Ľudmila z Kresky: Naším najsilnejším „marketingom“ sú naši zákazníci, ktorí zdieľajú svoje dočasné tetovania

0
Ľudmila z Kresky: Naším najsilnejším „marketingom“ sú naši zákazníci, ktorí zdieľajú svoje dočasné tetovania

Chceli by ste mať krásne ozdobenú ruku alebo členok, ale bojíte sa dať si trvalé tetovanie? Môžete siahnuť po originálnych tetovačkách Kresky. Ľudmila Martinická z Kresky nám porozprávala:

  • ako vznikol nápad na dočasné tetovačky,
  • aké zaujímavé motívy viete u nich nájsť,
  • koľko tetovačky vydržia,
  • z čoho sú vyrobené,
  • a či si ich kupujú aj dospelí.

Ako vznikol nápad na vytvorenie tetovačiek Kresky?

Nápad dostali dve ilustrátorky, Katka Ilkovičová a Petra Vancová a zrodili sa Kresky. Prvé dizajny kreslili samé a následne začali oslovovať slovenských a českých ilustrátorov. V súčasnosti sa stále držíme základnej myšlienky, a to je robiť veci lokálne, kvalitne a jednoducho pekne.

Čo bolo pri začiatkoch pri založení e-shopu a začiatkoch podnikania to najťažšie?

Najťažšie je v začiatkoch všetko (smiech). Ale vážne: v začiatkoch bolo najťažšie všetko si dobre, ale hlavne správne spočítať. Zvyšok sa dal prekonať s počiatočným nadšením a s radosťou s každými novými vyrobenými Kreskami.

A čo bolo technologicky najnáročnejšie pri samotnej výrobe tetovačiek?

Najnáročnejšia na výrobe Kresiek nebola technická stránka výroby tetovačiek, ale nutnosť spraviť z nich regulérny kozmetický produkt. Prvé patenty na obtlačky a tetovačky majú dnes síce skoro sto rokov, v súčasnosti sú však vysoké nároky kladené práve na bezpečnosť ako pri kozmetických produktoch. Na výrobu Kresiek tak napríklad musia byť použité špeciálne farby a hneď niekoľko tlačových techník.

https://www.instagram.com/kreskysk/

Aký máte sortiment – čo všetko ponúkate a pre akú vekovú kategóriu?

Kresky sme nevyrábali s tým, že by sme sa sústredili na konkrétnu cieľovú skupinu. Postupne sa ukazovalo, že Kresky sú obľúbené rovnako medzi deťmi aj dospelými. Aj keď väčšina produktov, ktoré máme v ponuke, vyzerajú byť orientované na detské publikum, tak skúsenosť ukazuje, že dospelí zákazníci si ich bežne objednávajú na vlastné podujatia alebo ako reklamný predmet. Rovnako si zvyknú firmy zadávať výrobu tetovačiek s vlastným dizajnom.

O aké tetovačky je najväčší záujem?

Máme ohromné šťastie na autorov dizajnov Kresiek, vďaka ktorým sú všetky predávané motívy porovnateľne populárne. Keďže Kresky nakupujú hlavne dospelí, najpredávanejšie sú predsalen detské motívy, ktorými im dospelí robievajú radosť.

Aká je vaša najväčšia tetovačka?

Tetovačky vyrábame štandardne na aršíkoch veľkosti A6. Je to približne formát pohľadnice a zmestí sa naň 6 – 10 motívov podľa veľkosti. Tetovačkový aršík sa dá jednoducho rozstrihať na jednotlivé motívy a natetovať. Nikdy sme nemali ambíciu vytvárať veľké jednoliate dočasné tetovania. Na propagačných fotografiách síce vyzerajú dobre, ale zle sa aplikujú a nie sú pohodlné.

Odkiaľ beriete námety? Viete vytvoriť aj nejaký motív na mieru?

Spolupracujeme s rôznymi umelcami, ilustrátormi a vydavateľstvami. Občas si niečo vymyslíme my, občas sme oslovení vyrobiť Kresky s motívom knižky. Jeden príklad z posledných dizajnov – oslovili sme ilustrátorku Lenu Kollar, veľmi sa nám páčila jej maľba planéty, ktorú postla na instagrame. Tak pre nás vytvorila nakoniec celú slnečnú sústavu a vznikli Planétové Kresky.

Koľko taká tetovačka vydrží?

https://www.instagram.com/kreskysk/

Všetko závisí od umiestnenia tetovačky. Na chrbte ruky mi vydrží väčší motív približne tri dni, ale na členku som mala jednu tetovačku aj týždeň. Samozrejme, bežné sprchovanie a odery tetovačka vydrží a robí radosť niekoľko dní.

Z čoho je vlastne zložená? Je nezávadná?

Tetovačky sú nezávadné. Ako kozmetický výrobok podliehajú ingrediencie prísnej kontrole. Naše tetovačky sú dermatologicky testované, ale nikdy na zvieratách, rovnako ani zloženie neobsahuje ingrediencie živočíšneho pôvodu. Kresky vyrábame tak, aby sme vytvárali čo najmenší odpad. Balenie je plne recyklovateľné, použitý papier, ktorý ostane po natetovaní, je možné kompostovať v domácom kompostéri.

Čo máte na svojej práci najradšej a čo je pre vás najnáročnejšie?

Pracovať s Kreskami je radosť, či je to príprava a fotenie dizajnov alebo komunikácia s obchodmi, do ktorých Kresky dodávame. Najťažšie je si vybrať, ktorý motív si natetujem (smiech). Najnáročnejšia je komplexnosť logistiky výroby. Výroba Kresiek sa skladá z veľkého množstva čiastkových krokov, ktoré na seba musia perfektne nadväzovať. Od samotného návrhu grafiky, cez jednotlivé kroky výroby, až po balenie, uvedenie na trh a distribúciu k našim predajcom.

Na čo vsádzate pri marketingu? Aké kanály alebo sociálne siete využívate?

Kresky sú fotogenické, takže prirodzene sa sústredíme na kanály na to prispôsobené. Naším najsilnejším „marketingom“ sú naši zákazníci, ktorí prirodzene tvoria obsah na sociálne siete a zdieľajú svoje dočasné tetovania. Komunikačne je pre nás najsilnejším kanálom Instagram, pokiaľ nerátam priamu “prítomnosť” v obchodoch a predajniach. Inak by pre nás najväčšou silou boli práve naši veľkoobchodní partneri po celom Slovensku aj Čechách.

https://www.instagram.com/kreskysk/

Aké máte plány do budúcnosti? Plánujete ešte rozšíriť váš sortiment?

Neustále prichádzajú nové nápady na tetovačky a aj teraz máme zopár v prípravnej fáze. Veľmi radi spolupracujeme aj s inými tvorivými ľuďmi, pre ilustráciu spomeniem nedávnu spoluprácu s Hento Toto, Piki Paki či Standart Magazínom.

Okrem nových dizajnov Kresiek sa sústreďujeme na tvorbu “Vlastných Kresiek”, čo znamená výrobu tetovačiek pre firmy či agentúry v ich vlastnom dizajne. Krásnou spoluprácou v tomto smere bola kampaň “Mám to v paži” od agentúry PS:Digital, pre ktorú sme vyrábali rovnomenné Kresky. Zisk z tohto projektu ide Slovenskej komore sestier a pôrodných asistentiek za ich nasadenie a obetavosť počas pandémie.

Skúste nám dať tri rady pre ženy ako dosiahnuť svoj sen.

Dosahovanie úspechov a snov je nekonečný maratón. Neexistuje jedna cieľová čiara, za ktorou je všetko zrazu ružové a človek žije v raji. Moja rada je, aby sme nezabúdali popri všetkých povinnostiach aj na seba a dopriali si starostlivosť a oddych ako súčasť každého dňa. Človek tak nakoniec zvládne dobehnúť ďalej.

žiadne príspevky na zobrazenie