My ženy máme tú úžasnú schopnosť vedieť zvládnuť niekoľko vecí naraz, čo sa v podnikaní veľmi cení a využíva. To však nie je ani zďaleka naša jediná a dobrá vlastnosť, ktorá nás predurčuje na úspech v podnikaní.
„Byť pripravený je najdôležitejší predpoklad úspechu.“
(Henry Ford)
A ženy to správne odhodlanie určite majú. Údaje z prieskumov však ukazujú, že ženy musia o svoje miesto v spoločnosti stále bojovať. Bojovať, aby obhájili svoje právo na úspešné podnikanie. Podľa štúdie Grant Thornton International z roku 2018 vedie ba 24 % spoločností na svete ženy. Navyše v 25 % spoločnostiach nie sú vo vedúcich funkciách vôbec žiadne ženy. Prečo?
V našej spoločnosti ešte stále prevláda všeobecný názor a stereotypné vzorce. Žena je vnímaná ako slabá, príliš emotívna a neschopná viesť vlastný podnik. Ženy boli tisíce rokov vnímané týmto spôsobom, ich úlohou bolo starať sa hlavne o rodinu a jej blahobyt. V priebehu času sa ilúzia stala realitou a skutočnosť – že sme rovnako silné a schopné ako muži – bola zabudnutá.
Našťastie sa časy menia. Dnes môžeme využiť ilúziu našej slabosti a krehkosti vo svoj prospech a prinútiť našich konkurentov a nepriateľov, aby nás podcenili. Dnes si môžeme založiť vlastné sídlo s.r.o. v byte, začať podnikať a pomaly sa vypracovať na špecialistku v konkrétnom odbore alebo profesii. Predurčuje nás k tomu niekoľko úžasných vlastností.
Žena je synonymom krásy a poriadku
So ženami je svet krajší a vládne v ňom čistota a poriadok. A aj podnikanie takúto ženskú ruku potrebuje, pretože aj v ňom treba občas upratať. Výhody majú v tomto smere ženy aj preto, že ich prezentuje nielen ich vlastná práca a inteligencia, ale aj krása, elegancia a vkus, čo zákazníkov láka.
Žena je citlivá a empatická
Od staroveku sa muži zaoberali bitkami a vojnami, zatiaľ čo ženy sa starali o rodinu a domov, čím zabezpečili pokračovanie ľudskej rasy. Všetko sa, samozrejme, zmenilo, keď ženy šli do výroby, politiky, do vedy a armády.
Nesmieme preto zabúdať, odkiaľ sme prišli a ako nám naša pôvodná úloha umožňuje prispôsobiť sa podnikaniu. Predsa len, je to aj o citoch. Ženy sa prejavujú tým, že sú starostlivé a pozorné. A teraz, hoci sme v 21. storočí, sa tieto pozitívne vlastnosti v podnikaní stávajú dôležitejšími. Bez harmónie, porozumenia, empatie nemožno hovoriť o žiadnom ľudstve, spoločnosti a jej kultúre.
Prečítajte si aj článok o tom, ako môžete naceniť produkt alebo službu
Ženy sa nevzdávajú
Na dosiahnutie dlhodobého úspechu v podnikaní sú dôležité také osobné vlastnosti ako trpezlivosť a schopnosť vydržať neznesiteľné. Z dvoch pohlaví je v tomto smere odolnejšia žena. Ženy sú schopné vydržať oveľa viac bolesti ako muži. Nie náhodou je nám zrejme zverená najbolestivejšia práca na svete – rodenie detí. Muži sa väčšinou vzdajú na pol ceste, no ženy sa pokúsia ísť ďalej.
Ženy sú citlivejšie ako muži
Takmer každé podnikanie začína tým, že si založíte s.r.o. a obchodné priestory. Ak ich nemáte, zíde sa vám nová virtuálna kancelária. Ale najdôležitejším obchodným nástrojom je inteligencia a podnikavé myslenie, ktoré nám ženám umožňuje robiť dobré rozhodnutia. Ale máme aj niečo navyše.
Viacerí úspešní podnikatelia sa rozhodujú na základe svojej ženy. Ak majú pochybnosti o tom, ktoré rozhodnutie urobiť, dôverujú svojim pocitom alebo požiadajú svoju ženu o radu. Prečo?
Vrodená intuícia žien zvyšuje prirodzenú schopnosť strategického myslenia
Ženy sú schopné vytvárať konkurenciu
Viacero ľudí si myslí, že keďže sú ženy od prírody súcitnejšie a citlivejšie, nie sú schopné konkurovať. To však nie je pravda! Skutočnosť, že ženy sa vyznačujú citlivosťou a schopnosťou empatie, neznamená, že vzrušenie z hospodárskej súťaže je pre nich cudzie.
Problém nie je v tom, že by nám konkurencia bola cudzia, ale to, že ešte donedávna nám nebolo dovolené súťažiť. Inými slovami, možno nastal čas aj pre éru úspešných žien a storočie novej spolupráce, ktorá otvára nové dvere.