Michaela Žáčková: Výsledky na Pintereste uvidíte asi po dvoch mesiacoch postovania

0
Michaela Žáčková: Výsledky na Pintereste uvidíte asi po dvoch mesiacoch postovania

V dobe rozmachu sociálnych sietí možno niekedy zabúdame na platformu, ktorú sme spoznali medzi prvými. Reč je o Pintereste, ktorý vám veľmi efektívne môže pomôcť v podnikaní. Porozprávali sme sa o jeho funkciách s lektorkou Michaelou Žáčkovou.

1. Pred rokmi ste v zahraničí začali písať blog o cestovaní a gastronómii. Vtedy ste sa prvý raz dostali k Pinterestu?

Áno, chcela som viac propagovať moje blogové články a zistila som, že väčšina zahraničných blogerov využíva Pinterest na propagáciu a na zvýšenie návštevnosti na blogu.Začala som Pinterest tiež využívať pre môj blog a zistila som, že Pinterest je naozaj skvelý a efektívny nástroj, ktorý sa dá využiť nielen na propagáciu blogu, ale tiež na zvýšenie povedomia o značke a navýšenie predaja.

2. V čom je výnimočná platforma Pinterest?

Pinterest skrýva ohromný potenciál, v roku 2020 bolo na tejto platforme viac ako 420 miliónov užívateľov a z toho viac ako 40% užívateľov chodí na Pinterest kvôli nákupu. V Českej a Slovenskej republike je firemný Pinterest ešte celkom neznámy, ale väčšina užívateľov pozná a používa túto platformu na inšpiráciu a nápady. Pinterest je vizuálna platforma a je výnimočná hlavne v tom, že vám bude dlhodobo prinášať návštevnosť a propagovať a predávať produkty aj bez počiatočnej investície do reklamy.

3. V dobe boomu nových sociálnych sietí, aké miesto u užívateľovho má Pinterest?

Pinterest je veľmi populárna hlavne v Amerike. V roku 2019 (posledné uvedené dáta) bolo v Českej republike na Pintereste viac ako 1 milión užívateľov a každým dňom sa pridávajú ďalší. Celkovo je na Pintereste viac ako 70% žien vo veku 25-35 rokov. Najpopulárnejšie sú tieto kategórie: dekorácie a ozdoby, home decor (bývanie), všetko pre bábätká, cestovanie (teraz opäť stúpa), recepty, móda a kozmetika, vzdelávanie a ručne robené výrobky.  

4. V čom je Pinterest lepší ako napríklad Instagram, kde tiež ide najmä o vizuál?

Pre Pinterest je vizuálna stránka veľmi dôležitá, avšak rovnako dôležité je SEO vrátane kľúčových slov. Pokiaľ máte krásne piny, ale nie sú zoptimalizované podľa kľúčových slov, nikto vaše piny na Pintereste nenájde. Platí to aj obrátene, ak máte skvele zoptimalizované profil, ale vaša piny nie sú vizuálne atraktívne, užívateľov tieto piny nezaujmú a nebudú na ne klikať, čo znamená, že vám to neprinesie žiadny výsledok.

Ďalší veľký rozdiel medzi Pinterestom a Instagramom je ten, že akonáhle pridáte nový príspevok na Instagram, väčšinou sa zobrazí len behom prvých 24 hodín od publikácie. Ak pridáte nový pin na Pinterest, tento pin bude ‚kolovať‘ na tejto platforme dlhodobo. Tiež sa mi stalo, že piny, ktoré som vytvorila pred niekoľkými rokmi, mi dodnes prinášajú návštevnosť na blog.

5. Aké nástroje používate na vytváranie vizuálne pekného pinu?

Už dlhodobo využívam program Canva, mám platenú verziu, ale piny môžete vytvoriť aj vo verzii zadarmo.

6. Ako často je dobré postovať na Pinterest?

Záleží vždy na tom, v akej fáze ste. Máte nový profil na Pintereste alebo ho už spravujete niekoľko mesiacov alebo rokov? Vždy, keď s Pinterest začínate, je dôležité pridávať čo najviac pinov, najlepšie každý deň. Ak je váš profil už úspešne rozbehnutý, tak potom stačí napríklad len 2-3 piny týždenne.

7. Čo je najdôležitejšie – mať čo najviac sledovateľov alebo aktivitu v rámci pinov – ich zdieľanie a ukladanie?

Koľko ľudí vás sleduje nie je na Pintereste vôbec dôležité. Najdôležitejšie je byť konzistentný, mať zoptimalizovaný profil, a hlavne na začiatku tvoriť a pridávať čo najviac pinov do vašich násteniek. Pinterest je dlhodobá platforma, takže nejaké výsledky väčšinou uvidíte cca po 2 mesiacoch. 

8. Pre aké druhy podnikania je Pinterest najideálnejší? Alebo si myslíte, že je univerzálny a môžu ho využívať všetci podnikatelia?

Môžeme povedať, že Pinterest je univerzálny, avšak najviac fungujú kategórie, ktoré som uvádzala vyššie (dekorácie, handmade výrobky, recepty, atď.). Niekedy je potrebné skúsiť, či je dané podnikanie pre túto platformu vhodné. Minulý rok som mala klienta, ktorý predával luxusné vonkajšie sprchy. Zo začiatku nebolo jasné, či tento produkt bude na Pintereste fungovať. Ale po niekoľkých mesiacoch bolo jasné, že áno. 

9. Témou pripravovaného webináru bude práve využitie Pinterestu na rozvoj podnikania. Na čo sa účastnícky môžu tešiť?

Ukážeme si, čo je Pinterest, aký je rozdiel medzi osobným a firemným účtom, na čo sa vlastne dá business Pinterest využiť a ďalšie. Počas webinára sa tiež dozviete najčastejšie chyby pri zakladaní profilu a ukážeme si prípadovú štúdiu jedného z mojich klientov.

10. Čo vás na vasej práci baví najviac?

Pre mňa je najviac dôležitá sloboda a vzhľadom k tomu, že veľa cestujem, je pre mňa moja práca ideálna. Môžem poznávať svet a pritom pracovať odkiaľkoľvek, to ma na mojej práci baví zo všetkého najviac (úsmev).

Chcete sa dozvedieť o Pintereste viac? Chcete sa naučiť, ako ho môžete využiť pre váš biznis? Prihláste s ana náš webinár.

11. Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.

Pre mňa asi najdôležitejšia rada je ‚Just Do It‘. Rozhodnite sa a choďte do toho, nemáte čo stratiť. Vždy si kladiem otázku: čo najhoršieho sa môže stať?

Dlhodobo som pracovala pre veľkú medzinárodnú firmu, ale potom mi to prestalo vyhovovať, pretože som chcela slobodu a cestovať okolo sveta. Potom som sa ale rozhodla, idem do toho, opustila som moju korporátnu pozíciu, všetko predala a rozbehla sa spolu s manželom do Južnej Ameriky.

žiadne príspevky na zobrazenie