Linkedinlovers: Najdôležitejšia je konzistentnosť a vytrvalosť. A nezabudnite byť autentickí!

0
Linkedinlovers: Najdôležitejšia je konzistentnosť a vytrvalosť. A nezabudnite byť autentickí!

„Linkedin profil je váš digitálny výklad. Keď je ten profil atraktívny v zmysle obsahu a vizuálneho spracovania, keď tam máte pekné fotky a zaujímavú tému, potom sa to odzrkadlí,“ hovorí marketér Rasťo Sopko.

Vo štvrtok 16. marca sme sa stretli s odborníkmi na LinkedIn a podnikanie s názvom Linkedinlovers v krásnych priestoroch Kubis The Nook.

Pozvanie prijali:

  • marketér, riaditeľ asociácie MÁM DRON a zakladateľ podcastu I THINK GREEN Rasťo Sopko,
  • úspešná podnikateľka a zakladateľka GentleJam Iveta Hrabovská,
  • dlhoročná riaditeľka Profesie Ivana Molnárová a
  • realizátor zelených striech a majiteľ Sky Gardens Branislav Siklienka.

Večerom sprevádzala Janka Sliacka, zakladateľka CV mango, ktorá začala prezentáciou o LinkedIne a zaujímavými štatistikami.

„LinikedIn vám môže poskytnúť naozaj veľa informácií aj v profesionálnej aj osobnostnej oblasti, nielen čo sa týka vzdelávania, know how, ale aj predaja. Moji hostia budú toho dôkazom. Obsah tvorí len 5% užívateľov, takže sa oplatí to neho investovať svoj čas,“ hovorí Janka.

Čo je LinkedIn a prečo ho milujeme?

  • Na Linkedine je 58,4 miliónov spoločností a 129 tisíc škôl
  • 42,8% užívateľov sú ženy,
  • Každé tri sekundy pribudne na LinkedIn jeden užívateľ
  • Každú minútu sa pošle 90 žiadostí o zamestnanie
  • 45% čitateľov obsahu je na najvyšších manažérskych pozíciách,
  • 73% nákupcov sa viac zaujíma o predajcov, ktorí ich oslovujú cez Linkedin
  • 15x viac zobrazení obsahu ako pracovných ponúk
  • Iba jeden milión užívateľov publikuje obsah

Čo je dôležité pre fungovanie LinkedInu

  • Dobre si vyplňte profil – informácie o sebe a kde pracujete
  • cielene budujte sieť – osloviť ľudí z okolia, aj keď sa nepoznáte
  • buďte aktívni – lajkujte, komentujte
  • carousel – má dobrý dosah
  • zdieľajte aj svoje prehry
  • selfie fotografie bodujú
  • zachovajte pravidelnosť v aktivitách
  • nájdite svoju pridanú hodnotu – zdieľajte newsletter
Moderátorka Janka Sliacka

Prečo začali fungovať na LinkedIn?

Hostia rozprávali o tom, prečo začali pôsobiť na Linkedine. Ivana Molnárová priznala, že na Profesii to vnímali ako konkurenciu: „Začali sme to sledovať, lebo v Británii to vnímali ako najväčšie ohrozenie pre jobportály. Bolo to asi 18 rokov dozadu.“ Nakoniec si uvedomili, že im nič nehrozí, uživia sa aj jobportály a aj iné siete. Ivana svoj profil nevyužívala plánovane, keď mala nejakú zaujímavú štatistiku, tak to zverejnila bez sledovania nejakého konkrétneho cieľu.

Marketér Rasťo Sopko hovorí, že si začiatok ani nepamätá, profil má založený odvtedy, čo vstúpil do energetiky, čo bolo pred 10 rokmi.

Iveta Hraboská hovorí, že na začiatku podnikania sa zaregistrovala na všetkých sociálnych sieťach, ale paradoxne ju naštartoval COVID. „Vyrábame prémiové produkty, ktoré sme chceli ukázať správnej cieľovek skupine. Chcela som podnikať s low budgetom a LinkedIn prišla ako orná pôda rozbehnúť to vo veľkom. Je to jediná sociálna sieť, ktorá nám zarába.“ Boli zameraní na firemnú klientelu, firemné darčeky a keď prišiel COVID, nedarilo sa im. Ivetu náhodou zaujal jeden článok o tom, že Linkedin je na vzostupe a kto to rozbehne, bude úspešný. Urobila si školenia, vzdelávacie kurzy a vtedy to vypustila. Takže asi pred dvoma rokmi tam figuruje aktívne.

Linkedin si zaslúži pestrosť

Branislav Siklienka hovorí, že je na Linikedine od roku 2005, ale nikdy nedostal ponuku na zamestnanie. Aktívny je tam posledné tri roky, kedy robí osvetu ohľadom zelených striech.

Debata sa začína uberať smerom, kto má aké dosahy. „Michal Gula je najväčší frajer na Linkedine. Posledný príspevok mal milión zhliadnutí,“ hovorí Rasťo Sopko. Na slovenské pomery je to naozaj dosť.

Linkedin profil je váš digitálny výklad. Idete po nákupnej zóne, vidíte pekný obchod, zaujme vás, vojdete, keď je ešte príjemný personál, a všetko funguje, ako má, niečo si kúpite, obchod zarobí. Keď je ten profil atraktívny v zmysle obsahu a vizuálneho spracovania, ako to vyzerá, keď tam máte pekné fotky, zaujímavú tému, to sa potom odzrkadlí. Nie je dôležité, čo človek robí, ale ako to podáva.“ Spomenul, ako sa jedna dáma vyjadrila, že už na Linkedin chodí každý, aj ten, čo predáva cibuľu. „No a čo. Je to produkt. Ak predávam cibuľu, budem hovoriť o cibuli. Každý sme niečo, niekto je marketér, niekto biznismen, každý má svoju prácu. Linkedin si zaslúži pestrosť, už to nie je len portál, kde si urobím profil aby keď niekto bude hľadať a bude potrebovať job, tak aby ma našiel,“ dodáva.

Ako často sú na Linkedine?

Janka sa hostí pýtala, či sú na Linkedine každý deň.

„Teraz áno, mám výrazný dosah odkedy som odišla alebo získala titul manažéra roka. Pozerala som si, ktorý príspevok mal koľko videní, tak som mala 100 tisíc videní.  Aj z úradu práce som mala 100 tisíc videní, čo som sa odfotila na úrade práce,“ dodáva Ivana so smiechom. Dobrý dosah mala aj vtedy, keď bola ako hosť u Adely Banášovej a keď dávala denník nezamestnaného. „Snažím sa byť autentická, snažím sa písať, ako to cítim, odporúčanie kníh, čo som si prečítala, alebo aké podcasty so mnou natočili,“ hovorí Ivana. Dodala, že veľa ľudí ju označuje v príspevkoch a nevie, či aj má význam niečo písať, keď je v každom druhom poste, a rozmýšľa, či je to dobre.

„Ja keď chcem niekoho označiť, najprv sa ho opýtam, nerobím to automaticky,“ zamýšľa sa Rasťo. Považuje označovanie iných ľudí bez ich vedomia za neslušné. Síce sa tým zvyšuje sa tým dosah, ale nemyslí si, že je to fér, keď označí niekto, kto o tom ani nevie.

„Pravidelnosť je dôležitá, ako vo všetkom, keď cvičíme, nemá zmysel ísť do fitka raz za dva týždne, urobím si čiarku. Toto nie je cesta, keď chcem niečo dosiahnuť, musím makať., dôležitá je dennodenná prítomnosť. Takže som tam každý deň, ráno vstanem a prvé čo spravím, pozriem sa, kto o píše a aké komenty prišli, aké žiadosti došli. Je to mojou dennou rutinou. Na Linkedine trávim veľa času. Gro komunikácie robím cez Linkedin chat,“ hovorí Rasťo. Obľubuje hlasovky, lebo veľa času trávi v aute a je to rýchlejšie ako písanie.

U Ivety mňa je to podobne, používa ho ako komunikačný kanál. Veľa stretnutí rieši tiež cez Linkedin chat a na sieťach netrávi veľa času. Nebaví ju scrolovat a považuje to za mrhanie času. „Ale ak chcete, aby vás Linkedin bavil, majte vo svojom networku ľudí, ktorí vás naozaj bavia,“ hovorí Iveta. „Ja chodím na Linkedin pre inšpiráciu,“ dodáva.

„Ak vás zaujíma kontent niekoho konkrétneho, na profile majú zvonček, môžete si zapnúť notifikácie – stlačte ho a automaticky sa vám bude ukazovať obsah. Nemusíte potom scrolovať a hľadať obsah,“ radí Janka.

Pokiaľ stratíte flow, stratíte sa z očí

„Ja som začal Facebook zanedbávať kvôli Linkedinu,“ hovorí Branislav. Má pocit, že sú tam väčšie organické dosahy, lepšie publikum, vyspelejšie, aj čo sa týka komunikácie a vyššia trieda v rámci klientely. „Vždy keď označíš človeka a on ti to lajkne, zvýši to dosah, a pokiaľ to neurobí, je to opačne,“ dodáva. „Dôležitá je pri uverejňovaní príspevku prvá hodina – dve, kedy sa treba tomu povenovať a odpovedať ľuďom,“ hovorí Braňo ako tip.

Branislav postuje na Linkedin tri až štyri krát do týždňa. „Ak idete do profilu, kliknete na svoju fotografiu, máte tam štatistické dáta, viete si pozrieť, koľko ste mali videní za týždeň, za mesiac, za rok, a je to celkom zábavné, lebo ja tie lajky mám rád,“ pridáva s úsmevom Braňo. Zároveň si nemyslí, že je dôležité sledovať čas postovania, ale nedeľu večer všeobecne považuje za vhodnú na publikovanie. Skôr sa orientuje podľa hodín počas dňa, napríklad sa vyhýba času počas obeda.

Pokiaľ stratíte flow, stratíte sa z očí tých ľudí,“ hovorí Iveta. „Ako hovorí Rasťo, keď chceš mať dobrú figúru, tak musíš ísť do fitka, nemôžeš ísť raz za mesiac a potom sa odfotiť, tak to nefunguje. Na všetkých školeniach sa spomínajú dve veci – konzistentosť a vytrvalosť,“ hovorí Iveta. „Tri krát až štyrikrát do týždňa je must have,“ dodáva. Skôr ide po emóciách a autenticky ako po štatistikách. Ak má „ciťák“, tak napíše post.

Akčný speednetworking

Po panelovej diskusii sa rozbehol networking, kde sa každý účastník mohol predstaviť. Mikrofónu sa ujala moderátorka Martina Beňová.

Nestihli ste naše podujatie? Ďalší event o sociálnej sieti LinkedIn chystáme už 20. apríla v Košiciach a 17. mája v Bratislave.

Celú diskusiu si môžete pozrieť na našom zázname na Instagrame.

Za podporu podujatia ďakujeme našim partnerom:

Foto: Lucia Hrapková

žiadne príspevky na zobrazenie