Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY AKČNÍ MUŽI MAGAZÍN MARKETING TLAČOVÁ SPRÁVA

Po návrate z Indie založil Lukáš svoju vysnívanú značku Bagind. Teraz vstupuje aj na Slovensko.

Martina Novotná
Zdieľať

Na Slovensku štartuje svoje pôsobenie obľúbená značka Bagind, ktorá spája originálny lokálny dizajn z Česka a kvalitnú ručnú výrobu z Indie. Zákazníkom ponúka široké portfólio kožených tašiek, kabeliek, batohov a peňaženiek – v modernom prevedení a v kvalite, ktorá vám vydrží na celý život. Značku založil v roku 2017 cestovateľ Lukáš Matějček, na Slovensku chce nadviazať na raketový rast, ktorý Bagind zaznamenal v minulom roku v Českej republike.

“Vstup na Slovensko je pre nás prirodzeným rozhodnutím, vnímame tento trh stále ako najbližší tomu nášmu, aj keď si uvedomujeme určité odlišnosti. Máme ambíciu rásť a posúvať projekt ďalej, začíname hlavne v online prostredí spustením e-shopu a adaptovanou marketingovou komunikáciou, do budúcna sa však budeme tešiť, ak otvoríme aj kamenné predajne – to záleží najmä na pandemickej situácii,” popisuje rozhodnutie o spustení prevádzky na Slovensku zakladateľ značky Lukáš Matějček. Značku Bagind založil po svojej ceste v Indii, kde sa spoznal s Dennisom z púštneho mestečka Jaisalmer.

Batoh na mieru

Hneď na prvý pohľad ho zaujali Dennisove výrobky z kože, ktoré predával vo svojom obchode. Navyše, priamo na mieste mu Dennis za pár hodín ušil batoh presne na mieru. Tento batoh sa stal Lukášovým verným spoločníkom a ani po dvoch rokoch intenzívneho nosenia na ňom nebolo vidieť žiadne známky opotrebovania. Priatelia a aj úplne neznámi ľudia na ulici mu batoh často chválili, a to ho inšpirovalo k nápadu priniesť Dennisove výrobky do Európy.

Pripravil pár skíc návrhov, poslal ich svojmu budúcemu indickému obchodnému partnerovi, do štartu investoval všetky svoje úspory a vznikol Bagind. “Na začiatku som návrhy pripravoval sám, inšpiroval ma svet okolo mňa a vlastné vizuálne cítenie. Neskôr som sa však naučil výrazne počúvať zákazníkov, vnímať spätnú väzbu ako cennú inšpiráciu pre nové strihy. Tento rok sme začali spolupracovať so skúseným módnym návrhárom, ktorý má za cieľ posunúť dizajn a kvalitu našich výrobkov na ešte vyššiu úroveň. Nesmierne sa teším na všetky veci, ktoré ešte len vzniknú,” hovorí s úsmevom Lukáš.

Pozrite si video spot:  Bagind – dobrodružstvo na celý život

Nové kolekcie, nová krajina

V tomto roku plánuje Bagind viacero noviniek, na ktoré sa môžu tešiť už aj slovenskí zákazníci. V poslednom období značka predstavila novú kolekciu Atmos, o ktorej vzniku rozhodli samotní zákazníci: “Obrovský záujem o limitovanú edíciu kožených batohov, kabeliek a tašiek v tmavo modrom prevedení v minulom roku nás presvedčil, aby sme sa vrátili k tejto farbe opäť, a to v podobe samostatnej kolekcie,” hovorí Lukáš. Kolekcia Atmos prináša viac ako 20 obľúbených produktov v novej farbe.

“Nájsť ideálny odtieň tmavomodrej kože nie je jednoduchá úloha. Trvalo to viac ako rok a museli sme vyrábať množstvo vzoriek. Teraz si aj zákazníci konečne môžu vychutnať toto prevedenie, mám z toho radosť,” popisuje Lukáš vznik kolekcie. Bagind okrem tmavomodrej pripravuje ďalšie nové farebné prevedenia najobľúbenejších produktov, už dnes sú pre zákazníkov k dispozícii aj ikonická hnedá, tradičná čierna či originálna lososovo ružová, zároveň je aktuálne v ponuke v najnovšej jarnej kolekcii Bagind Jungle a Bagind Ocean svetlozelené a svetlomodré prevedenie.

Pozrite si nedávnu modrú kolekciu ATMOS
Pozrite si najnovšiu jarnú edíciu OCEAN a JUNGLE 

Okrem toho má Bagind v pláne otvoriť úplne novú ručnú výrobu v Južnej Amerike, konkrétne v Kolumbii, kde Lukáš pracuje na spolupráci s lokálnym remeselníkom Lindermanom. Tomu vo výrobe zatiaľ pomáha iba mama s bratom: “V podobnom štádiu sme sa pred štyrmi rokmi spoznali aj s Dennisom v Indii, dnes má vo svojich rodinných dielňach viac ako stovku zamestnancov.” Po Slovensku má Bagind v pláne expanziu do Maďarska, Rakúska, Nemecka a Švajčiarska.

Skúsenosti na nezaplatenie

Po rokoch budovania vlastnej značky Bagind dozrieva v rukách svojho zakladateľa. “Pochopil som, ako je extrémne dôležité počúvať svojich zákazníkov a zároveň sa nebáť testovať. Často sa nám potvrdilo, že zákazník nevie, že sa mu niečo páči, pokiaľ mu to neukážete. Pokusy však nemôžeme robiť neustále, snažíme sa to rozumne nakombinovať,” približuje vznik jednotlivých kolekcií Lukáš. Bagind bol pôvodne myslený ako značka pre batohy, rýchlo sa však stal obľúbeným aj pre úplne iné kvalitné kožené doplnky – kabelky a tašky.

Aktuálne k najobľúbenejším produktom patria kabelky Belka, Moye a Bela – v prírodnej hnedej a čiernej farbe. “Pre mňa je najväčšou srdcovkou batoh Origo, denne používam aj obaly Namek a Naped či peňaženku Indka. Práve Origo však dostane s novou výrobou silnú konkurenciu,” avizuje silné produktové novinky Lukáš.

Na Slovensku aktuálne spúšťa Bagind online predaj cez svoj e-shop, vzhľadom na aktuálnu situáciu s otváraním kamennej prevádzky musí počkať, určite ju však v blízkej budúcnosti plánuje minimálne v hlavnom meste.

Indii vracia to, čo mu dala

Značka Bagind má vo svojej filozofii okrem tvorby kvalitných ručných výrobkov aj snahu o spoločné vytváranie dobra. V tej súvislosti každoročne časť svojho zisku venuje nadáciám, ktoré napríklad pomáhajú tibetským deťom v Indii či opusteným matkám. “Veríme, že lepší a spokojnejší život má byť dostupný pre každého, chceme k tomu prispieť maximálne, ako je v našich možnostiach, nielen vo forme našich výrobkov, ale aj priamo finančne,” vysvetľuje Lukáš motivácie pre túto dobročinnú aktivitu, ktorú plánuje ďalej rozširovať podľa budúceho smerovania značky.

Stručne o Lukášovi Matějčekovi

Vyštudovaný policajt, hneď po maturite odletel do Nepálu a Indie, kde niekoľko mesiacov cestoval a kde sa spoznal s Dennisom, aktuálnym indickým partnerom pre výrobu. Po návrate do Prahy pracoval ako tlačiar, produkčný, rozvážal pizzu, pracoval v call centre, nakladal kamióny a rozdával turistom letáky. Popri tom sa snažil rozbehnúť vlastný brand Bagind. O tomto koncepte premýšľal niekoľko rokov a po cestovaní v Indii sa to rozhodol vyskúšať.  Začiatky boli ťažké, do rozbehu investoval všetky svoje úspory. Postupne sa však značka uchytila a získala veľkú obľubu u zákazníkov.

Viac o značke Bagind

Bagind je česká značka kožených doplnkov, ktoré sa vyrábajú v Indii rodinnou výrobou. Proces výroby je ručný s občasným šitím na tradičných šijacích strojoch. Značka patrí firme Bagind company s.r.o., ktorá vznikla v roku 2017. Má dvoch spolumajiteľov – Lukáša Matějčeka a Václava Staňka, ktorý v Čechách vyrába topánky Vasky, s ktorými nedávno expandoval aj na Slovensko. Na začiatku ponúkal Bagind iba 4 produkty – jednu peňaženku a 3 typy batohov. V roku 2018 otvorila značka prvú kamennú predajňu v  Prahe, následne v roku 2019 v Ostrave a v Brne. V tomto roku nastal obrovský zvrat a obrat firmy narástol 6-násobne. Po prvýkrát sa objavila ponuka v inej ako v hnedej či čiernej farbe.

Včelí vosk

Ako ďalší produkt pribudol aj včelí vosk na ošetrenie Bagind produktov, ktorý je 100 % prírodný výrobok z Čiech. Za rok 2020 sa napriek nepriaznivej situácii predalo 23 000 produktov, čo je viac ako 3-násobný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Zároveň sa podarilo otvoriť novú pobočku v Olomouci. Za celé fungovanie značky sa predalo takmer 40 000 výrobkov. Obrat za posledný rok bol viac ako 2 mil. eur. Celkovo má Bagind v ponuke 182 rôznych produktov.  Okrem predaja vlastných produktov organizuje Bagind aj vlastný dobročinný projekt s názvom Štedrovíkend, z ktorého výťažok putuje vždy k vybranej neziskovej organizácii.

Páči sa vám nová značka Bagind? Pridajte nám váš názor do komentára. Čoskoro pre vás spoločne pripravujeme aj niečo špeciálne.

Martina Novotná
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X