Najpoužívanejšie skratky v digitálnom marketingu

0
Najpoužívanejšie skratky v digitálnom marketingu

Digitálny svet má vlastný slovník. Jeho súčasťou sú skratky, ktoré urýchľujú komunikáciu a zvýrazňujú často používané frázy. Viaceré z nich pochádzajú z oblasti digitálneho marketingu, v ktorom sa používajú pri nastavovaní firemnej stratégie, prezentácii služieb či komunikácii s partnermi.

B2B

Jedna z najpoužívanejších skratiek v online komunikácii s obchodnými partnermi je B2B. Označuje termín Business to Business, ktorý v digitálnom marketingu definuje obchodný vzťah medzi firemnými subjektmi. Jeho cieľom je tzv. medzipodniková komunikácia, pri ktorej sa vymieňajú informácie alebo plnia potreby jednej zo strán.

B2C

Aj skratka B2C definuje obchodný vzťah v online priestore. Termín Business to Consumer sa objavuje najmä v oblasti e-commerce. Cieľom tohto vzťahu je dodanie služieb alebo produktov koncovému spotrebiteľovi. Odberateľom môže byť firma aj fyzická osoba.

ABM

Niektoré druhy obchodných vzťahov v digitálnom priestore majú špecifický charakter. Account-based Managment (ABM) označuje bližší typ vzťahu, pri ktorom sa firma na rozdiel od masového marketingu pre široké publikum zameriava na konkrétne používateľské účty a kladie dôraz na prezentáciu konkretizovaného obsahu vybranej cieľovej skupine.

Foto: www.pixabay.com – StartupStockPhotos

CPC

So skratkou CPC sa stretávajú firmy a tvorcovia digitálneho obsahu, ktorí využívajú platenú online reklamu. Cost per Click je cena za jedno kliknutie na webovú stránku, resp. príspevok, ktorý firma propaguje formou reklamy. Ide o cenu, ktorú firma alebo tvorca zaplatí za 1 kliknutie na príspevok. Táto sadzba sa objavuje aj pod skratkou PPC (Pay per Click).

CPM

Cena za propagáciu príspevku na sociálnych sieťach nemusí byť stanovená iba za 1 kliknutie. Pri kampaniach cielených na tisícky užívateľov sa môže používať sadzba Cost per Mille, ktorá vyjadruje cenu za 1000 kliknutí. Ak je CPM 10 €, objednávateľ reklamy zaplatí 10 € za 1000 kliknutí.

CTR

S kliknutiami na propagovaný príspevok súvisí aj skratka CTR. Výraz Click through rate sa používa ako označenie nástroja využívaného pri meraní úspešnosti reklamnej kampane na sociálnych sieťach. CTR vyjadruje percentuálnu mieru prekliknutí na príspevok po jeho zobrazení.

CTA

Samotná propagácia príspevku nemusí viesť k požadovanej interakcii. Ak chce firma naviesť užívateľa ku konkrétnemu kroku, môže na to využiť výzvu Call to Action. CTA má formu tlačidla, ktoré užívateľa navádza ku kliknutiu na webovú stránku, k odoslaniu správy, ku kúpe produktu alebo k inej konkrétnej akcii.

FAQ

Sekcia s najčastejšie kladenými otázkami nechýba na žiadnej kvalitne spracovanej stránke. FAQ (Frequently Asked Questions) ponúka užívateľovi možnosť dozvedieť sa základné informácie o fungovaní prezentovaných služieb alebo produktov bez priamej komunikácie s firmou. Firme to šetrí čas a zákazník nemusí čakať na odpoveď.

Cookies nie sú len keksíky: 20 pojmov z digitálneho slovníka

Foto: www.pixabay.com – ASPhotohrapy

GDPR

Európska únia už dávnejšie schválila nariadenie o ochrane osobných údajov. General Data Protection Regulation nariaďuje firmám a správcom webových portálov, ktoré spracúvajú osobné údaje užívateľov pri predaji a marketingových kampaniach, chrániť citlivé dáta pred zneužitím.

KW

KeyWords sú pojmy, ktoré sa často objavujú v textoch na webe alebo majú význam pri vyzdvihnutí konkrétnej témy či obsahu, v ktorom hrajú kľúčovú úlohu bez ohľadu na intenzitu ich používania. Kľúčové slová môžu mať jednoslovnú podobu alebo formu fráz zložených z niekoľkých slov. Zahrnutie týchto pojmov do textu uľahčuje vyhľadávanie konkrétneho obsahu na internete.

KWR

S výberom vhodných kľúčových slov pomáha autorom digitálneho obsahu KeyWords Research. Analýza kľúčových slov má za cieľ nájsť výrazy, ktoré sú používateľmi najviac vyhľadávané. Ich zakomponovanie do obsahu pomáha zviditeľniť článok alebo text vo vyhľadávačoch.

SEO

Práca s KW a KWR je neodmysliteľnou súčasťou SEO. Search Engine Optimalization je proces optimalizácie internetovej stránky za účelom zlepšovania jej pozície vo vyhľadávačoch. Ide o súbor metód a stratégií, ktoré majú za cieľ spravovať dáta, budovať web, zvyšovať jeho návštevnosť a získavať spätné odkazy. Správne nastavená optimalizácia robí web transparentnejším a zvyšuje jeho renomé v digitálnom priestore.

Foto na titulke: www.pixabay.com – muneebfarman

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu