Juliana Gubišová: Ešte nikdy sa mi nestalo, že by ma vybrali spomedzi takého množstva iných záujemcov

0
Juliana Gubišová: Ešte nikdy sa mi nestalo, že by ma vybrali spomedzi takého množstva iných záujemcov

Uvažujete o zmene zamestnania? Alebo sa vraciate po materskej na trh práce a potrebujete sa naučiť niečo nové a ideálne z pohodlia domova? Mladá Juliana Gubišová mala skvelú štartovaciu pozíciu. V rozhovore nám prezradila:

  • čo jej pomohlo v kariére,
  • prečo sa rozhodla študovať,
  • aký vzdelávací program si vybrala,
  • ako odštartovať kariéru v marketingu.

Predstavíš sa nám? Čomu sa aktuálne venuješ pracovne a čomu vo voľnom čase?

Som Juliana Gubišová. Momentálne žijem a pracujem v Bratislave. Od malička som rada analyzovala a hĺbala a využitie týchto vlastností som našla v marketingu, v ktorom momentálne pracujem. Vo voľnom čase sa rada venujem sebe a chodím na nové miesta do prírody či mesta s mojím priateľom Radovanom a psíkom Keksym. Rada trávim čas aj s mojimi kamarátmi, ktorí mi otvárajú dvere do rôznych ďalších dimenzií bytia.

Pred pandémiou si bola na pozícii Office manažérky a následne si v dôsledku tejto situácie prišla o prácu. Ako si sa rozhodovala čomu sa budeš ďalej venovať?

Nebolo to ani o rozhodnutí skôr ako o chuti niečomu sa venovať. Z pozície office managerky som chcela odísť už predým. V tej práci som sa nevedela posunúť ďalej a veľmi som túžila robiť niečo, čo by ma napĺňalo. Pandémia môj odchod urýchlila. Potom prišla možnosť pracovať s Daliborom Slávikom na projekte „Neviem žiť bez kávy“ a on ma zoznámil s Luciou Stellerovou. Ona ma nakoniec oslovila, či by som chcela jej firme spravovať sociálne médiá a ako to býva zvykom, nezostali sme iba pri tom.

Ako si si hľadala novú prácu? Bolo niečo, čo ťa prekvapilo v hľadaní práce počas pandémie?

Príprava na štúdium na Digitálnej Univerzite

Prácu som si priebežne hľadala od júna 2020, aktívnejšie som začala v januári 2021. Prezerala som si klasicky raz za čas Profesiu či Pretlak, priatelia ma občas tagli v príspevku na LinkedIne, kde niekto zháňal posilu do tímu. Zisťovala som aj možnosti od známych, napr. v obchodíku Bezobalovo, či nepotrebujú pomoc. Čo ma však prekvapilo bolo množstvo ľudí, ktorí sa na pozície hlásili. Do Pantheone si ma vybrali spomedzi takmer 200 iných uchádzačov. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by ma vybrali spomedzi takého množstva iných záujemcov.

Venovala si sa online marketingu aj v minulosti alebo si nastúpila na štúdium ako začiatočník?

O online marketingu som nevedela vôbec nič. Avšak moja „celoživotná téma“ sú interpretácie: v umení, v histórii, politike. Začať sa venovať odboru, ktorý celý pracuje na spôsobe interpretácie myšlienok bolo pre mňa teda veľmi prirodzené.

Prečo si sa rozhodla pre štúdium na Digitálnej Univerzite?

V čase, keď som zisťovala, čo všetko by bolo treba pre Luciinu firmu spraviť, som si robila zopár menších kurzov k online marketingu a veľmi ma to chytilo. Od malička sa rada učím a preto keď som narazila na štúdium na DigiUni, neváhala som. Bola som podla mňa prvá prihlásená, pretože som prvú splátku zaplatila už v máji a kurz začínal v októbri.

Čo ťa najviac baví a zaujíma z oblasti online marketingu?

Najviac ma bavia nové možností, ktoré dokážu ľudí inšpirovať k akcii. Páčia sa mi napr. kampane mesta Bratislava alebo Hornbachu či Dove. Myslím si, že tvoriť kampane je komplexná záležitosť a obdivujem kontinuitu komunikácie, ktorej sa spomínané firmy držia.

Väčšinou však idem aj viac do hĺbky a študujem, prečo ľudia robia, čo robia, napríklad čítaním knihy Thinking fast and slow od Daniela Kahneemana.

Čo máš najradšej na svojej práci a čo je pre teba výzvou?

Mám veľmi rada svoju slobodu a obrovskú možnosť byť kreatívna v riešeniach. Veľmi oceňujem, že v Pantheone sú moji nadriadení ľudia, s ktorými sa veľmi otvorene a objektívne dá porozprávať o konkrétnom probléme a vieme spolu dospieť k relevantnému záveru pre daný problém. Je pre mňa však stále výzvou nevyhorieť a nájsť v celej tejto práci balans. Často si pripomínam, že práca je to, čo robím a nie to, kým som.

Aké poznatky z Digitálnej Univerzity využívaš vo svojej práci najčastejšie?

Digitálna univerzita mi dala perfektné základy vo všetkých odboroch, ktoré ponúka. To, čo ja čerpám dennodenne je nadhľad a porozumenie všetkým súvislostiam, ktoré v práci riešime. Zároveň vždy viem, že sa môžem vrátiť a zopakovať si vedomosti, ktoré som dlhšie nemala potrebu využívať a hneď budem vedieť, ako na to.

Online vzdelávanie popri práci môže byť pre niekoho náročné a vyžaduje si aj určitú mieru sebadisciplíny a time managementu. Ako si to zvládla ty? Máš nejaké tipy a rady?

So psíkom počas cvičenia jogy

Ja som mala prácu na pol úväzku, ale popri ostatných povinnostiach a lockdowne toho niekedy bolo veľa aj na mňa. Aj keď som celkom odhodalný človek, mala som obdobia, keď som nevládala a tak som jednoducho úlohy odložila nabok a vtedy prednášky nesledovala na 130% ale iba 80%.

Neskôr, keď som mala dostatok energie som si dorobila úlohy a vrátila sa k prednáškam, ku ktorým bolo treba. Myslím si, že najdôležitejšie je si zodpovedať, či poznatky z online marketingu prinesú človeku benefity alebo nie a či bude vďaka tomu rásť.

Čo by si odporučila ženám, ktoré zaujíma online marketing a chcú v ňom odštartovať svoju kariéru prípadne sa venujú marketingu na vlastnom projekte?

Na začiatok by som odporučila si jasne určiť, či sa človek dokáže plne venovať marketingu, čiže má kapacitu veľa myslieť a vymýšľať a pritom sledovať nové trendy. Ak áno, super! Ak nie, nič sa nedeje. Vtedy by som veľmi odporučila nájsť si niekoho, aj keď s minimálnym rozpočtom, napr. na správu sociálnych sietí. Vždy je lepšie ak sa to robí poriadne, aj keď v malom.

Na druhej strane, vždy sa teším keď vidím odhodlaných ľudí, ktorí chcú a sú ochotní na sebe pracovať. Verím, že kľúčom k úspechu je počúvať seba, svoje potreby a jasne, s láskavosťou ich komunikovať (aj voči sebe). Byť markeťáčka je momentálne IN, ale trendy sa menia a je možné, že za chvíľu z nich bude iba tvrdá práca. Zostáva to podstatné: skutočná potreba sebarealizácie. Hľadajte ju, doprajte si čas a verím, že prídete so skvelými kampaňami.

Aké máš plány do budúcna? V čom sa chceš ďalej rozvíjať alebo niečo nové vyskúšať?

Mám neustálu potrebu sa stále na novo inšpirovať. Budúci rok by som sa veľmi rada išla pozrieť na Cannes Lion. Môj sen je raz založiť na Slovensku niečo ako múzeum komunizmu, kde by sme sa rôznymi témami a perspektívami zaoberali našou nedávnou minulosťou.

žiadne príspevky na zobrazenie