Marketér vytvoril službu, vďaka ktorej nemusíte nikam chodiť za vínom. Virtuálny someliér sa o všetko postará za vás!

0
Marketér vytvoril službu, vďaka ktorej nemusíte nikam chodiť za vínom. Virtuálny someliér sa o všetko postará za vás!

Juraj Kadlec vytvoril unikátny koncept vínneho predplatného, kde vám someliér na mieru vyberie vína a pošle vám ich priamo domov. Okrem toho vlastní digitálnu agentúru INNOVATIONS, ktorá pomáha podnikateľom v rozbehnutí predaja. V rozhovore nám prezradil:

  • aké vína najviac chutia Slovákom
  • vedia Slováci rozoznať kvalitné víno?
  • čím sa jeho agentúra zaoberá
  • čo je v dobrom marketingu najdôležitejšie
  • ako využívať sociálne siete

Vytvorili ste zaujímavý koncept Wine Door Club, prezradili by ste, o čom je?

Wine Door Club je vínne predplatné pre všetkých ľudí, ktorí radi objavujú chutné vína so zaujímavým príbehom. Klub funguje ako váš osobný someliér, eshop a kuriér v jednom. Osobný someliér vám vyberie každý mesiac inú selekciu vín na mieru, vyberáme z tisícov svetových a slovenských vín a vždy vám prinesieme niečo nové. Navyše nemusíte nikam chodiť, všetko prebieha online a na konci mesiaca stačí len počkať na kuriéra, ktorý vám prinesie selekciu vín rovno k dverám.

Tento systém predplatného funguje na celom Slovensku?

Áno, služba je dostupná všade na Slovensku. Gro našich členov je z Bratislavského kraja, avšak máme členov aj iných častí Slovenska a verím, že ich bude pribúdať ešte viac. Našu službu momentálne využívajú aj v Michalovciach, Košiciach, Žiline a ďalších mestách…

Vyberáte vína sám alebo máte aj someliéra?

Výber vín má na starosti náš someliér Erik Dorušinec, ktorý má za sebou someliérsku kvalifikáciu, skúsenosti a vínu sa venuje na plný úväzok. Svoje vedomosti obhájil na domácich aj medzinárodných someliérskych súťažiach a pôsobil aj v zážitkovej reštaurácii v centre Bratislavy, v ktorej pripravovali zážitkové ochutnávky.

Aké vína sa k vám dostanú, podľa čoho si vyberáte dodávateľov?

Vyberáme ich podľa toho, ako širokú ponuku majú k dispozícii, ale aj podľa unikátnosti značiek. Máme najväčších dodávateľov na Slovensku, ale zároveň pracujeme aj s menšími, ktorý sa sústreďujú len na niekoľko zaujímavých značiek a s niektorými vinármi komunikujeme aj napriamo. Vďaka tomu vieme našim členom prinášať nové a zaujímavé vína, ktoré len tak niekde nekúpia.

Ako vyberáte vína do boxov?

Pri výbere si zakladáme veľa na našich preferenciách a osobných skúsenostiach s vínami. Vína kombinujeme tak, aby boli odlišné a perfektne sadli do konceptu boxu. Do výberu vstupujú faktory ako odroda vína, krajina pôvodu, kvalita, príbeh za samotným výrobcom a aj našej sympatii… Je toho naozaj veľa čo musí do seba zapadnúť.

Ako vína navzájom kombinujete?

Radi vytvárame zaujímavé kombinácie, ako napríklad Chardonnay vyrobené metódou sur lie, ktorá pridáva vínu nezabudnuteľnú maslovo-brioškovú arómu. Takéto víno kombinujeme s niečím ľahším, ako je napríklad mladý a svieži rakúsky Grünner Veltliner. Nakoniec zakoponujeme autentickú Peseckú leánku spod vulkánu.

Ide hlavne o rozmanitosť v každej selekcii. Rovnako aj šumivé vína sa snažíme predstaviť ľuďom nie všetko čo má bublinky je prosecco či šampanské. Aj tu je veľa druhov, štýlov a metód výroby. Každá je niečim zaujímavá a vie nám ponúknuť okrem bubliniek aj krásny zážitok.

Rozmýšľali ste ponúknuť svoje služby aj do zahraničia?

Rozmýšľal, ale zatiaľ to nie je na programe dňa, stále vidím veľký priestor na Slovensku. Navyše službu som spustil v júni tohto roka a momentálne je dôležité odladiť ešte veľa ďalších vecí. Keď sa toto podarí a budem v tom vidieť zmysel, tak sa serióznejšie zamyslím aj nad expanziou do zahraničia. Páči sa mi napríklad rakúsky alebo slovinský trh.

Aké vína sú na Slovensku najpopulárnejšie? Čo majú Slováci radi?

Vo víne sú rôzne trendy, tak ako aj v iných oblastiach a preto sa nedá s presnosťou povedať, že čo majú Slováci najradšej. Dnes bezpodmienečne najviac letí prosecco. Je nekomplikované, svieže  a veľmi dobre sa popíja celé letné večery. Mnohí sú zvyknutí na istú chuť a neradi experimentujú a stavia na starú klasiku. Ale máme tu aj milovníkov vína, ktorí skúšajú stále niečo nové a radi objavujú nekonečné vône a chute vín.

Vedia podľa vás Slováci oceniť a rozoznať dobré víno?

Samozrejme, Slováci majú radi kvalitné víno. Myslím si však, že je stále potrebná edukácia a inovatívne služby, ako sú napríklad tá naša. Videl som to vždy na sebe, že aj keď som bol na mnohých ochutnávkach, či už festivalových alebo priamo u výrobcov, stále som si nerád kupoval víno sám. Dôvod bol veľmi jednoduchý, ponuka vín, ktoré sú k dispozícii je hrozne veľká a nevedel som si z nej vybrať. Vždy som si radšej nechal poradiť od niekoho, kto sa v tom vyznal. Dá sa povedať, že tu sa pomaly začala formovať myšlienka na založenie Wine Door Club.

Aké vína preferujete vy sám?

Mám veľmi široké spektrum chutí a skôr záleží od mojej aktuálnej nálady. Vždy si rád pochutnám na dobrom sauvignone, šampanskom prípadne výraznom červenom víne. V poslednej dobe mi veľmi zachutili aj naturálne proseccá a sekty. Vďaka Erikovým výberom nemám núdzu o rozmanité a zaujímavé vína.

Roky ste pôsobili v marketingu a zaoberáte sa online marketingom. Priblížite nám koncept vašej agentúry INNOVATIONS?

INNOVATIONS je growth hacking agentúra. Pre klientov tvoríme komplexné stratégie pre rast biznisu, hackujeme predaj a systematicky budujeme značky. Okrem toho vlastníme agentúru Mementum, ktorá sa ako jediná na Slovensku a Čechách špecializuje výhradne na meme marketing.

Čo je podľa vás kľúčom úspechu v marketingu?

Kombinácia strategického prístupu s agilnosťou a schopnosťou vedieť meniť prístup za chodu. Strategický prístup je dôležitý lebo dáva podnikaniu komplexný pohľad na vec a zakladá si na dlhodobej udržateľnosti. Pokiaľ riešim veci strategicky, tak sa na ne pripravím — spravím si prieskum trhu, konkurencie, zrelosť trhu, zadefinujem si biznisové ciele, rozpočet a KPI’s. Na základe toho si vytvorím plán a ide sa na vec.

Avšak, ako to v živote býva, nie všetko ide podľa plánu a vtedy nastupuje ten agilný prístup a schopnosť vedieť sa takticky prispôsobiť situácii, v ktorej sa nachádzam. A teraz nejde len o reklamné kampane, ktoré mi bežia na Facebooku, možno niekde nesprávne komunikujem benefity produktov, mám nesprávne nastavený pricing, prihováram sa nesprávnej cieľovke alebo sa jej prihováram jednoducho zle. Marketing treba vnímať v kontexte celého biznisu, nie ako úplne samostatnú disciplínu.

A pokiaľ to neviete spraviť, tak oslovte profesionálnu agentúru, ktorá vám s tým pomôže. Bude to síce niečo stáť, ale bude to lacnejšie ako by ste mali sami tápať povedzme 3 roky a potom si povedať, okay, čo by na to povedala agentúra.

Aký máte názor na sociálne médiá? Je dobré využívať všetky, alebo vsadiť na jeden kanál?

Moje odporučenie je sústrediť sa na jednu – dve platformy, vyladiť si komunikáciu tam, a keď to bude mať zmysel, pustiť sa do ďalšej. Určite neodporúčam riešiť všetky naraz. Každá platforma vyžaduje individuálny prístup a teraz si predstavte, že si musíte pripraviť obsahový plán samostatne na Linkedin, Facebook, Instagram alebo TikTok. Nezdá sa to, ale je s tým kopa roboty a namiesto toho, aby ste to spravili, budete zavalený toľkými úlohami, že skončíte skôr ako začnete. A to určite nechcete, sociálne siete sú v dnešnej dobe must pre každý biznis.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

Byť zdravý, spokojný a byť pánom svojho času a mať zarábajúce firmy, ktoré ma budú baviť.

Skúste nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu k vlastnému podnikaniu

V prvom rade product market fit. Zistite, či bude dopyt po tom, čo chcete predávať. Ak nemáte zákazníkov, nemáte podnikanie. Ono to znie ako banalita, ale už som sa s tým stretol veľmi veľakrát, že podnikateľ išiel na trh s niečím, po čom nebol žiaden alebo minimálny dopyt. K tomu ako nájsť nápad, ktorý predáva som spísal návod na našom blogu. Prípadne si vytvorte minimálny životaschopný produkt a začnite ho testovať na cieľovej skupine, to vám napovie, či vaše podnikanie má uplatenie na trhu.

Zároveň sa pripravte na to, že musíte niečo do biznisu investovať. Ak máte radi pekné veci a chcete, aby aj výstupy a projekty, ktoré sú vaše, boli dielom, na ktoré ste hrdá. Preto treba rátať s tým, že bude treba investovať do identity značky, textov, webu a pod. Myslím, že v dnešnej dobe a pri takej veľkej konkurencii je dôležité mať biznis, ktorý vie komunikovať svoje benefity a odlišnosť od konkurencie.

A ak si nie ste istý, že chcete ísť do toho naplno hneď od začiatku, tak podnikajte popri práci. To vám nikto nezakazuje a vám to dáva istotu a krásny priestor na realizáciu a testovanie vašich ideí v praxi. Začnete v malom, bez rizika, a postupne budujete ďalej.

 

 

žiadne príspevky na zobrazenie