Facebook buduje audio chatovací produkt, ktorý je podobný novej obľúbenej aplikácii Clubhouse. Cieľom sociálnej siete je expandovať do nových foriem komunikácie.
Sociálna sieť Clubhouse sa v priebehu pár mesiacov stala pojmom. Umožňuje ľuďom zhromažďovať sa v audio chatovacích miestnostiach, aby hovorili o rôznych témach. Mark Zuckerberg, výkonný riaditeľ Facebooku, sa v nedeľu sa objavil v aplikácii Clubhouse.
Vedúci predstavitelia Facebooku nariadili zamestnancom, aby vytvorili podobný produkt, uviedli ľudia zo zákulisia firmy, ktorí ešte nemali oprávnenie verejne hovoriť. Produkt je podľa nich v rannej fáze vývoja.
Vyjadrenie Facebooku
“Spájame ľudí prostredníctvom audio a video technológií už mnoho rokov a neustále skúmame nové spôsoby, ako túto skúsenosť vylepšiť pre ľudí,” uviedla hovorkyňa Facebooku Emilie Haskell.
Zástupca spoločnosti Clubhouse to odmietol komentovať. Facebook rád preniká do nových technológií a sleduje médiá, ktoré priťahujú používateľov, najmä ak je toto publikum mladé. Zuckerberg kúpil aj sieť na zdieľanie fotografií Instagram, aplikáciu na zasielanie správ WhatsApp a spoločnosť Oculus pre virtuálnu realitu.
Facebook kopíruje
Facebook je v Silicon Valley známy aj tým, že je schopný kopírovať svojich konkurentov. Instagram v roku 2016 skopíroval jednu z charakteristických čŕt konkurenčného Snapchatu, Stories, ktoré umožňujú používateľom zdieľať krátke videá a fotografie.
Minulý rok Instagram debutoval funkciou Reels, video-produkte podobnom TikToku. Keď sa minulý rok stala populárnou telekonferenčná služba Zoom, spoločnosť Facebook rýchlo vytvorila službu Rooms, službu, ktorá umožňovala skupinový videohovor. A tento rok Facebook pracoval na konkurenčnom produkte Substack, populárnu službu informačného bulletinu.
Spoločnosť Facebook sa pustila do vývoja aplikácií prostredníctvom svojho tímu pre experimentovanie s novými produktmi. Tím pracoval okrem iného aj na aplikáciách na púšťanie a tvorbu podcastov, cestovných aplikáciách a hudobných aplikáciách.
Clubhouse len pre pozvaných
Clubhouse, ktorú minulý rok založili podnikatelia Paul Davison a Rohan Seth, sa medzi elitou Silicon Valley presadila ako súkromná aplikácia pre iPhone. Zaujímavé na tom bolo to, že išlo o službu iba pre pozvaných. Každý nový člen získa dve pozvánky, ktorými môžu umožniť prístup dvom svojim kamarátom. Aplikácia je zatiaľ v „beta verzii“, čo znamená, že pred globálnym vydaním je stále v testovacom štádiu.
Po prihlásení do Clubhouse môžu používatelia vytvárať miestnosti venované rôznym témam. Namiesto videa alebo textu sa preferuje skutočný hlasový rozhovor. Veľkosti “izieb” sa líšia od malých, intímnych, po tisíce ľudí, ktorí počúvajú alebo sa zúčastňujú. Prečítajte si viac o službe Clubhouse.
“Klubovňa” prekvitala najmä počas pandémie, keď ľudia hľadali spôsoby, ako sa spojiť, pričom mohli zostať izolovaní. Aplikácia je na vrchole rebríčka Apple App Store v krajinách ako Nemecko, Taliansko, Japonsko a Turecko. Na nedávnom internom stretnutí jeho zakladatelia Davison a Seth uviedli, že Clubhouse má dva milióny nových používateľov týždenne.
Známe osobnosti v “Klubovni”
V aplikácii sa objavili desiatky celebrít – od Drakea a Tiffany Haddishovej po Jareda Leta a spoluzakladateľa spoločnosti Instagram, ktoré sa zapojili do rôznych diskusií a pomocou tejto služby propagovali svoje projekty. Investori si to všimli. Vlani bola ocenená na 100 miliónov dolárov. Medzi jej investorov patrí napríklad spoločnosť rizikového kapitálu Andreessen Horowitz a viac ako 180 ďalších.
Aj iní sa snažia konkurovať Clubhouse. Twitter testuje produkt s názvom Spaces, ktorý ponúka podobnú funkciu rozhovoru. Rozšíril sa aj medzinárodný záujem. V pondelok bola aplikácia v Číne zablokovaná po tom, čo sa tam pridali ľudia z Taiwanu, Hongkongu a ďalších krajín, aby zdieľali svoje názory na témy od politických po všedné.
V Clubhouse sa začali objavovať technickí titáni. Minulý mesiac Elon Musk, najbohatší človek sveta, súhlasil s rozhovorom v klube Clubhouse s dvoma technológmi zo Silicon Valley, Sriramom Krishnanom a Aarthim Ramamurthym, ktorí v noci organizujú nočnú talkshow s názvom „Good Time“. To prinieslo príval záujmu. V nedeľu prišiel do talkshow „Good Time“ nečakaný hosť, Mark Zuckerberg. Hovoril o budúcnosti rozšírenej a virtuálnej reality a plánoch Facebooku.
www.nytimes.com