5 rád, ako znížiť počet vrátených objednávok

Vedeli ste, že vyše 50 % zákazníkov premýšľa o vrátení tovaru už pri objednávke? Samotné možnosti vrátenie tovaru, náklady a podmienky sú aj jedným z dôležitých faktorov rozhodujúcich o tom, či zákazník vôbec nakúpi.

Ako sa dá znížiť počet vrátených objednávok? V tomto článku nájdete 5 (a viac) rád, ako na to.

  1. Analyzujte a hľadajte príčinu

Robte si prieskum medzi zákazníkmi, pravidelné štatistiky a analýzy vám pomôžu v hľadaní otázky „prečo?“ vracajú tovar. Odporúčame tiež vybudovať stratégiu na odstránenie príčin.

  1. Identifikujte pravidelných „vracačov“ tovaru

Na základe počtu vrátených objednávok viete identifikovať konkrétnych ľudí, ktorí tovar vrátili dva a viac krát. Určite stojí za to sa na nich zamerať. Získate informácie o tom, či ide o nejakú špecifickú skupinu ľudí, aké majú spoločné znaky, prípadne, či ide o konkrétny druh tovaru/služby.

Máme pre vás užitočnú radu – zmeňte stratégiu a zamerajte sa na skupinu zákazníkov, ktorá je spokojná a tovar nezvykne vrátiť – prináša vám stabilný zisk a menej problémov, a stojí vás tiež menej času. Zacielenie reklamy na túto skupinu ľudí môže priniesť príjemné výsledky.

  1. Vyhýbajte sa chybám na vašej strane

Zamerajte sa na kvalitu. Menej kvalitné výrobky môžu priniesť viac škody a úžitku a v konečnom dôsledku môžu stáť čas a peniaze.

Overte si, či ponúkate dostatok informácií o produktoch. Zákazníci zvyknú vrátiť tovar, o ktorom nadobudli mylnú predstavu a nesplnil ich očakávania.

  1. pixabay.com

    Inovujte

Pri módnych e-shopoch je štandardom ponúkať napr. tabuľku veľkostí pre konkrétnu značku, skúste sa však zamyslieť aj nad inými vylepšeniami.

Skúste využiť video – krátke dynamické videá na sociálnych sieťach zaujmú a dajú spotrebiteľovi lepšiu predstavu o produkte.

  1. Zákaznícky servis je všetko

Zákaznícky servis je alfa omega každého e-shopu. Asistujte zákazníkom pri výbere tovaru, po nákupe sledujte ich spokojnosť s produktom a s celým nákupným procesom, hľadajte priestor pre vylepšenie

nájdite spôsob ako ich motivovať k spätnej väzbe – hodnoteniu produktu a k napísaniu možnej krátkej recenzie.

Energia, ktorú investujete do zlepšenia nákupného procesu vášho e-shopu a zákazníckej podpory sa vám vráti v podobe spokojných zákazníkov. Pre čo najvyšší komfort z nákupov odporúčame na e-shope ponúknuť dostatok platobných metód. Platbu kartou a bankový prevod pre vás zabezpečí moderná platobná brána. Starostlivosť o zákazníka, ponuka kvalitných výrobkov, inovácie a bezpečné platby sú tým pravým kľúčom k eliminácii vrátených objednávok.

Zdroj obrázku: William Potter / Shutterstock.com