
  • Pridala si svoj podpis?
  • Bonus je, keď máš možnosť svoj newsletter aj graficky spracovať.

Chceš sa dozvedieť viac o tom, ako používať nástroje online marketingu? Nechaj si zasielať naše novinky a nič ti neutečie:)

Pripravujeme pre teba aj nasledujúce blogy:

  • Akým spôsobom zákazníka presvedčiť, aby chcel odoberať tvoj newsletter?
  • Ako si vybudovať databázu emailov
  • Ako si vybrať správny newsletter systém

žiadne príspevky na zobrazenie