
Jana Sliacka pôsobí v recruitingu od roku 2006. Po dynamických začiatkoch a viac ako 500 úspešne obsadených pozíciách sa posunula k role produktovej manažérka cvmango.com, kde dnes pomáha firmám nájsť tie najlepšie talenty. Jej cieľom je nielen nájsť vhodných kandidátov, ale aj ukázať firmám, ako ich prilákať cez autentickú komunikáciu a silný employer branding.
Janka je tiež hlasom podcastu Očami HR, kde prináša trendy, novinky a reálne pohľady na výzvy v HR svete. A aj preto na podujatí Mentoring by Equal Pay Day jednoducho nemôže chýbať. V krátkom rozhovore pre Akčné ženy trochu poodhalila, o čom sa bude už 19. marca zhovárať v rámci mentoringových kruhov. A téma? Ako na CV a LinkedIn profil, ktorý zaujme zamestnávateľov?
V rozhovore s Janou Sliackou sa dozviete:
- ako sa zmenil pohľad zamestnávateľov na životopisy,
- ako je možné cez CV efektívne vyjadriť svoju osobnosť,
- aké chyby na LinkedIne stopnú pracovné príležitosti.
Životopis. Prežitok?
Ako sa za posledné roky zmenil pohľad zamestnávateľov na životopisy?
Životopis je stále štandardne požadovaný dokument vo väčšine výberových procesov, aj keď sa občas objavujú výnimky. Niektoré firmy už viac pracujú s LinkedIn profilmi alebo priame odporúčania a kontakt postačia viac než formálne CV. Napriek tomu by som sa neriadila tým, že „mám LinkedIn, tak je to v pohode”.
Otázne je, kam sa to celé posunie v blízkej dobe. S nástupom AI nástrojov dnes vieme vyrobiť CV dokonale prispôsobené pozícii, ale realita je taká, že kandidát na pohovore už tak dokonale „šitý na mieru” byť nemusí. Možno práve preto bude rásť dôraz na autenticitu a reálne skúsenosti.
Za mňa majú veľký potenciál krátke videovizitky, kde uchádzač ukáže viac než len zoznam skúseností na papieri. Odpoveďou napríklad na tieto 3 otázky: „Aký projekt alebo úlohu, na ktorú ste hrdý, ste naposledy riešili?”, „Opíšte situáciu, v ktorej ste museli improvizovať alebo sa rýchlo prispôsobiť.”, „Čo ste sa v poslednej práci naučili, čo vás prekvapilo?” Takýto formát môže firmám rýchlo ukázať nielen odbornosť, ale aj prístup k práci, komunikačné schopnosti, a to, či si s tímom „sadnete”.
Prečítajte si: Ľubica Farkasová: Talent je prirodzený spôsob, akým premýšľame, cítime a správame sa
CV musí zaujať
Ako môže uchádzač cez CV efektívne vyjadriť svoju osobnosť a hodnoty?
Priznajme si – životopis je stále skôr formálny dokument, ktorý má stručne a jasne ukázať, prečo je kandidát vhodný na danú pozíciu. Napriek tomu existuje niekoľko spôsobov, ako doň dostať viac osobnosti a autenticity. Profil (Summary) – Krátky odstavec na začiatku CV, kde uchádzač v jednej-dvoch-troch vetách vyzdvihne nielen svoje skúsenosti, ale aj prístup k práci a možno krátko motiváciu k danej pozícii. V popise práce sa zamerajte na výsledky. Namiesto vágnych fráz ako „pracoval som na projektoch v oblasti predaja” je lepšie napísať: „Za posledný rok som zvýšil predaj o 25 % vďaka úprave cenovej stratégie.” Jasné výsledky ukazujú nielen zručnosti, ale aj spôsob myslenia. No a v neposlednom rade o našej osobnosti hovorí aj formát, vizuál, úprava a dobre zvládnutá gramatika, či preklad do cudzieho jazyka.
Mentoring aj o najčastejších chybách na LinkedIn-e
Aké chyby robia ľudia na LinkedIne, ktoré ich môžu stáť pracovné príležitosti?
Kľúčové slová, neaktuálne informácie, nevhodná fotka, neaktívny profil. Toto sú najčastejšie chyby na LinkedIn-e, ktoré môžu uchádzačov stáť pracovné príležitosti. Recruiteri často vyhľadávajú kandidátov cez kľúčové slová, a ak v profile chýbajú relevantné zručnosti či pracovné skúsenosti, môže sa stať, že vás vôbec nenájdu. Rovnako dôležitá je kvalitná profilová fotka – ak ju nemáte alebo je nevhodná (napríklad selfie z dovolenky), môžete pôsobiť neprofesionálne. Neaktualizované informácie môžu vyvolať dojem, že na LinkedIn ani nie ste alebo nehľadáte nové príležitosti. No a nakoniec, LinkedIn nie je len online životopis – ak nereagujete na obsah, nebudujete spojenia a nie ste aktívni, prichádzate o možnosti, ktoré by vám mohli otvoriť dvere k novej práci.