Aby sa žena stala úspešnou podnikateľkou, mala by mať určité vlastnosti, zručnosti a atribúty, ktoré sú nevyhnutné na zvládanie výziev podnikania a dosahovanie svojich cieľov.
Tu je dvanásť inšpiratívnych žien, ktoré si vybudovali vlastné podnikanie a dosiahli pozoruhodný úspech:
Coco Chanel
Gabrielle „Coco“ Chanel bola módna návrhárka, ktorá založila ikonickú luxusnú značku Chanel. Jej inovatívne návrhy spôsobili revolúciu v módnom priemysle a urobili z Chanel jeden z najvplyvnejších módnych domov na svete.
Estée Lauder
Estée Lauder bola podnikateľka, ktorá založila Estée Lauder Companies, globálnu kozmetickú značku známu svojimi produktmi starostlivosti o pleť, make-upu a vôní. Svoj biznis začala s malým radom kozmetických produktov a vybudovala z neho multimiliardové impérium.
Arianna Huffington
Arianna Huffington je spoluzakladateľkou The Huffington Post, prominentnej online spravodajskej a mediálnej platformy. Je tiež úspešnou autorkou, hovorkyňou a propagátorkou zdravia a pohody.
Sara Blakely
Sara Blakely je zakladateľkou spoločnosti Spanx, mimoriadne úspešnej spoločnosti na výrobu tvarovacej bielizne. Svoj biznis začala s jednoduchým nápadom a pretavila ho do globálnej značky.
J.K. Rowling
Hoci je známa predovšetkým ako autorka série “Harry Potter“, úspešný príbeh J.K. Rowlingovej je veľkou inšpiráciou pre všetky ženy, nielen spisovateľky. Prekonala početné odmietnutia, kým sa stala jednou z najpredávanejších autoriek na svete a inšpirovala milióny mladých čitateľov.
Diane von Furstenberg
Diane von Furstenberg je módna návrhárka a zakladateľka svojej rovnomennej módnej značky DVF. Je známa popularizáciou ikonických zavinovacích šiat a posilnením postavenia žien prostredníctvom svojich návrhov.
Rihanna
Okrem svojej úspešnej kariéry v hudbe Rihanna založila Fenty Beauty, značku make-upu, ktorá si získala celosvetové uznanie pre svoju rozmanitú škálu produktov, ktoré vyhovujú širokej škále odtieňov pleti.
Emily Weiss
Emily Weiss je zakladateľkou a výkonnou riaditeľkou spoločnosti Glossier, kozmetickej značky priamo pre spotrebiteľov, ktorá si získala obrovské množstvo fanúšikov pre svoj minimalistický a inkluzívny prístup ku kozmetickým produktom.
Whitney Wolfe Herd
Whitney Wolfe Herd je zakladateľkou a výkonnou riaditeľkou Bumble, populárnej zoznamovacej aplikácie, ktorá dáva ženám možnosť urobiť prvý krok. Stala sa vedúcou osobnosťou v technologickom priemysle a hlasnou zástankyňou žien v podnikaní.
Sophia Amoruso
Sophia Amoruso je zakladateľkou Nasty Gal, online predajcu módy, ktorý začal ako obchod na eBay a rozrástol sa na multimiliónový biznis. Prostredníctvom sociálnych sietí a svojej knihy „#GIRLBOSS“ sa podelila o svoju podnikateľskú cestu a motivovala mladé ženy, aby nasledovali svoje sny.
Madam C.J. Walker
Afroamerická podnikateľka a prvá žena, ktorá sa sama stala milionárkou v Amerike. Založila úspešnú firmu na
starostlivosť o vlasy, vyrábala a predávala kozmetické produkty pre afroamerické ženy.
Tory Burch
Je zakladateľkou Tory Burch, luxusnej módnej značky známej pre svoje šik a sofistikované vzory. Okrem svojej úlohy módnej podnikateľky je Tory Burch šampiónkou v posilňovaní postavenia žien a podnikaní. V roku 2009 založila Tory Burch Foundation, neziskovú organizáciu, ktorá poskytuje podporu, zdroje a mentorstvo ženám podnikateľkám.
Barbara Corcoran
Je úspešná podnikateľka, investorka a televízna osobnosť známa svojou úlohou „žraloka“ v televíznej relácii „Shark Tank“. Založila The Corcoran Group, realitnú maklérsku spoločnosť v New Yorku, ktorú v roku 2001 predala NRT za 66 miliónov dolárov a krátko nato zo spoločnosti odišla. Corcoran, jedna z pôvodných investorov “Shark”, sa objavila vo všetkých 14 sezónach seriálu ABC Shark Tank. Od januára 2023 uskutočnila v šou 130 obchodov, z ktorých najväčšia bola investícia 350 000 dolárov.
Katrina Lake
Je zakladateľkou a výkonnou riaditeľkou Stitch Fix, populárnej online služby osobného stylingu, ktorá zmenila módny priemysel. Stitch Fix stal známym pre svoj záväzok porozumieť individuálnym preferenciám zákazníkov a poskytovať im výnimočné služby. Stylisti spoločnosti nielen analyzujú profily štýlu zákazníkov, ale berú do úvahy aj osobné preferencie a potreby životného štýlu, čím zabezpečujú, že každý „Fix“ je prispôsobený jedinečnému vkusu zákazníka.
Tieto ženy nielenže vybudovali úspešné podniky, ale majú aj trvalý vplyv na príslušné odvetvia a inšpirujú ostatných, aby si plnili svoje podnikateľské sny.