Ak máte nejaký sen, väčšinou je to tak, že musíte pre jeho naplnenie niečo urobiť. Khairieh Naserová našla spôsob, ako si doplniť svoje vzdelanie, ktoré jej dopomohlo k vysnenému miestu. Dnes je marketingovou manažérkou v Bloom Hair a spoluzakladateľkou bistra Arabeska a v rozhovore nám prezradila, ako sa jej to podarilo.
Predstavíš sa nám? Čomu sa aktuálne venuješ pracovne a čomu voľnom čase?
Moje meno je Khairieh Naserová a moja vášeň k marketingu začala práve na menších prednáškach a samovzdelávaním popri práci pre módny obchod CUBE. Vtedy som sa rozhodla, že 2. stupeň vysokoškolského štúdia chcem venovať marketingu.
Pred nedávnom som nastúpila na novú pozíciu marketingovej manažérky pre značku Bloom Hair – slovenskú značku, ktorá sa špecializuje na výrobu výživových doplnkov, konkrétne vitamínov na rast a zdravie vlasov. Svoj voľný čas trávim najradšej nejakou pohybovou aktivitou, obklopená mojimi priateľmi, dobrovoľničením, vzdelávaním, ale i ničnerobením (smiech). No celkovo som najšťastnejšia, keď je môj program veľmi pestrý.
Venovala si sa online marketingu aj v minulosti alebo si nastúpila na štúdium ako začiatočník?
Už pred štúdiom na Digitálnej Univerzite som pôsobila ako marketingová manažérka pre módne obchody MOLOKO a CUBE, kde som nadobudla skúsenosti s offline aj online marketingom. V období, keď som sa prihlásila na Digitálnu Univerzitu som mala pocit, že stagnujem a potrebujem si dať nejakú novú výzvu, a tak som sa prihlásila.
Prečo si sa rozhodla pre štúdium na Digitálnej Univerzite?
Chcela som prehĺbiť moje znalosti v online marketingu spoznať nových inšpiratívnych ľudí v podobe mentorov, ale aj ostatných študentov.
Na Digitálnej Univerzite mi vyhovovalo, že si sadnete k prednáške vtedy, keď si na to vyčleníte priestor a energiu.
Čo ťa najviac baví a zaujíma z oblasti online marketingu?
Vždy som mala najradšej vytváranie vzťahov s ľuďmi a tak je tomu aj v online, preto sú mi najbližšie sociálne siete, kde môžem komunikovať s naším publikom a influencermi.
Nedávno si zmenila prácu a nastúpila na pozíciu Marketingovej manažérky do e-commerce projektu Bloom Cosmetics. Ako si sa dostala k novej práci a čomu sa venuješ?
K novej práci som sa dostala prostredníctvom sociálnej siete LinkedIn, kde ma oslovil HR špecialista spoločnosti Bloom Cosmetics. Veľmi ma to potešilo, lebo táto značka je môjmu srdcu veľmi blízka. Na tejto pozícií sa prioritne venujem influencer marketingu, ale tiež sa podieľam na vývoji nových produktov, spolupráci na tvorbe kampaní a budovaní značky.
Čo máš najradšej na svojej práci a čo je pre teba výzvou?
V novej práci som dostala priestor venovať sa tomu, čo mám naozaj najradšej – budovaniu vzťahov s influencermi a výberu nových influencerov pre značku Bloom Hair, spolupráci na tvorbe produktového portfólia a budovaní značky, úprimne momentálne milujem každú časť svojej práce (úsmev).
Značka Bloom Hair je dynamická a veľmi rýchlo sa rozvíjajúca na našom a zahraničných trhoch, preto za výzvu si určite dávam neustálu prácu na sebe, aby som značku posúvala a zlepšovala sa aj ja vo svojom odbore.
S húževnatosťou a chuťou sa určite dostanete presne tam, kde si prajete byť.
Aké poznatky z Digitálnej Univerzity využívaš vo svojej práci najčastejšie?
Je ich mnoho, no najčastejšie využívam influencer marketing, sociálne siete, budovanie značky (ktorej som venovala aj záverečný projekt), Google Analytics.
Online vzdelávanie popri práci môže byť pre niekoho náročné a vyžaduje si aj určitú mieru sebadisciplíny a time managementu. Ako si to zvládla ty? Máš nejaké tipy a rady?
Priznám sa, že nie vždy som bola disciplinovaný študent, ale pri Digitálnej Univerzite mi vyhovovalo, že je online, a že si sadnete k prednáške vtedy, keď si na to vyčleníte priestor a energiu.
Môj tip je vyčleniť si na to večer, či jeden deň cez víkend, kedy sa príjemne naladíte na samoštúdium a nastavíte sa na to, že robíte niečo pre seba.
Čo by si odporúčila ženám, ktoré zaujíma online marketing a chcú v ňom odštartovať svoju kariéru prípadne sa venujú marketingu na vlastnom projekte?
Aby sa vzdelávali, stretávali s ľuďmi z marketingu, vyhľadávali príležitosti. Ak nie sú hneď presvedčené, či ísť do komplexného vzdelávania, tak začať s menšími prednáškami, ktoré robia rôzne agentúry či Digitálna Univerzita, čítať blogy, počúvať podcasty.
V súčasnej dobe je tých príležitostí veľa, najmä začnite s možnosťou, ktorá vyhovuje vám, a hlavne treba začať, spraviť ten prvý krok. S húževnatosťou a chuťou sa určite dostanete presne tam, kde si prajete byť.
Aké máš plány do budúcna? V čom sa chceš ďalej rozvíjať alebo niečo nové vyskúšať?
Určite chcem využiť každú príležitosť, aby som sa naďalej rozvíjala vo svojom odbore. Mám úprimnú radosť zo spolupráce so značkou Bloom Hair a teším sa, že budem môcť spolupracovať aj na vývoji nových produktov.
Okrem toho práve spúšťam malý rodinný gastro projekt, ktorý bol zhodou okolností mojím záverečným projektom na Digitálnej Univerzite. Aj vďaka môjmu mentorovi z Digitálnej Univerzity Pavlovi Minárovi, ktorý ma pri tvorbe projektu usmerňoval a podporoval, som nabrala odvahu sa do jeho realizácie pustiť. Čiže veľká nová výzva je priviesť k životu aj malý rodinný brand.