Novinka vo svete sociálnych sietí, ktorá spôsobila ošiaľ – Clubhouse je len pre vyvolených!

0
Novinka vo svete sociálnych sietí, ktorá spôsobila ošiaľ – Clubhouse je len pre vyvolených!
unsplash.com

Momentálne patrí k najsťahovanejším aplikáciám v App Store. Clubhouse je audio-chatová aplikácia pre sociálne siete určená iba tým, ktorí sú pozvaní. Na svete sa objavila v roku 2020, spustili ju vývojári softvéru Alpha Exploration Co.

V decembri 2020 sa jej hodnota vyšplhala na sumu takmer 100 miliónov dolárov. Už 21. januára 2021 jej hodnota vzrástla na miliardu amerických dolárov.

Clubhouse (v preklade Klubovňa) bola uvedená do používania na zariadení iOS v apríli 2020. Aplikácia si získala popularitu už v prvých mesiacoch pandémie COVID-19.

K decembru 2020 mala aplikácia 600 000 registrovaných používateľov a zostala prístupná iba na pozvanie. V januári 2021 spoločnosť oznámila, že čoskoro začne pracovať na aplikácii pre Android. Popularita Clubhouse výrazne vzrástla po interview s Elonom Muskom pre klub GOOD TIME.

Aké má Clubhouse vlastnosti?

Klubovňa ponúka širokú škálu klubov a virtuálnych miestností s rozhovormi na rôzne témy, talkshow, hudbou, vytváraním sietí, zoznamovaním, vystúpeniami, politickými diskusiami a ďalšími nápaditými možnosťami zábavy.

Niektoré príklady klubov v Clubhouse sú Startup Club, Fit, Black Wealth Matters, Leadership Reinvented, Music & Technology, Dear Young Queen, Health Is Wealth, Designkinds the Multi Creatives, NBA Fan Club, Smiling & Positivity, Afropolitan Lounge, Muslims & Friends, The Dacha, The Legacy Think Tank, Reinventing Health \ Care, The True Love Society, TikTok Marketing Secrets a Astrology and Metaphysics Club.

Aplikácia je tiež známa svojimi používateľmi z radov celebrít. Členovia ako Drake, Kevin Hart a Tiffany Haddish organizujú virtuálne rozhovory v klube Clubhouse.

Ako sa dostať k aplikácii Clubhouse?

Stiahnuť si ju môžete z obchodu App Store. Prihlásiť sa dá však len pomocou pozvánky, ktorú ste dostali od iného používateľa tejto služby a vytvoríte si váš profil. Musíte zadať svoje telefónne číslo a dostanete overovací kód. Do profilu si môžete nahrať fotografiu, napísať krátke info o sebe a prepojiť ho s vašimi účtami zo sociálnych sietí Twitter a Instagram.

Ak už ste v Clubhouse, dostanete dve pozvánky, ktoré môžete rozdať dvom ľuďom, ktorých si vyberiete. Môže to byť vaša rodina alebo známi. Aplikácia vám zobrazí vaše kontakty, ktoré už službu používajú, a následne vám navrhne známe osoby, ktoré môžete sledovať.

unsplash.com

V aplikácii sú miestnosti, kde môžete vstúpiť a pridať sa do diskusie. Ľudia v nej sú však rozdelení do dvoch skupín – na rečníkov a publikum. Ak ste v publiku, môžete len počúvať. Ale ak sa prihlásite o slovo a moderátori vás môžu presunúť k rečníkom, aby ste sa mohli zapojiť do diskusie.

Komunikácia len na základe hlasu

Je veľmi zaujímavé, akým spôsobom medzi sebou uživatelia komunikujú. Dá sa to jedine svojím hlasom. V Clubhouse si môžete písať maximálne s vašimi followermi, ale priamo v miestnostiach sa inak ako hlasom nemôžete vyjadriť.

Niektorým by mohla vadiť nedostatočná miera anonymity – vaši followeri totiž vidia, v akých miestnostiach sa momentálne nachádzate. A okrem toho by ste mali v Clubhouse používať svoje pravé meno a fotografiu.

Údajne ide o veľmi návykovú sieť, z kterej sa vám nebude chcieť odísť. S cuzími ľuďmi, ktorých nepoznáte, sa počas niekoľkých minút skamarátite tak, ako by ste ich poznali už dlho rokov.

Zdroj: wikipédia, unsplash.com

žiadne príspevky na zobrazenie