6 nízkonákladových marketingových nápadov

0
6 nízkonákladových marketingových nápadov
Foto: pexels.com

Nízkonákladové marketingové nápady vám pomôžu rozbehnúť vaše podnikanie – veľa muziky za málo peňazí.

  • Ponúknite bezplatné vzorky
  • Zahrňte swag do zákazníckych objednávok
  • Darujte produkty influencerom zadarmo
  • Vytvorte program odporúčaní
  • Stimulujte e-mailové registrácie pomocou zľavových kódov
  • Urobte neuveriteľný zážitok z rozbalenia

1. Ponúknite bezplatné vzorky

Ak dokážete zniesť náklady na bezplatné rozdávanie inventára (s cieľom zmeniť týchto ľudí na platiacich zákazníkov), ponúknite bezplatné vzorky produktov ľuďom, ktorí navštívia váš obchod alebo stánok na trhu. „Ľudia radi dostanú darček zadarmo, a ak sa o niečo také podelia, zvyčajne to vedie k dobrému predaju na našej strane,“ hovorí pre Shopify Masters David Gaylord, zakladateľ spoločnosti Bushbalm.

Môžete dokonca poskytnúť vzorky zákazníkom, ktorí si od vás zakúpili produkt, ako stimul na opätovnú kúpu.

„Keďže sme značka potravín, bavilo nás používanie Instacartu na posielanie darčekov – vzoriek nášho produktu – ľuďom, s ktorými sme sa nedávno zhovárali,“ hovorí Sheena Russell, zakladateľka a generálna riaditeľka Made with Local. “Môžu to byť obchodné kontakty, potenciálni kupci atď. Vo väčšine veľkých miest im môžete vzorky doručiť za menej ako dve hodiny a ľudia to milujú.”

2. Zahrňte svoju značku do zákazníckych objednávok

Keď už hovoríme o bezplatných veciach, nie vždy je to váš produkt, ktorý musí hovoriť. Požiadajte zákazníkov, aby šírili informácie o vašej značke tým, že do objednávky zahrniete nejaký tovar, kde je vaša značka. To by mohlo byť:

  • Nálepky
  • Hrnčeky
  • Tričká
  • Poznámkové bloky

To je obzvlášť užitočné, ak je vaša cieľová skupina dobre prepojená. Ak napríklad predávate puzdrá na telefóny pre digitálnych nomádov, do každej objednávky zahrňte bezplatné nálepky. Ľudia si ho môžu prilepiť na svoj laptop, počítač alebo smartfón, čím zviditeľnia vašu značku na miestach, kde oni (a zvyšok vášho cieľového trhu) pracujú.

Zdroj: dribbble.com, Abderrahman Bensalah

3. Darujte produkty zdarma influencerom

Influencer marketing je veľký biznis. Približne 69 % spotrebiteľov pri rozhodovaní o nákupe dôveruje radám od influencerov sociálnych médií. Niet divu, že sa očakáva, že značky minú v roku 2024 7,14 miliardy dolárov na influencer marketing.

Namiesto platenia za influencerov, aby hovorili o vašom produkte, lacný marketingový nápad je, aby ste im ponúkli bezplatné produkty. Mnoho blogerov má PO box špeciálne pre PR balíčky.

Aj keď nie je zaručené, že tovar, ktorý odošlete, bude zdieľaný, jediné, za čo zaplatíte, sú náklady na výrobu produktu a poplatky za dopravu – čo je malá cena, ak influencer povie o vašej malej firme svojmu vernému publiku.

Spoločnosť Tur-Shirt Company vyskúšala tento marketingový nápad. Jej zakladateľka Terri-Anne Turton poslala produkty instagramovým influencerom v oblasti rodičovstva. Mnohí z nich zdieľali fotografie svojich vlastných detí, ktoré nosia oblečenie, označili spoločnosť a nasmerovali sledovateľov na jej webovú stránku.

„Jednému influencerovi som darovala dve tričká Tur-Shirts a jej deti ich milovali – boli ohromení, keď prišli na to, ako fungujú,“ hovorí Terri-Anne. “Bolo to potešujúce a objednávky sa začali hrnúť. Cez víkend som mal prílev objednávok v celkovej hodnote 1 300 libier.”

Tento influencer sa podelil so svojím publikom o informácie o produktoch, ktoré mu darovala spoločnosť The Tur-Shirt Company.

Prečítajte si: 7 marketingových nápadov pre malé podniky

4. Vytvorte program odporúčaní

Je pravda, že cieľom marketingu je dosiahnuť vyššie príjmy. Tieto príjmy však nie vždy pochádzajú od nových zákazníkov. Mnoho majiteľov elektronického obchodu zabúda na jednu marketingovú stratégiu pre malé firmy s nízkou prekážkou vstupu a vysokou mierou úspešnosti: ústny marketing.

„Prinútiť zákazníkov, aby odporúčali iných zákazníkov, je skvelý spôsob, ako vyťažiť viac zo svojich marketingových investícií,“ hovorí Jason Wong, zakladateľ spoločnosti Doe Lashes. „Môžete si to uľahčiť používaním aplikácie, ako je Smile, aby ste motivovali zákazníkov, aby odporučili svojim priateľom nákup u vás.“

Vernostný program podporuje vašu existujúcu zákaznícku základňu, aby odporučila vaše produkty svojej rodine a priateľom. Stimuly môžu byť:

  • Zľavové kódy
  • Prednostný prístup k novým produktom
  • Body na uplatnenie pri budúcich objednávkach
getcircuit.com

5. Motivujte e-mailové registrácie pomocou zľavových kódov

Netreba nič robiť: každý malý podnik si musí vytvoriť zoznam e-mailov.

Samotné budovanie značky na sociálnych sieťach je riskantné. Ste vydaní na milosť a nemilosť neustále sa meniacim algoritmom – mnohé z nich nútia značky platiť za oslovenie publika, ktoré si už vybudovali.

SMS aj e-mailový marketing sú priame komunikačné linky na budovanie vzťahov s vašimi zákazníkmi. Získajte ich e-mailovú adresu alebo telefónne číslo (a súhlaste s ich kontaktovaním) tak, že proces registrácie bude neodolateľný. Pre mnohých zákazníkov to znamená ponúkať zľavové kódy.

Výskum ukazuje, že 58 % kupujúcich si myslí, že zľavy a kupóny sú hlavnými dôvodmi pre prihlásenie sa na odber e-mailového zoznamu značky. Tí, ktorí používajú zľavový kód, minú o 24 % viac ako nakupujúci, ktorí ho nepoužívajú.

Opäť platí, že tento bezplatný marketingový nápad nemusí byť prevratný. Jednoducho vytvorte e-mailové kontextové okno, ktoré ponúka zľavový kód výmenou za ich predplatné. Pokračujte v automatizovanej e-mailovej kampani s kupónom a zoznamom bestsellerov.
Pop-up box, ktorý ponúka potenciálnym záujemcom 10% zľavu na ich prvú objednávku výmenou za ich e-mailovú adresu.

6. Urobte neuveriteľný zážitok z rozbalenia

Obsah generovaný používateľmi je skvelý spôsob, ako naplniť kalendáre sociálnych médií obsahom, ktorý premení sledovateľov na platiacich zákazníkov.

Rozbalenie je jednoduchý spôsob, ako to urobiť. Viac ako 165 000 ľudí hľadá každý mesiac na YouTube výraz „unboxing“. Unbox Therapy, jeden kanál venovaný zážitkom z rozbalenia, získal viac ako 22 miliónov predplatiteľov.

Tento typ video obsahu je jednoznačne žiadaný. Takže, ak máte flexibilitu na odpočítanie niekoľkých euro zo svojej ziskovej marže, snažte sa, aby bol váš zážitok z rozbalenia hodný zdieľania.

Japonská značka Bokksu s predplatiteľským boxom na občerstvenie experimentovala s rozbaľovaním videí na rôznych účtoch sociálnych médií.

„Experimentovali sme s Facebookom. Experimentovali sme s Instagramom, YouTube, Pinterestom a celým radom influencerov z platforiem sociálnych médií,“ vysvetľuje zakladateľ Bokksu Danny Taing v rozhovore pre Shopify Masters.

„To, čo sme zistili, že je najefektívnejšie, je YouTube, a konkrétne to musia byť influenceri YouTube, ktorí skutočne zaujali publikum a že samotní influenceri milujú jedenie. Náš produkt je tak praktický a zaujímavý v mnohých smeroch. Musíte ho rozbaliť a ukázať občerstvenie, zjesť ho a porozprávať sa o tom. Napríklad dobré päť až desaťminútové video na YouTube je efektívnejšie ako príspevok na Instagrame.“

Zdroj: https://www.shopify.com/blog/marketing-ideas#B

žiadne príspevky na zobrazenie