14 tipov ako použiť networking na podporu svojho podnikania

0
14 tipov ako použiť networking na podporu svojho podnikania
pexels.com

Pokiaľ ide o vytváranie siete kontaktov, stále neexistuje žiadna náhrada za osobné stretnutia. Sarah Weller odhaľuje, ako jej účasť na networkingových podujatiach pomohla nadviazať cenné nové kontakty, a ponúka niekoľko dobrých rád, ako vyťažiť maximum z príležitostí na networking.

„Stala som sa tým, čo by som nazval sériovým networkerom. V ktoromkoľvek mesiaci môžem ísť na niekoľko networkingových raňajok, množstvo večerných podujatí, obchodnú výstavu alebo dve a školenia, kde je to možné. Nikdy som si neuvedomila, koľko networkingových skupín je v Bristole, kým som sa tam nedostala. Existuje toľko spôsobov, ako sa môžete stretnúť s inými malými podnikateľmi, od pracovných raňajok až po bankové akcie. Pre každého je niečo v ponuke, ak viete, kde hľadať,“ hovorí Sarah Weller.

Pridajte sa k nám na spoločnú predvianočnú akciu už vo štvrtok 8.12. v Bratislave!

Ďalej objasňuje: „LinkedIn je skvelý spôsob, ako sa spojiť so skupinami ľudí a dozvedieť sa o stretnutiach. Tiež sa pýtam ľudí, kde robia networking, a často sa tak dozviem o nových miestach stretnutí.“

Prečo si vytvárať sieť ľudí?

„Jednoducho, ak ľudia nevedia, kto ste a čo dokážete, nikdy vám nezavolajú. Áno, môžete inzerovať, ale to vám nedáva šancu dozvedieť sa o svojich zákazníkoch, vybudovať si dlhodobé vzťahy a dobre sa porozprávať. Ide o to, že pre networkingoch týchto ľudí vidíte dosť často na to, aby ste si vybudovali vzťah – takže svoju firmu nepredávate len ľuďom, ktorých stretnete, ale aj všetkým ich klientom.“

„Tiež ma to baví! Ako malá podnikateľka sa ľahko môžete stať celkom izolovaná a zahľadená do seba. Vždy je dobré získať iný názor, zistiť, čo robia iní a čo je nové, inak môžete zistiť, že ste zostali pozadu.“

pohovor
Foto: pixabay.com

Tipy, ako z networkingu vyťažiť maximum

  • Nechajte ľudí, aby najprv hovorili o sebe, aby ste vedeli, ako prispôsobiť to, čo hovoríte o svojej firme, aby to k nim ladilo.
  • Nehovorte ľuďom len to, čo robíte, presne to isté môžu robiť stovky ľudí. Povedzte ľuďom, prečo by vás mali využiť. A premýšľajte o tom inovatívnym spôsobom. Nepoužívajte frázy ako „najlepšie/najrýchlejšie/najefektívnejšie/najkreatívnejšie“. Na druhej strane, ak poviete niečo ako „umožnili sme zlepšiť hodnotenie spokojnosti zákazníkov o 55%“, stojí za to si to vypočuť.
  • Nebojte sa brať príklady zo svojej práce, ak to pomôže vysvetliť ju.
  • Nevzdávajte sa, pretože ste nezískali obchod na prvýkrát. Networking je o budovaní dlhodobých vzťahov – nie je to rýchle riešenie.
  • Vždy majte vizitky a veľa kusov – čudovali by ste sa, koľko ľudí príde bez nich.
  • Buďte nezabudnuteľní.
  • Počúvajte ostatných a ukážte, že počúvate. Ak sa budete hrať s telefónom, keď hovoria, budú vás menej ochotní počúvať.
  • Ak je to vhodné, pošlite im potom personalizované e-maily – ale nešírte spam.
  • pixabay.com
  • Nevypínajte pozornosť len preto, že nemôžete predávať osobe, s ktorou práve hovoríte – možno bude mať sieť kontaktov a klientov, ktorí môžu byť užitoční.
  • Nezľaknite sa, ak sa vám stane, že budete sedieť vedľa konkurenta. Porozprávajte sa o svojich rozdieloch – možno existuje obchodný vzťah, ktorý treba rozvíjať prostredníctvom zdieľania zručností.
  • Využite prípadové štúdie a oslovte skutočných zákazníkov. Dajte svojej práci kontext. Vďaka tomu je oveľa nezabudnuteľnejší.
  • Snažte sa nečítať z papiera. Majte dôveru vo svoje podnikanie – nikto to nevie lepšie ako vy.
  • Nezostávajte len s ľuďmi, ktorých poznáte. Je zrejmé, že chcete budovať vzťahy, takže strávte trochu času tým, že sa porozprávate o tom, ako sa majú, a pripomeňte sa im, ale potom pokračujte inde. Nesadajte si za stôl, kde všetkých poznáte, už vaše dve minúty počuli. Choďte tam, kde nikoho nepoznáte, môžete získať viac.
  • Najdôležitejšia vec, ktorú by ste si mali zapamätať, ak ste nervózny z rozprávania, je, že všetci sediaci okolo stola sa cítia možno podobne, a sú len radi, že v tej chvíli hovoríte namiesto nich!

Foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie