Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN

Káva v čase „korony“ – piť či nepiť?

Kristína Baluchová
Zdieľať

Zažmúrte oči. Uchopte do rúk obľúbený nápoj a najprv sa nechajte omámiť vôňou. Či už myslíte na spomienky alebo vízie, minulosť či budúcnosť… to všetko sa dá skĺbiť do prítomnosti. Časykorony“ nás vedú sínusoidou od obáv k úvahám o istotách – no tie môžu byť častokrát dostupnejšie, než sa zdá! Stačí si tú pravú šálku kávy priblížiť k perám.

Jedno espreso, prosím!

Zdravotné benefity kávy už dávno potvrdilo mnoho výskumov – či už ide o populárne antioxidanty, prevenciu proti Alzheimerovej chorobe či určitým druhom rakovinových ochorení. Nehovoriac o psychohygiene. Šálka dobrej kávy je pre mnohých z nás rituálom, bez ktorého nemožno začať deň a týka sa to aj „home-office“ podmienok. Možno si spomeniete na časy, kedy najlepšou kávou bola „luxusná“ instantná káva.

Dnes si šálku espresa môžete objednať v každej kaviarni (a snáď si už čoskoro budete môcť pri nej i posedieť) a – je z čoho si vyberať! Počas posledných rokov dorazil i na Slovensko trend zakladania pražiarní, ktoré ponúkajú čerstvé a kvalitné zmesi káv.

Prečítajte si článok o tom, aké donáškové služby potravín fungujú

Aj takýto „voňavý biznis“ je však ohrozený súčasnou situáciou obmedzenia prevádzok. Zaujímavý projekt, ktorý pomohol udržať objednávky v potrebnej hladine, je možnosť objednať si kávu s vlastným menom. S nápadom prišla spoločnosť „Zlaté Zrnko“, ktorá je nositeľkou viacerých zahraničných ocenení za kvalitu kávy.

„Chceme aj naďalej tešiť našich zákazníkov a prinášať im kávu, ktorá im chutí,“ vysvetľuje pražiar Václav Faltus vízie do budúcna. Obavy z poklesov objednávok, ktoré u mnohých firiem vedú k až k rušeniu pracovných miest, neobišli ani jeho. Preto sa teší záujmu konzumentov a radostnej spätnej väzbe kávičkárov. Na obaloch káv by sme okrem krstných mien našli i rôzne odkazy pre budúcich obdarovaných. Zaujímavosťou je i fakt, že jednu „várku“ zdobí názov charitatívneho združenia, ktorému Zlaté Zrnko pripravilo výnimočnú zmes zdarma.  Na dobré skutky vraj treba v čase sociálnej izolácie myslieť o to viac.

Hamlet, Rómeo a Júlia, a ďalší

Zlaté Zrnko vzniklo z túžby mať doma či v kancelárii skutočne dobrú kávu. „Najskôr sme chceli kávu iba predávať, avšak keď k nám prišla zo zahraničnej pražiarne, už nebola čerstvá. Pochopili sme preto, že si ju musíme napražiť my.“, opisuje zrod Zlatého Zrnka Václav Faltus a dodáva, že prvé praženia boli plné lekcií. Mnoho kávy museli vyhodiť, no trpezlivosť priniesla unikátne zmesi.

Tie prvé dostali mená Rómeo a Júlia, preto i ďalšie kávy pripomínajú Shakespearove postavy. Hamletovu otázku „byť, či nebyť“ (kto mi odpovie, čo šľachtí ducha viac…?) pozná asi každý z nás, no v čase pandémie sa nad jej zodpovedaním radšej nezamýšľajme. Príjemnejšia je polemika „piť, či nepiť kávu“ – odpoveď nám našepkajú všetky zmysly. A je príjemné si uvedomiť, že aspoň niečo sa v „čase korony“ nezmenilo.

Tagy
Kristína Baluchová
Kristína Baluchová

I am a storyteller :-) www.kristinabaluchova.sk

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X